Laguna - Bukmarker - Vesela i zabavna gozba – prikaz knjige „Gusarski gulaš“ Nila Gejmena - Knjige o kojima se priča

Vesela i zabavna gozba – prikaz knjige „Gusarski gulaš“ Nila Gejmena

Od višenagrađivanog dvojca, pisca Nila Gejmena i ilustratora Krisa Ridla, stiže nam najanarhičnija, najmangupskija i najsjajnija knjiga ove godine! „Gusarski gulaš“ je savršena kombinacija sastojaka koji će naterati decu i odrasle da zajedno naglas čitaju i u tome beskrajno uživaju. Priča koju krase rime i ritam, vesele ilustracije pune detalja i neverovatni junaci razmetljivi u svojoj hrabrosti, odvešće nas u izmaštani svet koji će razbuktati našu maštu i podstaći novi talas ljubavi prema gusarskim kostimima i njihovom razuzdanom ponašanju.

Dečak, koji je narator priče, i njegova sestra, opraštaju se sa roditeljima koji izlaze, na večeru. Roditelji su angažovali neobičnu bebisiterku, izvesnog „Long Džona Makrona, brodskog kuvara“. Sa kukom umesto šake, drvenom nogom, zaista impresivnim gusarskim šeširom i keceljom prepunom raznoraznih kulinarskih sastojaka, on je oličenje hvalisavca i smelosti. Uskoro pristiže njegova gusarska posada i počinje pravi haos.

Dok se krčka gulaš od čudnih sastojaka, Long Džon Makron upravlja kuhinjom. Povuci-potegni, gusari i deca otploviće do lokalne prodavnice krofni, vratiće se kući tačno na vreme kada se roditelji vrate, naravno uz nezaboravan kraj!

Nil Gejmen je plodan pisac koji se oprobao u mnogim žanrovima fikcije. Knjige koje piše za decu, ali i za odrasle, uvek sa nestrpljenjem iščekuju njegovi najveći fanovi. Desetine slikovnica koje je napisao omiljene su među decom, odraslima, nastavnicaima i bibliotekarima širom sveta. Jedina knjiga koja je ovenčana i Karnegijevom i Njuberijevom nagradom je „Knjiga o groblju“. Mnoge njegove knjige su pretočene na veliko platno, uključujući „Koralinu“ i „Zvezdanu prašinu“. Pisao je scenario za epizode serije „Doktor Hu“ i pojavio se u „Simpsonovima“ (igrajući sebe). Na društvenim mrežama ima nebrojeno pratilaca, a književne večeri i događaji na kojima je gost su neverovatno posećeni.

Ilustracije Krisa Ridla su vesele i upečatljive, likovi zanimljivi i krasi ih mnoštvo detalja u kojima će svaki knjigoljubac uživati. Ni u jednoj knjizi ne postoji ovako šarenolika družina! Ridl je tri puta osvojio Kejt Grinavej nagradu, pored brojnih međunarodnih priznanja, a već dugo sarađuje sa Gejmenom, stvarajući kvalitetne slikovnice koje su dokazano pravi užitak za čitaoce svih starosnih doba.

Ova dva velikana književnog sveta podarila su nam spektakularnu, tvrdo-ukoričenu knjigu predivnih korica, na čijim se stranicama kriju živopisni junaci i nezaboravni stihovi. Zavoleće je deca u uzrastu preko 3 godine, ali i svi oni koji uživaju u igri reči, maštovitoj fabuli i magičnim ilustracijama. A budimo iskreni: ko još ne voli dobru gusarsku avanturu koju je zabavno čitati naglas blesavim glasovima i sa smešnim akcentima? Ova zabavna pomorska avantura biće savršen poklon – glavom i bradom.

Izvor: betterreading.com.au
Prevod: Aleksandra Branković