Pored svakog artikla nalazi se dugme „Dodaj u korpu“ – kliknite na njega i artikal će automatski biti dodat u Vašu korpu.
Artikle u korpu možete na isti način dodati i sa svoje liste želja. U svakom trenutku pogledom na korpu u gornjem desnom uglu ekrana možete da vidite koliko artikala imate u korpi.
Kada ste odabrali sve artikle koje želite da kupite, kliknite na korpu u gornjem desnom uglu ekrana i otvoriće vam se obrazac za kupovinu.
Odabrane knjige možete platiti karticom, pouzećem ili uplatom na račun.
Troškovi dostave su 220 dinara za plaćanje karticom i uplatom na račun, i 220 dinara za pouzeća.
Troškovi isporuke za inostranstvo su 2990 dinara – pakete isporučuje DHL.
Prvi romani u istoriji naše književnosti koji se bave temom ženske preljube.
U tekstovima ranijih epoha, žena je uglavnom bila ona koja je prevarena i koja zbog prevare pati a ne ona koja vara. Književnice međuratne epohe prvi put su progovorile o ženi na posve drugačiji način: o ženi koja je aktivna, a ne pasivna. Takođe, progovorile su o braku, bračnim ulogama i dužnostima, majčinstvu i očinstvu, kao i o odnosu žena prema seksu. Prvi roman kojise bavi preljubom udate žene bio je Plava gospođa (1924) Milice Janković, a naredni koji razrađuje ovu temu Jedno dopisivanje (1932) Julke Hlapec Đorđević.
Iako glavne junakinje ovih romana, Zora i Marija, stoje na različitim krajevima kada je reč o osvojenim slobodama i razumevanju ženskih identiteta, između njih postoji niz sličnosti. Glavna paralela tiče se prirode njihovih brakova. Obe junakinje žive u „lepim bračnim kavezima“, u zajednicama u kojima nisu zadovoljne partnerskim odnosima. Nezadovoljstvo i nedovoljna lična ostvarenost, emotivna i intelektualna neispunjenost, glavna su motivacija za upuštanje u vanbračne afere.
Edicija „Savremenice“ je nastala u želji da se osveži ili upotpuni naše kulturno pamćenje o složenom radu značajnih Srpkinja iz XIX i s početka XX veka, kao i o istoriji privatnog života žena tog doba. Slika srpske književnosti i kulture ovog perioda postaće raznovrsnija i bogatija zahvaljujući novom tumačenju i prevrednovanju nezasluženo zaboravljenih dela.
Oduvek je trebalo mnogo hrabrosti i odvažnosti da bi se progovorilo o tabu temama, naročito u patrijarhalnim sredinama. Ono što je u današnjem svetu skoro društveno prihvatljivo, pre samo jednog veka bilo je u potpunosti skandalozno. Pravo je otkrovenje čitati ove autorke i upoznavati se sa jednim, u ono vreme, tajanstvenim svetom ženske duše i tela o kojem se samo šapatom pričalo. Ogromna preporuka.
Pošto se između dva svetska rata književnost, kao i ostale umetnosti uostalom, uglavnom bavila svrhom postojanja, pitanjima života i smrti, čovekovim mestom u svetu, svim onim pitanjima proisteklim iz ratnih ruševina, retko kada imamo prliku da pročitamo nešto što se tiče svakodnevnog života običnog čoveka, njegovih radosti i muka.
Tako da je ova knjiga pravo osveženje, posebno jer se tiče žene i njenog intimnog života, odnosno prava na izbor da radi onako kako oseća i proba da se bar na trenutak izbori sa kandžama patrijarhalne sredine koja je sputava.
Preljuba je uvek intrigantna tema, a naročito je zanimljivo sagledati je očima ljudi koji su živeli sto godina pre nas.
Autorke romana su uspele na pravi način da opišu žensku psihologiju. U vreme kada o tome nije bilo poželjno pričati o temi kakva je ženska preljuba. Bilo je zanimljivo čitati kako se osećaju glavne junakinje romana, sa čim se susreću i o čemu razmišljaju.
Dva sjajna romana nisu slučajno objedinjena u ovoj knjizi. To su prva dva romana u srpskoj književnosti koja na drugačiji način posmatraju ženu, u kojima se izgrađuje nova ženska subjektivnost. Ove autorke doprinele su svojim romanima ženskoj borbi za prava i slobode, a roman Julke Hlapec Đorđević smatra se i prvim srpskim feminističkim romanom, u njemu postoje esejistički pasaži u kojima se formuliše feministički program. Oba romana pripadaju istom žanru: ljubavnim romanima, i tematizuju istu stvar: žensku bračnu preljubu. Obe glavne junakinje, Zora i Marija, žive u bračnim kavezima, nezadovoljne, nesrećne, sputane svime onim što se u društvu od žene očekuje, tradicionalnim ženskim ulogama - ćerke, supruge, majke. Da li će uspeti da se oslobode okova koji ih stežu i u kojima se njihov identitet gubi, proverite sami. Ova dva romana treba posmatrati kao klasike naše književnosti. Tople preporuke.
Žensko stvaralaštvo je poprilično nezgodan fenomen. Baš tako, tim rečima. Kao neko ko se profesionalno bavi istraživanjem ženske književnosti uživajući u čitanju, sa velikim zadovoljstvom konstatujem ...
Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.