Za vreme korišćenja bilo koje stranice na našem web-sajtu, kompanija Laguna d.o.o. može da sačuva određene informacije na korisnikov uređaj putem "kolačića" (engleski "cookies"). Više o kolačićima

BUKMARKER-logo

Želite li da živite duže? Čitajte!

Da li vam čitanje produžava život? Odgovor je da, ako je verovati novoj studiji istraživača Univerziteta Jejl. „Njujork tajms“ prenosi da su naučnici analizirali podatke obimne zdravstvene studije koja je uključivala i čitalačke navike učesnika. Svi učesnici bili su stariji od 50 godina. Njih 3535 bilo je podeljeno u tri grupe: ljude koji nedeljno čitaju više od tri, tri i po sata, one koji nedeljno čitaju do tri i po sata i one koji ne čitaju uopšte.

Naučnici su uzeli u obzir i rasu, starosno doba, bračni status, zaposlenost, depresiju, zdravlje, prihode, pol i nivo obrazovanja. Nakon što su svi faktori i dobijeni podaci obrađeni, studija je u narednih 12 godina pokazala da oni koji čitaju više od 3,5 sata nedeljno, 23% veće šanse da produže sebi život. Učesnici koji su nedeljno čitali do 3 i po sata, imali su 17% veće šanse da duže žive, od onih koji ne čitaju.

U proseku, čitači žive dve godine duže od onih koji ne čitaju.

Šta je sa onima koji čitaju magazine i dnevne novine? Postoji slična korelacija ali je slabija od onih koji čitaju knjige. Dr Beka R. Levi, profesor epidemiologije na Jejllovoj Školi javnog zdravlja objašnjava: „Ljudi koji su prijavili da dnevno pola sata čitaju knjige imaju veće šanse da žive duže od onih koji ne čitaju. A ta prednost nije u vezi sa bogatstvom, obrazovanjem, kognitivnim sposobnostima i drugim varijablama“.

Ovo je fascinantna studija. Naravno da korelacija ne implicira uzroke. Jasno je da ljudi koji čitaju knjige satima svake nedelje imaju snažnije kognitivne sposobnosti koje mogu da se odraze na celokupno zdravlje. Članak pod nazivom „A Chapter a Day: Association of Book Reading With Longevity“ (Poglavlje na dan: Povezanost čitanja knjiga i dugovečnosti) objavljen je u Žurnalu društvene nauke i medicine.

Izvor: writerswrite.com

Podelite na društvenim mrežama:

„Čitajte između redova“ : uštedite i do 33%!

„Čitajte između redova“ : uštedite i do 33%!

Ljubitelji velikih književnih dela, imaćete priliku da od 10. do 23. avgusta 2026. iskoristite posebne pogodnosti u okviru akcije „Čitajte između redova“. U okviru akcije obuhvaćena su tri kultna romana svetske književnosti: „Majstor i Margarita“ Mihaila Bulgakova, „Proces“ Franca Kafke i „1984“ Džordža Orvela.

Pročitaj više
UniCredit Bank i Laguna ti čestitaju rođendan i poklanjaju!

UniCredit Bank i Laguna ti čestitaju rođendan i poklanjaju!

Posebna pogodnost za članove Laguninog kluba čitalaca je rođendanski popust od 40% pri kupovini do tri Lagunina naslova u Delfi knjižarama.

Pročitaj više
Nedeljnik u knjižarama Delfi

Nedeljnik u knjižarama Delfi

Novi broj lista Nedeljnik je na kioscima, a od petka ga možete kupiti za samo 29 dinara u svim knjižarama Delfi širom Srbije uz kupovinu bilo koje Lagunine knjige, knjige drugih izdavača ili proizvoda iz gift programa u vrednosti većoj od 150 dinara.

Pročitaj više
Prikaz romana „Džesina želja“ Heder Moris: Nadmoćnost nade

Prikaz romana „Džesina želja“ Heder Moris: Nadmoćnost nade

Ime književnice Heder Moris dobro je poznato ovdašnjim čitaocima, naročito ljubiteljima istorijske fikcije. Izdavačka kuća Laguna do sada je objavila pet ostvarenja ove australijske autorke rođene na Novom Zelandu. Za razliku od romana koji snažno osvetljavaju stradanje pojednica u strašnom vrtlogu istorije, radnja najnovijeg dela „Džesina želja“, objavljenog u prevodu Nikole Pajvančića, odvija se u doba koje nazivamo svojim.

Pročitaj više

Pridruži se našoj zajednici i isprati dešavanja.