Laguna - Bukmarker - 10 razloga zašto su elektronske knjige bolje od štampanih - Knjige o kojima se priča
Obaveštenje o radnom vremenu knjižara za praznike »

10 razloga zašto su elektronske knjige bolje od štampanih

Čak i sa rastućom popularnošću elektronskih čitača (poput Amazonovg Kindla) i mobilnih aplikacija za čitanje, mnogi knjigoljupci i dalje se odlučuju za štampana izdanja. Iako mnogi ljudi uživaju u držanju tradicionalno štampanih medija, elektronske knjige imaju određene prednosti i nude raznovrsnost kakvu štampana izdanja nemaju. Naravno da nećemo u skorijoj budućnosti videti nestanak štampanih knjiga, ali smo vam spremili listu prednosti koje u odnosu na njih imaju elektronske knjige.

1. Elektronske knjige su odmah tu!

Zbog njih ne morate ni da napuštate svoj dom kako biste kupili nove naslove ili ih uzeli iz lokalne biblioteke. Možete da ih kupite direktno iz digitalne knjižare i momentalno ih preuzmete na svoj uređaj. Čak i biblioteke danas nude pozajmljivanje elektronskih knjiga tako da ih možete besplatno preuzeti, a da ne morate da odete do same biblioteke. Možete doći do cele biblioteke elektronskih izdanja na svom čitaču, a da se ne pomerite sa kauča ili izlazite iz pidžame.

2. Elektronske knjige je lakše prenositi

Štampane knjige, posebno u tvrdom povezu, veoma su teške dok su savremeni elektronski čitači poprilično lagani. Mnogo je lakše da ih nosite (i u njima celu biblioteku) nego da ponesete nekoliko štampanih knjiga. Ako ste na putovanju i završili ste sa čitanjem jedne knjige, mnogo je jednostavnije (i jeftinije) da preuzmete novu elektronsku knjigu koju ćete pronaći u knjižari.

Ako kupujete elektronske udžbenike, mnogo vam je lakše da ih nosite kući i ponovo na časove. Možete čak i da prebacite sve potrebne tekstove na svoj telefon koji svakako nosite sa sobom. To vam omogućava da celokupnu biblioteku imate u džepu i da vam bude dostupna gde god da se nalazite. Na taj način možete da učite kada god imate nekoliko slobodnih minuta, na primer dok čekate u redu za kafu.

3. Ne postoje bibliotekarske kazne za prekovremeno zadržavanje elektronske knjige

Ako pozajamite fizičku knjigu iz biblioteke i zaboravite da je vratite, platićete kaznu. Mnoge biblioteke SAD, na primer, danas nude iznajmljivanje elektronskih knjiga i ne morate da je vratite u određenom roku – umesto toga, licenca knjige će sama isteći na vašem uređaju. Nikada vam se neće dogoditi da dobijete iznenađujuću kaznu za digitalna izdanja. Elektronski čitači su učinili pristup bibliotekarskim materijalima jednostavnijim nego ikada.

4. Elektronski čitači sadrže rečnike

Često može da vas frustrira kada naiđete na reč koja vam je nepoznata dok čitate. Tada morate ili da nađete fizički rečnik ili da koristite telefon, računar ili tablet. Najčešće to nećete uraditi jer je naporno i ostaće vam pitanje o značenju te reči. Većina savremenih elektronskih čitača sadrži među svojim funkcionalnostima i rečnike koji su vam na raspolaganju već samim klikom na nepoznatu reč. Definicija iz rečnika će se odmah pojaviti na ekranu tako da ne morate ni da izlazite iz aplikacije.

5. Elektronske knjige zauzimaju mnogo manje mesta

Knjigoljupci vole da sakupljaju knjige za šta je potrebno mnogo prostora i zbog toga vam dom deluje pretrpano. Međutim, čak i najveća kolekcija elektronskih knjiga vam neće oduzeti mnogo fizičkog prostora. Mnogo je lakše uređivati digitalnu biblioteku nego police prepunjene stotinama ili hiljadama knjiga koje verovatno nikada nećete ponovo pročitati.

