Laguna - Kolumna - Instagram: sve, ukratko - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Instagram: sve, ukratko

25.02.2013.
Verovatno da je u aprilu 2012. Instagram imao najveći medijski publicitet od svog osnivanja 2010. godine. Tada je, naime, objavljeno da je Facebook postao novi vlasnik Instagrama za sumu od jedne milijarde američkih dolara. Teško da iko posle toga, a naročito vlasnici uređaja koji rade na iOS i Android platformama, ne zna da je Instagram mobilna aplikacija koji služi za editovanje i šerovanje fotografija. U aplikaciju se mogu učitati fotografije napravljene kamerom mobilnog uređaja ili bilo koje druge dostupne u galerijama uređaja. Nakon primene jednog od foto-filtera koje aplikacija nudi dobićete fotografiju koja je gotovo uvek bolja od originala. Dobijenu fotografiju možete postovati na svoj profil na Instagramu. Pored profila fotografija se prikazuje i ljudima sa kojima ste povezani – tačnije, prikazuje se na homeu ljudi koji vas prate. Pored toga, fotografiju možete postovati i na Twitter, Facebook, Tumblr, Foursquare, Posterous i Flickr. Povezivanje aplikacije sa vašim profilom na Facebooku omogućava vašim Facebook prijateljima da vide šta ste postovali ili lajkovali na Instagramu. Instagram se besplatno može preuzeti sa Apple Storea i Google Playa.



Kvalitet fotografija dobijenih korišćenjem Instagrama nedvosmisleno zavisi od kvaliteta same fotografije pre nego što je učitana u aplikaciju. Ukoliko volite, ili vam je lakše, da slikate telefonom a niste zadovoljni kvalitetom fotografija, možete koristiti mini-objektive (širokougaoni, makro, fisheye...) koji se vrlo lako montiraju na telefone. Na interenetu se za nekoliko desetina dolara može kupiti set objektiva koji umnogome poboljšavaju performanse kamere mobilnog uređaja.

Fotografije možete opisati korišćenjem haštagova: što su tagovi precizniji to vam je put ka hiljadama sličnih fotografija kao i do njihovih autora lakši, takođe, vaše fotografije, kao i vi sami, postajete vidljiviji. Kao ni na jednoj drugoj društvenoj mreži (izuzev možda na Pinterestu) možete bez ikakvih jezičkih barijera biti na vrlo kvalitetan način povezani sa ljudima širom sveta: iz Japana, Brazila, Švedske ili npr. Turske.

Jedna od korisnih novina dodatih nakon što je aplikacija prešla u vlasništvo Facebooka jeste veb pristup profilima, odnosno veb profili. Za razliku od mobilne verzije – koja omogućava postovanje, lajkovanje i komentarisanje, kao i povezivanje sa drugim korisnicima – veb pristup Instagramu ne omogućava postovanje fotografija. Pored samog Instagrama postoje i drugi servisi koji omogućavaju veb pristup profilima i sadržajima plasiranim na ovoj društvenoj mreži. Jedan od boljih je Statigram. Za razliku od klasičnog veb pristupa, odnosno pristupa matičnom sajtu, Statigram ima i dodatne, mahom statističke funkcionalnosti. Fotografije je moguće sortirati po broju lajkova ili broju komentara. Za one kojima je to bitno pruža uvid u spisak onih koju su prestali da vas prate. A ako imate potrebu da nekom nešto kažete „u četiri oka“, tu je i mogućnost slanja privatnih poruka.

Da se korišćenje Instagrama ne bi svelo na uživanje u lepom (podrazumevam da nećete pratiti ili postovati nešto za šta mislite da to nije) pobrinuo se Instacanvas. U pitanju je komercijalni servis preko kojeg možete prodavati vaše instagramisane fotografije, tačnije ne prodaju se fotografije, već kupac bira podlogu na kojoj se fotografija štampa: u ponudi su platno, staklo, čestitka i navlaka za iPhone (odnedavno je Instacanvas uveo mogućnost aploudovanja i prodaje fotografija koje ne potiču sa Instagrama). Troškovi štampe i slanja uračunati su u cenu od koje vama pripada dvadeset odsto, ukoliko nešto prodate. Na Instacanvas se učlanjujete koristeći vaš nalog na Instragramu. Za otvaranje prodajne galerije potrebno je malo više truda (ili strpljenja): na drugim društvenim mrežama možete šerovati link ka stranici na kojoj se skupljaju glasovi za otvaranje vaše galerije ili prosto sačekati da vam je Instacanvas sam otvori. Za nesmetanu prodaju na Instacanvasu nepohodno je imate nalog na PayPalu, odnosno da, bar za sada, ne živite u Srbiji.

