Sistematska prezentacija osam jasno razgraničenih stilova komuniciranja, kao i kompleksnih međuljudskih odnosa koji iz njih obično slede, predstavlja okosnicu knjige „
Kako razgovaramo 2“.
Fridman Šulc fon Tun se u ovom tomu usredsređuje na razlike koje postoje među ljudima i preporučuje niz koraka koji bi trebalo da pospeše razvoj ličnosti.
Ovde je pre svega reč o psihologiji komunikacije namenjenoj svakome, u svakoj životnoj situaciji. Bilo da je reč o poslovnom okruženju, porodičnom životu ili intimnim vezama, mi neprestano komuniciramo sa drugima. I uvek dolazi do problema. Čak i u najbanalnijim situacijama. Ljudi sa kojima stupamo u kontakt nas ne razumeju, a veoma je teško navesti ih i da nas saslušaju. I nama je podjednako teško da razumemo sagovornika. Naši razgovori se, najčešće iz nepoznatih razloga, pretvaraju u svađe. Ovaj autor nam nudi na uvid saznanja iz oblasti psihologije komunikacije, koja će nam omogućiti da se bolje razumemo – i na ličnom i na objektivnom planu.
Prvi tom svoje trilogije „
Kako razgovaramo“ poznati psiholog je posvetio prirodi međuljudske komunikacije, tipičnim problemima koji se u njoj pojavljuju i načinima na koje je možemo unaprediti. U drugom tomu nam predstavlja različite stilove komunikacije, objašnjava kako da se najbolje snađemo u svakom od njih i kako da razumevanje vlastitog stila iskoristimo u ličnom usavršavanju. U trećem tomu, Fon Tun nas upoznaje sa modelom „unutrašnjeg tima“ i iznosi konačni zaključak da onaj ko razume sebe uspešnije komunicira sa drugima.
Ove tri knjige naučiće vas svemu što je neophodno kako biste svoje komunikacijske sposobnosti podigli na viši nivo.
Izvor: exlibris.ch
Prevod: Jelena Tanasković