Uz čudesne ilustracije i zabavne mehanike igre, stvorite zajedničku šumu sa pečurkama raznovrsnih moći u društvenoj igri „
Podzemna mreža“.
„Podzemna mreža“ je zanimljiva igra zasnovana na simbiotskom odnosu između drveća i gljiva koje žive u zemlji oko njih. Naime, drveće više od trista miliona godina razmenjuje hranljive materije sa gljivama u ogromnim podzemnim mrežama. Naučnici neprekidno dolaze do novih otkrića o tom skrivenom svetu.
Igrači imaju kolekciju tokena koji predstavljaju mladice, drveće i korenje, i postavljaju ih na temena zajedničke table koju zajedno grade. Pločice predstavljaju gljive koje pripadaju celoj šumi. Upravljate sa pet osnovnih resursa: vodom, ugljenikom, azotom, kalijumom i fosforom – pri čemu su svi, osim vode, predstavljeni svojim hemijskim simbolima na tabli. Koristeći ciklus ugljenika, menjate resurse kako biste izvodili glavne akcije u igri: postavljanje pločica gljiva, sadnju mladica, rast korenja i apsorpciju ugljenika preko korenja za razvoj drveća.
U igri postoji pet osnovnih akcija, od kojih jednu uvek možete izvesti, dok ostale uglavnom zahtevaju da prethodno ispunite neki uslov. Postoje i četiri glavne vrste gljiva, predstavljene tokenima na tabli svakog igrača. Kada izvodite prvu akciju –
Aktiviraj – birate pločicu gljive na kojoj imate bar jedan koren, zatim okrećete odgovarajući token na stranu „iskorišćeno“, što znači da ne možete ponovo aktivirati tu vrstu dok je ne osvežite. Da biste aktivirali gljivu, plaćate cenu u ugljeniku prikazanu na pločici, a zatim i dodatne resurse da biste aktivirali njenu sposobnost. To može uključivati dobijanje drugih resursa u zamenu, apsorpciju ugljenika u drveće (kao kod akcije
Apsorbuj), ili kopiranje sposobnosti druge gljive. Neke gljive se ne mogu aktivirati, ali vam daju trajne moći do kraja igre, čim imate jedan koren na njima. Sve gljive donose poene na kraju igre za svaki koren koji imate na njima, s tim što neke imaju promenljivu vrednost poena u zavisnosti od toga koliko puta su bile aktivirane.
Akcija
Apsorbuj omogućava vam da prenesete ugljenik sa povezanih gljiva u svoje mladice, što je način na koji one rastu – kada mladica apsorbuje tri ugljenika, postaje drvo i više ne može da raste. Drvo donosi poene za sva četiri korena na kraju igre, dok mladica donosi poen po ugljeniku za svaki koren. Akcija
Reprodukuj omogućava da postavite jednu mladicu i jedan koren na bilo koje slobodno teme, i po želji postavite pločicu gljive, a
Partner vam omogućava da postavite dva korena iz svoje rezerve iz jedne ili dve mladice/drveta na susedne gljive; takođe možete odigrati gljivu iz ruke na tablu. Peta akcija
Fotosinteza omogućava vam da osvežite sve svoje gljiva-tokene, uzimajući dve kockice ugljenika, i opciono menjate azot za ugljenik.
Definitivno možete razviti malu „mašinu“ u „Podzemnoj mreži“, jer vas igra nagrađuje za što efikasnije kruženje kroz različite akcije. Postoje ciljevi za kraj igre i staza ugljenika po kojoj napredujete svaki put kada apsorbujete ugljenik, što vam donosi nagrade i služi kao vremenski mehanizam igre. Kada jedan igrač stigne do vrha te staze, bira bonus (verovatno token od dva poena) i igra ulazi u poslednju rundu. To daje dodatnu dimenziju ciljeva, tako da nije sve samo u stilu „udahni (azot), izdahni (ugljenik)“.
Igru karakterišu kvalitetan dizajn čuvene Elizabet Hargrejv, balans, fantastične ilustracije i pametni detalji, poput kutijica za mladice, korenje i drveće. Preporučena starosna granica za igru je 10+. Obično traje između šezdeset i devedeset minuta, u zavisnosti od broja igrača, ali može da se igra i samostalno.
Autor: Stefan Apatović
Izvor: časopis Bukmarker, br. 57