03.11.2023.
Omama
Sandra Kojić
U poslanstvu Kraljevine SHS ataše za kulturu bio je Miloš Crnjanski, ataše za štampu Bata Jovanović, a poslanik Živojin Balugdžić, zvani Balug. Sekretar za ekonomska pitanja bio je Perne. Dužnost vojnog savetnika vršio je Miloš Verulović i on nam priča ovu priču koja se stvarno dogodila. Ili možda i nije. Zavisi od nas koliko smo hrabri da u nju poverujemo.
Posleratni Berlin bio je zagušljiv; vazduh – Berliner Luft – bio je otrovan. Spolja su dame bile mirisne, gospoda uglađena, a inače i jedni i drugi bili su na prodaju. U Berlinu je sve i svako imao cenu. Radnici su dolazili sa svih strana. Bez biografije, a umirali bez smrtovnice. Jedan od njih – Srbin – upravo je nestao. Tako je sve počelo.
"Omama" je maestralno napisan roman, stilski savršen, tempo je neobično zavodljiv, a paralele između stvarnog i imaginarnog, o kojima nam pisac govori u Epilogu ili Sadržaju, tako delikatno napravljene.
06.08.2021.
Omama
Милица Лазовић
Слажем се да је Владушић овај пут надмашио себе и да нас је изненадио да је то уопште могуће.
Лично, дуго сам чекала овакав роман и испунио је сва моја очекивања. Била сам срећна док сам препознавала неке мотиве који нису само омаж Црњанском већ и неким другим домаћим и страним ауторима. Треба пажљиво читати, писац је оставио много "тајних места" за препознавање и откривање.
Нисам песимиста али мислим да нисмо сазрели за овакав роман. Надам се да ће ме живот овог дела демантовати.
Свака препорука захтевном читаоцу, имаће пуне руке посла.
30.06.2021.
Omama
Jelena Kalajdžija
У првих неколико поглавља већ сам имала само једну сазрелу мисао: ИМАМО КЛАСИКА! Након толико покушаја да српска књижевност добије онај зрели глас који су јој вајали Црњански, Павић, Киш, коначно је то успио Владушић. У овом роману историографска метафикција више није само поетички трик. У овом роману, сазнаћете која је вјештина потребна да пред собом имате Црњанског, али и сублимацију, могуће свега о чему нам аутор говори кроз остале књиге у пуној величини: идебтитету. Али, да занемаримо и вајмарски Берлин и Црњанског и плејаду осталих историјских личности, снагу текста да се избори са свим перспективама и очува им аутентичан глас, оно по чему ова књига ЈЕСТЕ класик јесте СТИЛ! Књижевност у овим корицама поново враћа љепоту израза, дубоко задирући у суматраистичке визије, сложене психологизације, море заплета и расплета, недокучивости. А Милош Веруловић ће бити књижевна фигура о којој ће критика имати пуне руке посла.
14.06.2021.
Omama
Jelena
"Nije lako napisati bolju knjigu od ove" rekao je Vladimir Kecmanović i bio je u pravu.
Slobodan Vladušić je ovom knjigom nadmašio sam sebe, ako je takvo nešto uopšte moguće.
Napeta, zanimljiva, intrigantna priča, sa scenama koje na trenutak nalikuju na filmske, a već u sledećem niste sigurni da se ne nalazite u vihoru "grada greha" i epizodi serije "Vavilon- Berlin", sa snažnom pričom koja čitaoca uvlači u taj, tajanstveni i misteriozni Berlin, o Veruloviću i Crnjanskom, o sudbinama, traganjima, omamama koje su deo života, deo jave koja ostaje kada snova više nema : "U tom stanju, snova više nema. U tom stanju, bez imena, nema ni želja, ni šifrovanog sećanja, nema ni one kamene težine koja se spusti, na čoveka, odmah čim otvori oči, a snovi odbegnu, kao robijaši koji su se dokopali slobode."
08.06.2021.
Omama
Nikola Bjelić
"Omama " je odličan je roman, zanimljiv, napet, uzbudljiv. Čini mi se da je Crnjanski pisao trilere njegov roman bi bio baš ovako napisan. Stilom kojim je roman pisao Vladušić pravi omaž Crnjanskom.
Poseban utisak ostavlja atmosfera u međuratnom Berlinu, koja je odlično prikazana, barem kako je ja zamišljam, a zamišljam je isključivo na osnovu literature i filma (serija "Vavilon Berlin" ili Dablinov roman "Berlin Aleksaderplac", npr.).
Preporučujem "Omamu" onima koji vole romane koji se dešavaju u istorijski važnim trenucima, a pogotovu romane u kojima su likovi slavne ličnosti iz oblasti kulture. Biće sigurno zadovoljni. Osim što će se zabaviti i uživati, čitanje će ih podstaći da odgledaju i kultni Langov film "Metropolis", da poslušaju nemačku muziku iz međuratnog priroda, i na taj način se podsete ili nauče štošta o ovom turbulentnom vremenu evropske istorije.
Rečju, "Omama" je roman koji pruža pravo uživanje i kompletan ugođaj u čitanju.
Omama
07.06.2021.
