Godine 1904. u Lisabonu mladić po imenu Tomas otkriva stari dnevnik. Dnevnik nagoveštava postojanje izuzetne rukotvorine koja će – ako Tomas uspe da je pronađe – revidirati istoriju. U jednom od prvih evropskih automobila on kreće u potragu za tim čudnovatim blagom.
Trideset pet godina kasnije portugalski patolog, pasionirani ljubitelj detektvskih priča Agate Kristi, zatiče se i sam u središtu svojevrsnog krimića kada biva uvučen u posledice Tomasove potrage.
Krajem XX veka kanadski senator u žalosti zbog gubitka voljene supruge nalazi utočište u selu svojih predaka u severnoj Portugaliji. Tamo stiže s neobičnim saputnikom: šimpanzom. Ovaj neobični par neočekivano će okončati stoletnu potragu.
Visoke planine Portugalije, ispunjene nežnošću, šaljivošću i beskrajnim iznenađenijima, vode čitaoca automobilom kroz Portugaliju iz prošlog veka, ali pre svega, na put kroz ljudsku dušu.
„Roman prožet čudima.“ Guardian
„Svež, osoben, pametan, varljiv i pun mudrosti.“ Margaret Atvud
„Čudesno... svaka stranica nudi nam obilje napetosti, čovečnosti, iznenađenja ili čak ushićenosti.“ The Times
Roman pun čuda, pustolovina, jednistvenih priča i događaja, zanimljivih likova i odličnih poruka. Autor, Jan Martel, magično piše: spaja prošlost i sadašnjost tako lako i vešto u svojim romanima; prožima ljudski i životinjski um, pa kao u knjizi "Ishmael" američkog pisca Daniel-a Quinn-a i u ovoj su čovek i šimpanza saputnici, verni prijatelji tokom čitave priče. Kroz radnju romana, proteže se jedna tema - odnos predaka i potomaka i njihova povezanost u sadašnjem trenutku: u tom smislu pisac vešto upotrebljava alegoriju predstavljajući tako simbolično pretke (lik šimpanze u knjizi) i potomke (lik kanadskog senatora u knjizi). I dok opisuje njihov odnos, kroz fantastičnu radnju ovog romana, autor nam donosi univerzalnu poruku - svi smo povezani: i živi i mrtvi (i oni koji će se tek roditi), i ljudi i životinje, i svetlost i tama - bez tih suprotnosti ništa od onoga što vidimo ne bi postojalo. Sjajno delo vrhunskog pisca! Preporučujem i knjigu "Pijev život" istog autora!
Martelov roman-triptih znalački je skopljen iz celina koje samo na prvi pogled nemaju veze jedna sa drugom. Blagi nadrealizam, uz magijski realizam (podstaknut, možda, već činjenicom da je dobar deo radnje smešten u Portugalijij), predstavlja najveću čar knjige. Tri priče su istovremeno vrlo zanimljive zasebne celine, ali tako nenapadno, fino povezane motivima gubitka voljene osobe, hodanja unatraške i majmuna, da prosto morate uživati u gubljenju i ponovnom povezivanju niti pustolovine sa vrlo neizvesnim ishodom. Ideja je, usudiću se da primetim, prilično smela, jer preispituje pitanja podnošenja patnje i izvore utehe, dotičući se religije na dosta "neoficijelni" način.Iako likovi prolaze kroz izuzetno ozbiljne emotivne i psihičke lomove, tužni ton priče protkan je čestim momentima apsurda, komike čak i groteske, koje unekoliko ublažavaju, ali i unose ravnotežu. Struktura romana je originalna, stil majstorski i istančan, a ideja vrlo izazovna.
Omnibus prica, sastavljena iz 3 nezavisne price koje, na kraju, cine jednu celinu. Potpuno je neobicna i puna iznenadjenja i neodgovorenih pitanja. Preporucujem je svakome ko voli knjige koje se ne povinuju zakonima realizma.
Kada nam je Jan Martel 2001. godine podario međunarodnu senzaciju „Pijev život“, čitaoci su otkrili pisca-alhemičara sposobnog da iz najneverovatnijih likova i scenarija stvori zlato. Tigar i tinejdže...
Jan Martel je u stanju da tačno odredi trenutak kada je odbacio svetovni život i „zaljubio se u veru“. Krajem 1996. godine, kao zagrejani pisac sa dve malo poznate knjige, otputovao je u Indiju, i odm...
Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.