Laguna - Bukmarker - Kako čitaju Španci - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Kako čitaju Španci

Pre nekoliko nedelja sam video naslov članka koji me je šokirao. Tvrdio je da 40,3%  Španaca uopšte ne čita ili to čini vrlo retko, što znači da četvoro od njih deset ne uzme knjigu u ruke tokom čitave godine. I tu leži greška jer se podaci dobijeni analizom navika Španaca kada je čitanje i kupovina knjiga u pitanju iz 2017. godine odnosi isključivo na fizičke primerke knjiga.



Problem nastaje kada ograničimo pojam čitanja i usmerimo ga isključivo na knjige, ali svi znamo da postoji mnogo različitih načina da se čita. U čitanje se ubrajaju i stripovi. Kao i blogovi baš kao što je ovaj. Tviter je zapravo jedna ogromna knjiga čijem ispisivanju svi učestvujemo, a tekstove možemo pronaći čak i u video igrama. Da li Španci čitaju?

Skoro 95% Španaca čita

Ako je već tačno da 40% Španaca nema naviku da čita knjige, znači da 57,7% ipak to čini i prosek je 13 knjiga godišnje: čikamo vas da postignete bolji rezultat. Ono što je gorepomenuti članak zanemario jeste da 94,7% Španaca čita sadržaje sa različitih medija na tromesečnom nivou, i procenat se lagano spušta na 89% ako merenje vršimo na nedeljnom nivou. To je već druga priča i mogu da odahnem.

Štaviše, rezultati su dobri za većinu medija osim za štampana izdanja novina, stripove i časopise. Knjige, veb stranice, blogovi, forumi, društvene mreže, video-igre i drugi formati dobijaju sve više pristalica. Tekstovi u digitalnim izdanjima imaju sve veći broj čitalaca, iako su su se u anketu u vezi sa čitalačkim navikama tek 2017. prvi put uvrstile i društvene mreže.

Što se tiče čitalaca različitih polova – što uvek može da bude pomalo škakljiva tema – izveštaj pravi podelu na muškarce (od kojih čita 94,9%) i žene (od kojih čita 94,4%). Što će reći, čitaju pripadnici oba pola, i čitaju mnogo, iako ne biraju iste sadržaje i formate. Žene više čitaju romane i časopise i aktivno koriste društvene mreže. S druge strane, muškarci više vole novine, stripove, veb stranice, blogove i forume.

Ako je nekada i postojala nejednakost polova kada je u pitanju pisana reč, dobra vest je da je ona danas svedena na minimum. U 2010. godini, na primer, čitalo je 92,1% muškaraca, dok je „samo“ 88,9% žena pripadalo čitalačkoj publici. Za manje od jedne decenije, razlika je smanjena sa tri procenta na manje od jedan, a da je istovremeno i porastao broj čitalaca oba pola.



Što su mlađi, više čitaju

Još dobrih vesti nam donosi analiza čitalačke publike prema starosnoj dobi. Stariji ljudi manje čitaju, ali u ovoj grupaciji se može naći i najveći broj nepismenih. Drugim rečima, kako mlađe generacije dolaze do određenog uzrasta, tako se menjaju i čitalačke statistike.

I tako „samo“ 86,1% starijih od 65 godina čita, dok kod osoba između 34 i 35 godina, broj dostiže 100%. S ponosom mogu reći da nema nikoga u mojoj generaciji ko ne čita. Došlo je do pada od 0,7% u broju čitalaca izmežu 14 i 24 godine, ali kada pogledamo grafikon sa statistikom, možemo to pripisati vremenu koje je neophodno da bismo razvili naš čitalački ukus. Nadam se da će vremenom i taj broj dostići 100%.

Raste i broj čitalaca koji nisu fakultetski obrazovani

Možda je to samo moje mišljenje, ali smatram da je ovaj podatak vrlo pozitivan. Ako je do pre nekoliko godina čitalo 95% fakultetski obrazovanih, grafikon nam sada pokazuje da je među onima koji čitaju sve veći broj ljudi koji imaju završenu srednju školu ili su napustili studije.

Drugim rečima, sve je manja razlika u broju između čitalaca različitih nivoa obrazovanja, iako se i dalje može primetiti u nekim segmentima. Na primer, akademci više čitaju novine, časopisa, stripova, veb stranica, blogova i foruma, dok se manje služe društvenim mrežama, koje kao da su namenjene onima sa manje akademskog obrazovanja.



Čitati bilo gde

Ako obratimo pažnju na mesta na kojima Španci vole da čitaju, 95,9% njih voli da čita kod kuće, ali prva četiri mesta na spisku cine čitanje na otvorenom (14,8%), u javnom prevozu (11,8%) i na poslu (10,3%).

Da li bi i vas iznenadio podatak o tako malom procentu čitalaca u vašoj zemlji?

Izvor: lapiedradesisifo.com
Autor: Markos Martines
Prevod: Sonja Laštro


Podelite na društvenim mrežama:

uz banca intesa mastercard kreditne kartice popust 25  laguna knjige Uz Banca Intesa MASTERCARD kreditne kartice popust 25%
28.11.2024.
Odlična vest za sve ljubitelje dobrih knjiga i društvenih igara je da Banca Intesa i Izdavačka kuća Laguna nastavljaju sa uspešnom saradnjom i omogućavaju specijalne popuste.   Do 30. novem...
više
black friday od 29 novembra do 1 decembra 2024 u delfi knjižarama i na sajtovima laguna rs, delfi rs i dicearena rs laguna knjige Black Friday od 29. novembra do 1. decembra 2024. u Delfi knjižarama i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearena.rs
28.11.2024.
Četvrti petak u novembru se od sredine 20. veka naziva crnim, jer od tog dana počinje sezona praznične kupovine i sniženih cena. Ovaj datum iz godine u godinu poprima sve veće razmere i proglašava se ...
više
zagarantovana avantura prepuna burnih osećanja revolucija u prodaji od 29 novembra laguna knjige Zagarantovana avantura prepuna burnih osećanja! „Revolucija“ u prodaji od 29. novembra
28.11.2024.
Arturo Peres-Reverte je pisac bogate biografije, dobitnik brojnih nacionalnih i međunarodnih nagrada, a „Revolucija“ je bez sumnje jedan od njegovih najboljih romana. Ovo je priča o čoveku, tri žen...
više
 pisanje nas održava na površini predstavljena zbirka priče i ožiljci milana ružića laguna knjige „Pisanje nas održava na površini“ – predstavljena zbirka „Priče i ožiljci“ Milana Ružića
28.11.2024.
„Niko nikada ne bi pogodio da je večeras na jednom mestu toliko ljudi različitih generacija okupila jedna knjiga. Trebalo je da se pojavi ovaj pisac sa jednim raskošnim delom, da bismo se našli u ovoj...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.