6. Možete da podešavate veličinu slova i fontove

Za razliku od štampanih izdanja, elektronske knjige vam omogućavaju da menjate veličinu slova, pa i sam font. Ako su vam potrebna velika slova kako biste mogli da čitate, jednostavno podesite sve u elektronskom čitaču. Sa štampanim knjigama ste ograničeni po ovom pitanju. Čak i ako vam se ne sviđa osnovni font, možete da ga promenite i sebi učinite čitanje dodatno zanimljivim.

7. Elektronske knjige pružaju bolji pristup indi naslovima

Mnogo je nezavisnih autora koji sami objavljuju svoja dela i mogu se naći jedino u digitalnim formatima. Mnogi od ovih naslova uključuju novele i priče koje su prekratke za štampanje, ali su savrešene za digitalno čitanje. Posedovanje elektronskog čitača vam daje pristup pisanju do koga ne biste drugačije mogli da dođete.

8. Elektronski čitači su prijateljski nastrojeni prema okruženju

Možda deluje čudno da električni uređaj može da ima manje uticaja na životnu sredinu od tradicionalne knjige, ali za proizvodnju ovih čitača je potrebno manje resursa nego za štampane knjige. Proizvodnja jednog elektronskog čitača emituje onoliko ugljen-dioksida koliko i štampanje 30 knjiga. Većina strastvenih čitalaca će prelaskom na elektronske knjige značajno uticati na zagađenje. Iako papir može da se reciklira, sam proces reciklaže dovodi do zagađenja životne sredine jer se stvara mulj tokom uklanjanja štampe.

9. Elektronske knjige mogu da se čitaju u mraku

Zbog osvetljenosti elektronskih čitača, nije vam potreban spoljašnji izvor svetlosti da biste ih čitali – možete da čitate u mraku ili u situacijama kada nema dovoljno osvetljenja. Dokle god je vaš čitač napunjen, možete da čitate u krevetu, tokom nestanka struje ili napolju uveče. Time vam je omogućeno da elektronske knjige čitate u mnogo više situacija nego što možete štampane.

10. Nova izdanja su najčešće jeftinija u elektronskom obliku

Elektronske knjige se obično objavljuju kada i štampana izdanja, ali su najčešće jeftinije. Ako više volite da knjigu kupite nego da je pozajmljujete od prijatelja ili iz biblioteke, možete značajno da uštedite ako se držite digitalnih izdanja. Naravno, ovo se ne odnosi na starije knjige koje možete u prodavnicama da nađete na velikim popustima.

Elektronske knjige su ovde i ne idu nikuda

Mnogo je razloga zbog kojih bi čitaoci trebalo da pruže šansu elektronskim čitačima. Mnogo su fleksibilniji i nude veću raznovrsnost u odnosu na štampana izdanja – naveli smo samo neke od prednosti koje vam pomažu da uživate u čitanju.

Ipak, nije ni toliko važno kako čitate svoje knjige. Važno je samo da nastavite sa čitanjem!
Ukoliko želite da čitate elektronske knjige, instalirajte aplikaciju Eden Books, vaš čitalački raj.

Izvor: owlcation.com

29.04.2024.
30.04.2024.
5 književnih preporuka šta smo čitali u aprilu 2024 godine laguna knjige 5 književnih preporuka: Šta smo čitali u aprilu 2024. godine
30.04.2024.
Danas vam preporučujemo pet knjiga koje su objavljene tokom aprila, a koje prosto morate imati na svom radaru! Ovi naslovi su sve što vam je potrebno da osvežite svoju biblioteku, bilo da ste ljubitel...
knjiga meseca đavo u belom gradu  laguna knjige Knjiga meseca – „Đavo u Belom gradu“
30.04.2024.
Za ljubitelje knjige Laguna uvek ima dobre vesti! Svakog meseca jedan od aktuelnijih naslova proglašavamo za Knjigu meseca. To znači da će od 1. do 31. maja Knjiga meseca moći da se kupi na specijalno...