U pogledu upotrebe Instagrama u poslovne svrhe možete vrlo lepo kumunicirati aktivnosti vaše kompanije, proizvode, usluge, brendove... Odgovori na pitanja koliko će ta lepota doneti koristi, koliko je sve to primenljivo i realno u lokalnim kontekstima, i kada će community manageri u svoj portfolio dodati i Instagram, vrlo verovatno leže u bliskoj budućnosti. Sa više od sto miliona korisnika i nekoliko miliona fotografija postavljenih svakog dana Instagram se polako svrstava u grupu nezaobilaznih promotivnih kanala. U tom smislu, možda ne bi bilo loše poslušati savet onog marketinškog stručnjaka koji je nedavno rekao „hajde da iskoristimo Instagram u marketinške svrhe dok ga marketari nisu iskvarili“.
30.05.2017.
Ali
Možete pisati na Instagram od kompjutera Koristeći naše aplikacije: https://www.instaghost.com
11.09.2014.
Jorl
Nije moguće postavljanje slika na Instagram sa kompjutera. Može jedino sa telefona.
28.06.2014.
Iva
Kako se izbacuju slike sa kompjutera na instagram? Molim vas, odgovorite brzo, hitno je!
26.02.2013.
Aleksandar Ilić
@Dragan Marinković Provalio sam :) Hvala što pratiš. Tekst je inače pisan po narudžbini, za novine... Zato je tako "detaljan".
26.02.2013.
Dragan Marinković
Šalim se, naravno. Redovno te čitam i samo tako.
26.02.2013.
Aleksandar Ilić
@Dragan Marinković :)
26.02.2013.
Dragan Marinković
Majstore, može li u sledećem postu da bude review mobilnog telefona jer razmišljam o kupovini istog.
Ostale kolumne autoraPogledajte sve
darknet digitalni podrum interneta laguna knjige Darknet – digitalni podrum interneta
18.05.2017.
Knjiga „Darknet“ Džejmija Bartleta vodi nas duboko u digitalno podzemlje i pruža nam izuzetan uvid u internet kakav ne poznajemo. Da bi bilo jasnije šta je zapravo darknet, neophodno je...više
više
deep web mesto koje google ne može da pronađe laguna knjige Deep Web – Mesto koje Google ne može da pronađe
23.02.2016.
Knjiga „Deep Web – Mračna strana interneta“ nije delo fikcije. U njoj je opisan Deep Web: digitalno podzemlje interneta u kojem možete sresti hakere, plaćene ubice, prostitutke, trgovce...više
više
deep web potraga za digitalnim rajem laguna knjige Deep Web: Potraga za digitalnim rajem
25.03.2015.
U poslednje vreme sve češće se govori i piše o Deep Webu, mestu imunom na različite mehanizme globalnog nadziranja internet komunikacije: obilato ga koriste i nastanjuju pripadnici i simpatizeri...više
više
hvatanje sadašnjosti laguna knjige Hvatanje sadašnjosti
06.11.2014.
Dnevnik koji sam za dnevni list Danas vodio od 23. do 29. oktobra 2014. godine.  23. oktobar – četvrtak Već nekoliko dana nisam bio na Tviteru. Na Fejsbuk sam morao da idem zbog posla....više
više
Knjige autora
Najnovije kolumnePogledajte sve
knjige koje postaju filmovi laguna knjige Knjige koje postaju filmovi
22.08.2023.
Biti pisac iziskuje obilnu i neograničenu maštu. Svet koji pisac stvara je slobodan, pun imaginacije i često se graniči sa ludilom. Protagonistkinja romana „Buka“ stvara upravo jedan ovakav...više
više
tuga veća od sveta i svemira laguna knjige Tuga veća od sveta i svemira
09.05.2023.
Prvo bude ona plava crta, plava kao duboko more, crta u ekrančiću i pasulj u stomaku. Taj pasulj prikačen za tebe i još uvek ravan stomak, i neverovanje da je stanje drugo, sasvim drugo. Onda rastu...više
više
kraj zmajeva neispričani prolog bajke nad bajkama  laguna knjige Kraj zmajeva: Neispričani prolog „Bajke nad bajkama“
27.12.2022.
Kao praznični dar čitaocima, poželeo sam da konačno objavim i ovaj neispričani prolog trilogije Bajka nad bajkama. Sve se dešava dugo pre događaja opisanih u pripovesti koju ste čitali ili ćete...više
više
u vrhovima top lista laguna knjige U vrhovima top-lista
19.08.2022.
U subotu se navršava godinu dana od izlaska objedinjenog izdanja „Bajke nad bajkama“, štampanog ćirilicom, sa tvrdim koricama i mapom u boji. Veći deo tog vremena knjiga je provela na...više
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.