Laguna - Bukmarker - Frideman Šulc fon Tun nas uči u svojoj knjizi kako razgovaramo - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Frideman Šulc fon Tun nas uči u svojoj knjizi kako razgovaramo

„Kako razgovaramo“ je klasik psihologije komunikacije. U prvom delu autor Frideman Šulc fon Tun,  profesor psihologije na Univerzitetu u Hamburgu, objašnjava osnovu za njegov model „prijem s četiri uva“, i daje mnogobrojne primere iz prakse. Pravilnim pristupom različitim stranama razgovora lakše se može doći do konkretnog rešenja za mnoge nesporazume.
 
Kome je namenjena ova knjiga:
 
– Onima koje zanima tema komunikacije.
– Svakome ko želi da nauči kako bolje da razgovara sa ljudima.
– Svakome ko se barem jednom osećao kao da ga sagovornik ne razume. 
 
Fon Tunov „Prijem četiri uva“ nam omogućava da pravilnije razgovaramo

Svima nam je poznata ova situacija: sedimo sa kolegama u kancelariji, atmosfera je opuštena, svi nešto pričaju. Zatim se neko našali na račun kolege pored nas, svi se smeju, osim onoga na čiji račun je šala napravljena. Pri pogledu na njegov ljutiti izraz lica svi zaćute, i dobro raspoloženje odjednom prestaje. Šta se dogodilo?
 
Ovakva pitanja, kao i mnoge druge konfliktne situacije, Frideman Šulc fon Tun obrađuje u svojoj knjizi. Na osnovu mnogih primera pokazuje se u kojoj situaciji na šta treba obratiti najviše pažnje, kako pravilno razmišljati pri verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, i predstavlja faktore koji utiču na prenos neke poruke. Ovo nam pruža uvid u to šta je to što je pri slanju neke poruke pošlo po zlu, kao i kako se eventualni problemi u komunikaciji mogu rešiti.
 
Svaka poruka koju šaljemo, bez obzira na to da li se radi o verbalnoj ili o neverbalnoj, nezavisno od intonacije, konteksta i ostalih pratilaca, može se posmatrati sa četiri različite strane, kaže autor. Pred primaocem stoji izazov da pogodi, na koju od četiri strane poruke on treba da se koncentriše. Za svaku od komunikacionih strana postoji jedno uho kod primaoca.
 
Kada nešto govorimo ili slušamo, nešto što svi svakodnevno radimo, četiri nivoa igraju važnu ulogu: nivo sa činjenicama, nivo sa predstavljanjem sebe, nivo sa odnosom i nivo sa namerom, molbom. Ukoliko smo svesni ova četiri nivoa, otvoreno ih izražavamo i pažljivo ih osluškujemo kod naših sagovornika, lakše ćemo rešiti konflikte ili uopšte nećemo dozvoliti da do njih dođe.
 
Knjiga otklanja strah od neprijatnih razgovora kod čitaoca, i predstavlja mnoge ideje i trikove sa kojima u takvim razgovorima možemo očuvati hladnu glavu.
 
Izvor: blueprints.de
Prevod: Sandra Žarković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
tom holand ispod površine rimskog mira 1 deo laguna knjige Tom Holand: Ispod površine Rimskog mira – 1. deo
26.07.2024.
Tom Holand, kako to tvrdi vojska njegovih vatrenih pratilaca, poseduje jedinstvenu sposobnost da oživi antiku. Ovaj nagrađivani britanski istoričar, biograf i prezenter, u svojim uzbudljivim delima i ...
više
saša bošković mange spaja kvalitet sadržaja i crteža laguna knjige Saša Bošković: Mange spaja kvalitet sadržaja i crteža
26.07.2024.
Nakon završenog manga serijala Laku noć, Punpune izdavačka kuća Laguna je odlučila da publici ponudi dva nova naslova popularnih japanskih stripova. U pitanju su mange Ja sam heroj i Sani. B...
više
akcija i raspust je za lektiru od 1 do 14 avgusta 2024  laguna knjige Akcija „I raspust je za lektiru“ od 1. do 14. avgusta 2024.
26.07.2024.
Znamo da je leto namenjeno igri, igri i igri, a škola je ostala negde u dalekoj i maglovitoj prošlosti, ali hajdemo i knjige da primimo u društvo i videćete koliko vam radosti mogu doneti u danima ras...
više
osvežite svoje leto uz nescafé i lagunu laguna knjige Osvežite svoje leto uz Nescafé i Lagunu
26.07.2024.
Da su knjiga i kafa savršena kombinacija, dobro je poznato. Zato su Izdavačka kuća Laguna i Nescafé odlučili da vam ulepšaju ovo leto i da vam priušte istinsko uživanje u čitanju i ispijanju hladne, o...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.