VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Frideman Šulc fon Tun nas uči u svojoj knjizi kako razgovaramo

„Kako razgovaramo“ je klasik psihologije komunikacije. U prvom delu autor Frideman Šulc fon Tun,  profesor psihologije na Univerzitetu u Hamburgu, objašnjava osnovu za njegov model „prijem s četiri uva“, i daje mnogobrojne primere iz prakse. Pravilnim pristupom različitim stranama razgovora lakše se može doći do konkretnog rešenja za mnoge nesporazume.
 
Kome je namenjena ova knjiga:
 
– Onima koje zanima tema komunikacije.
– Svakome ko želi da nauči kako bolje da razgovara sa ljudima.
– Svakome ko se barem jednom osećao kao da ga sagovornik ne razume. 
 
Fon Tunov „Prijem četiri uva“ nam omogućava da pravilnije razgovaramo

Svima nam je poznata ova situacija: sedimo sa kolegama u kancelariji, atmosfera je opuštena, svi nešto pričaju. Zatim se neko našali na račun kolege pored nas, svi se smeju, osim onoga na čiji račun je šala napravljena. Pri pogledu na njegov ljutiti izraz lica svi zaćute, i dobro raspoloženje odjednom prestaje. Šta se dogodilo?
 
Ovakva pitanja, kao i mnoge druge konfliktne situacije, Frideman Šulc fon Tun obrađuje u svojoj knjizi. Na osnovu mnogih primera pokazuje se u kojoj situaciji na šta treba obratiti najviše pažnje, kako pravilno razmišljati pri verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, i predstavlja faktore koji utiču na prenos neke poruke. Ovo nam pruža uvid u to šta je to što je pri slanju neke poruke pošlo po zlu, kao i kako se eventualni problemi u komunikaciji mogu rešiti.
 
Svaka poruka koju šaljemo, bez obzira na to da li se radi o verbalnoj ili o neverbalnoj, nezavisno od intonacije, konteksta i ostalih pratilaca, može se posmatrati sa četiri različite strane, kaže autor. Pred primaocem stoji izazov da pogodi, na koju od četiri strane poruke on treba da se koncentriše. Za svaku od komunikacionih strana postoji jedno uho kod primaoca.
 
Kada nešto govorimo ili slušamo, nešto što svi svakodnevno radimo, četiri nivoa igraju važnu ulogu: nivo sa činjenicama, nivo sa predstavljanjem sebe, nivo sa odnosom i nivo sa namerom, molbom. Ukoliko smo svesni ova četiri nivoa, otvoreno ih izražavamo i pažljivo ih osluškujemo kod naših sagovornika, lakše ćemo rešiti konflikte ili uopšte nećemo dozvoliti da do njih dođe.
 
Knjiga otklanja strah od neprijatnih razgovora kod čitaoca, i predstavlja mnoge ideje i trikove sa kojima u takvim razgovorima možemo očuvati hladnu glavu.
 
Izvor: blueprints.de
Prevod: Sandra Žarković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
jedi, moli, voli i čitaj laguna knjige Jedi, moli, voli – i čitaj
29.05.2020.
Svi znaju nešto o Elizabet Gilbert. Da li su gledali film sa Džulijom Roberts i Havijerom Bardemom, čitali njen memoar „Jedi, moli, voli“ ili čuli tračeve. Priče o tome kako je Elizabet stvorila žanr ...
više
primetite ove stvari sledeći put kada odete u biblioteku ili knjižaru laguna knjige Primetite ove stvari sledeći put kada odete u biblioteku ili knjižaru
29.05.2020.
U doba kada se na nas svakodnevno obrušava lavina najrazličitijih informacija, lako je obraćati pažnju na ono na šta svi drugi obraćaju pažnju. Čak nam postaje nevažno da obraćamo pažnju na to o čemu...
više
intervju sa alenom de botonom iza ljubavi i veza stoji naporan rad laguna knjige Intervju sa Alenom de Botonom – iza ljubavi i veza stoji naporan rad
29.05.2020.
Šta bi bilo kada bi na prvom sastanku postavljali pitanja poput: „Koje su tvoje ludosti? Ovo su moje...“ Esej pod naslovom „Why You Will Marry the Wrong Person“ („Zbog čega ćete se venčati sa pogrešno...
više
intervju sa mariom vargasom ljosom povodom objavljivanja knjige sablje i utopije  laguna knjige Intervju sa Mariom Vargasom Ljosom povodom objavljivanja knjige „Sablje i utopije“
29.05.2020.
Mario Vargas Ljosa ne živi samo u književnosti. Autor poznatih naslova kakvi su „Jarčeva fešta“ ili „Panteleon i posetiteljke“ uvek se odlikovao iznošenjem sopstvenih političkih stavova na otvoren nač...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.