Verovatno da je u aprilu 2012.
Instagram imao najveći medijski publicitet od svog osnivanja 2010. godine. Tada je, naime, objavljeno da je
Facebook postao novi vlasnik
Instagrama za sumu od jedne milijarde američkih dolara. Teško da iko posle toga, a naročito vlasnici uređaja koji rade na
iOS i
Android platformama, ne zna da je Instagram mobilna aplikacija koji služi za editovanje i šerovanje fotografija. U aplikaciju se mogu učitati fotografije napravljene kamerom mobilnog uređaja ili bilo koje druge dostupne u galerijama uređaja. Nakon primene jednog od foto-filtera koje aplikacija nudi dobićete fotografiju koja je gotovo uvek bolja od originala. Dobijenu fotografiju možete postovati na svoj profil na
Instagramu. Pored profila fotografija se prikazuje i ljudima sa kojima ste povezani – tačnije, prikazuje se na
homeu ljudi koji vas prate. Pored toga, fotografiju možete postovati i na
Twitter,
Facebook,
Tumblr,
Foursquare,
Posterous i
Flickr. Povezivanje aplikacije sa vašim profilom na
Facebooku omogućava vašim
Facebook prijateljima da vide šta ste postovali ili lajkovali na
Instagramu.
Instagram se besplatno može preuzeti sa
Apple Storea i
Google Playa.
Kvalitet fotografija dobijenih korišćenjem
Instagrama nedvosmisleno zavisi od kvaliteta same fotografije pre nego što je učitana u aplikaciju. Ukoliko volite, ili vam je lakše, da slikate telefonom a niste zadovoljni kvalitetom fotografija, možete koristiti mini-objektive (širokougaoni, makro, fisheye...) koji se vrlo lako montiraju na telefone. Na interenetu se za nekoliko desetina dolara može kupiti set objektiva koji umnogome poboljšavaju performanse kamere mobilnog uređaja.
Fotografije možete opisati korišćenjem haštagova: što su tagovi precizniji to vam je put ka hiljadama sličnih fotografija kao i do njihovih autora lakši, takođe, vaše fotografije, kao i vi sami, postajete vidljiviji. Kao ni na jednoj drugoj društvenoj mreži (izuzev možda na
Pinterestu) možete bez ikakvih jezičkih barijera biti na vrlo kvalitetan način povezani sa ljudima širom sveta: iz Japana, Brazila, Švedske ili npr. Turske.
Jedna od korisnih novina dodatih nakon što je aplikacija prešla u vlasništvo
Facebooka jeste veb pristup profilima, odnosno veb profili. Za razliku od mobilne verzije – koja omogućava postovanje, lajkovanje i komentarisanje, kao i povezivanje sa drugim korisnicima – veb pristup
Instagramu ne omogućava postovanje fotografija. Pored samog
Instagrama postoje i drugi servisi koji omogućavaju veb pristup profilima i sadržajima plasiranim na ovoj društvenoj mreži. Jedan od boljih je
Statigram. Za razliku od klasičnog veb pristupa, odnosno pristupa matičnom sajtu,
Statigram ima i dodatne, mahom statističke funkcionalnosti. Fotografije je moguće sortirati po broju lajkova ili broju komentara. Za one kojima je to bitno pruža uvid u spisak onih koju su prestali da vas prate. A ako imate potrebu da nekom nešto kažete „u četiri oka“, tu je i mogućnost slanja privatnih poruka.
Da se korišćenje
Instagrama ne bi svelo na uživanje u lepom (podrazumevam da nećete pratiti ili postovati nešto za šta mislite da to nije) pobrinuo se
Instacanvas. U pitanju je komercijalni servis preko kojeg možete prodavati vaše instagramisane fotografije, tačnije ne prodaju se fotografije, već kupac bira podlogu na kojoj se fotografija štampa: u ponudi su platno, staklo, čestitka i navlaka za
iPhone (odnedavno je
Instacanvas uveo mogućnost aploudovanja i prodaje fotografija koje ne potiču sa
Instagrama). Troškovi štampe i slanja uračunati su u cenu od koje vama pripada dvadeset odsto, ukoliko nešto prodate. Na
Instacanvas se učlanjujete koristeći vaš nalog na
Instragramu. Za otvaranje prodajne galerije potrebno je malo više truda (ili strpljenja): na drugim društvenim mrežama možete šerovati link ka stranici na kojoj se skupljaju glasovi za otvaranje vaše galerije ili prosto sačekati da vam je
Instacanvas sam otvori. Za nesmetanu prodaju na
Instacanvasu nepohodno je imate nalog na
PayPalu, odnosno da, bar za sada, ne živite u Srbiji.
U pogledu upotrebe
Instagrama u poslovne svrhe možete vrlo lepo kumunicirati aktivnosti vaše kompanije, proizvode, usluge, brendove... Odgovori na pitanja koliko će ta lepota doneti koristi, koliko je sve to primenljivo i realno u lokalnim kontekstima, i kada će
community manageri u svoj portfolio dodati i
Instagram, vrlo verovatno leže u bliskoj budućnosti. Sa više od sto miliona korisnika i nekoliko miliona fotografija postavljenih svakog dana
Instagram se polako svrstava u grupu nezaobilaznih promotivnih kanala. U tom smislu, možda ne bi bilo loše poslušati savet onog marketinškog stručnjaka koji je nedavno rekao „hajde da iskoristimo
Instagram u marketinške svrhe dok ga marketari nisu iskvarili“.