Uvažena kineska književnica Danjan Čen boravila je nedavno u Beogradu u okviru manifestacije „Fantastični Šangaj“, koja je bila posvećena promociji ovog grada, kao i ojačavanju kulturne razmene između Kine i Srbije.
U Umetničkom paviljonu „Cvijeta Zuzorić“ održana je izložba 30 fotografija kineskih i stranih fotografa i novinara, koje iz različitih uglova prikazuju krajolik i ljude savremenog Šangaja. U pešačkoj zoni Knez Mihailove ulice odvija se izložba fotografija pod nazivom „Šangaj 360
o“.
Danjan Čen je govorila i na temu „Šangaj i Beograd u očima šangajskog pisca“. Ona je u proteklih četiri-pet godina posetila Srbiju mnogo puta. „Šangaj i Beograd, dva kilometrima udaljena grada, ipak imaju mnogo čudesnih sličnosti. Geografski, oba grada se nalaze na mestu ukrštanja dve reke. Istorijski, oba grada su iskusila napade i sjedinjavanje sa različitim kulturama, ali zato način na koji su prihvatali strane kulture nije bio isti. Na osnovu svega toga razvili su svoj jedinstveni urbani temperament. Ovo je jedna veoma zanimljiva tema.“
Laguna je na Beogradskom sajmu knjiga 2016. godine predstavila knjigu „Šangajska princeza“ Danjan Čen. Knjiga je naišla na izuzetan prijem kod čitalaca, a za nekoliko dana u knjižarama će se naći i „Šangajska lepotica“, potresna istinita priča o borbi za pravo na ljubav u surovoj stvarnosti Kulturne revolucije u Kini – o borbi koja je unapred bila izgubljena.
Prelepa glumica Jindžu Šangguan stigla je u Šangaj sa izbeglicama u vreme Drugog svetskog rata i uspela da stvori zavidnu karijeru filmske zvezde. Tu, u gradu koji joj daje šansu, 1944. rađa ćerku Jaojao i odgaja je u raskoši. Devojčica je po svemu posebna od ranog detinjstva, dobija najbolje obrazovanje, a majka od nje želi da stvori pijanistkinju. Kada je Kinu 1966. zadesila Kulturna revolucija, životi majke i ćerke kreću u potpuno drugačijem smeru.
Danjan Čen je rođena 1958. godine u Pekingu, a odrasla je u Šangaju. Od rane mladosti počela je da piše, prevodi, fotografiše i slika. Diplomirala je na Donghua univerzitetu, na katedri za kineski jezik. Njena glavna dela pripadaju „Šangajskoj trilogiji“: „Šangajska memorabilija“, „Šangajska princeza“ i „Šangajska lepotica“. Devedesetih godina postala je prva među kineskim piscima koji su izašli van granica zemlje. S vremenom je postala najznačajniji putujući kineski književnik. Kreirala je jedinstven metod na putovanjima, metod „geografskog čitanja književnih dela“. Godine 2016. Turistička organizacija Srbije dodelila joj je titulu turističke ambasadorke Srbije u Kini, a 2017. nagradu za doprinos kulturnoj saradnji između Srbije i Kine. Režira i prvi kinesko-srpski film pod imenom „Gde Sava teče“.