Tragikomična farsa sa puno pevanja, pucanja i plakanja, rezime je života druge najveće žive rok zvezde na svetu - gitariste Rolingstonsa Kita Ričardsa. Čovek koji je video, i još više - iskusio, mnoge dobre i sve loše stvari koje postoje, samo je oličenje suštine rokenrola kao pobune protiv establišmenta, učmalosti i uskraćenih sloboda svake vrste. Ali, neumeren, neobuzdan i koleričnog karaktera, konstantno je preterivao u svemu, balansirajući na stalnoj ivici propasti u susretu sa zakonom i samim životom. Iskustva putovanja u sklopu vodećeg rokenrol benda kao najvećeg cirkusa zabave moderne epohe, omogućila su mu tretman bolji od kraljevskog i život kao žurku bez kraja, dok je s druge strane cena tolike slave, uobičajeno, bilo bekstvo u mrak najgorih poroka, očaja i bezakonja. Ipak, Kit je sve preživeo, sa neprikosnovenim Mikom Džegerom i dalje kotrlja svoje Kamenje, a nakon čuvenog pada s drveta se, izgleda, i dovoljno pribrao da nesaglediv okean avantura sažme u fascinantnu autobiografiju.
Kada su počinjali, kao klinci iz radničkih predgrađa Londona, Kit i Mik su imali samo jednu želju - da postanu pravi čikaški bluzeri, kao Madi Voters, Haulin Vulf ili Li Huker, u to vreme skrajnuti poluanonimci za kojima je pak ludela čitava Engleska. Kasnije su, kao autorski dvojac najviše kategorija, vratili bluzu i njegovim autenticima zaslužen dignitet i svetsku slavu. Istovremeno su i svoj prebogat opus sagradili na izvornom zvuku Amerike, vrteći ista tri akorda u 12 nesalomivih taktova kroz modifikacije, stilove i žanrove u skladu sa modom. Kit je istovremeno izumeo i sopstveni stil štimanja i sviranja gitare sa pet žica, tragajući za „savršenim akordom” kao Svetim gralom bluza, ali i receptom jednostavnosti koja najlakše vodi do uspeha u umetnosti. Danas je teško ne dokučiti zašto je baš on, uz čast svim drugim virtuozima, ipak najznačajniji gitarista rokenrola svih vremena.
Uz muzičarske, jednako zanimljive (za čitanje) su i ljudske epizode iz života ove rok legende, prvenstveno međusobni odnosi u svetu glamura, šampanjca i belog praha u neograničenim količinama. Uz „specijalan” tretman tragičnog Brajana Džonsa, koji se svojevremeno samouništio uz obilatu pomoć ponekad suviše surovih Svetlucavih blizanaca, u centru pažnje „Života” bez sumnje je Kitova saga sa sopstvenim pevačem, za kojeg tvrdi da mu je više od brata, ali i da bi ga bez imalo problema šutnuo u najbolnije mesto, jer je to i zaslužio najmanje milion puta. Dijalektičko jedinstvo tih suprotnosti upravo je zamajac oko kojeg se poslednjih 50 godina vrti muzička planeta, a takav odnos se nastavlja i dalje, jer je Mik u međuvremenu postao vitez, što Kit smatra izdajom svega za šta su se u životu borili. Ali, i to je samo - rokenrol, pa ko ga voli...
Autor: Zlatomir Gajić
Izvor: Dnevnik