Aleksandra
Reklo bi se da ne može bolje od prethodnog romana “Veliki juriš”, no ipak Vladušić dokazuje da može. Za promenu, u “Omami” Crnjasnki postaje deo Megalopolisa.
Crnjanski je ličnost za sebe, zarobljen u predratnom Berlinu, podeljenom na istok i zapad, pokušava da pronadje izgubljenu ličnost. Kroz atmosferu berlinske noći, pisac dočarava stanje junaka. I tu se nameće pitanje: da li pored nestalog prijatelja on traži i sebe? Sve je izmedju sna i jave, ne postoji jasna granica. Potraga za izgubljenim čovekom (ličnošću) postaje omama.
Omama
06.06.2021.
Đordje Marinkovic
Omama je delo puno istorijskih cinjenica koje se ipak citaju u dahu.Pisac ostaje veran nacinu pisanja kao u njegovom prethodnom delu "Veliki juris" koje je pobralo simpatije velikog broja citalaca.Omama ima tu neku "pitkost" i zavodljivu moc da kroz dug period "krstari" Laguninom top listom.Lik Crnjanskog ,kao i Verulovica,ali i ostalih manjih ,ali bitnih likova, predstavljen je na neki nov,meni zanimljiv nacin.Svaka cast autoru i nadam se da necemo dugo cekati na njegovo novo delo i da ce ostati veran zanru u kome se zaista lepo snalazi
Omama
01.06.2021.
Гордана
Када је реч о стваралаштву Слободана Владушића, бесмислено је правити копаративну анализу са његовим досадашњим остварењима - не због квалитета - него зато што је ,,Омама" - бар када је реч о тематским оквирима - другачији роман. Прича у овом роману испричана је аутентичним пишчевим стилом који читаоцу не дозвољава да књигу испусти из руку.
Посебна нота која краси овај роман је чињеница да се велики писац нашао у улози главног јунака - јунака који у људима у Берлину уочава све оно што можемо пронаћи у ,,Ирису Берлина" с битном разликом - он је овде јунак, а не писац. Осим тога, важно је напоменути да није неопходно познавати опус Милоша Црњански пре читања ,,Омаме" - угођај је загарантован јер је Владушић на фантастичан начин успео да дочара његову суштинску бит. Било је уживање читати га...и није последњи пут.
П.С. Овај роман дефинитивно заслужује огромну пажњу и место на полици са књигама, а биће и фантастичан поклон!
Omama
01.06.2021.
Snežana
Šteta što ne mogu deset zvezdica izabrati jer ovaj roman to zaslužuje. Posebno mi je drago što je u romanu spomenuto i ime Stanislava Krakova. Svaka čast, profesore!
Omama
31.05.2021.
Zorana
Dobra atmosfera, zanimljiva prica i neobican kraj.
Омама
31.05.2021.
Стела Шаровић
Име романа је име стања у које читаоца уводи и интензивно носи радња и ликови од којих неке већ познајемо из претходног Владушићевог штива. Брзо, прецизно и лепо писање а Црњански као да најзад пролази не само поред, него кроз нас. Права омама!
Omama
31.05.2021.
Filos
Jedan megalomanski grad. Jedan Crnjanski u njemu. I jedan lični primer opozita života u Berlinu (nad kojim se nikad ne bi moglo lamentirati) koji podseća na javnu kuću i ničeanske nadljude. Ovo je roman podsećanja i ovaj roman nema istu vrednost (iako je od istog materijala) kao i jedina besplatna stvar u Berlinu - papir. Ali može podsetiti materijalni Berlin da su i stvari najveće vrednosti ipak besplatne, kao i da književnosti i misli nema bez ličnosti.
Omama
31.05.2021.
Tanasije
Neobičan roman. Počeo sam ga u subotu popodne, a dovršio sam ga pre 15 minuta i sada se pitam: da li je se Crnjanskom to zaista dogodilo?
Omama
31.05.2021.
Сашка
Црњански се задовољно смешка, књига узнемирава, али и забавља, мегалополис против личности, овај пут само у прози, без теорије.
Omama
31.05.2021.
Igor Pavlov
Vladušiću sa Crnjanskim nikada nije dosadno, a čini mi se da je i obratno. Teško mi je bilo poverovati da može bolje od "Velikog juriša", ali ovo jeste bolji roman.
Omama
31.05.2021.
Gorica
Posle "Velikog juriša" i uspeha koji je doživeo taj roman, očekujem da će "Omama" Slobodana Vladušića ostaviti još veći trag u srpskoj književnosti. Ono što je za ovaj roman naročito karakteristično jeste upravo Miloš Crnjanski kao jedan od glavnih likova. I to ne samo Crnjanski kao pisac, već kao čovek koji je deo diplomatskog, intelektualnog društva, što se često, kada je reč o Crnjanskom, zaboravlja. Za potpuno razumevanje ovog romana potrebno je istinski poznavati ne samo delo jednog od naših najvećih pisaca, već i njegovu biografiju. "Omama" je ona tanka granica između jave i nestvarnog, koja iziskuje od čitaoca veliku pažnju i privrženost, što se u današnjoj hiperprodukciji svega (pa tako i knjiga) retko kad može prepoznati u delu.