Laguna - Bukmarker - Recenzija romana „Tajna vatra“ S. DŽ. Doerti i Karine Rozenfeld - Knjige o kojima se priča

Recenzija romana „Tajna vatra“ S. DŽ. Doerti i Karine Rozenfeld

Šta biste vi uradili da znate tačan datum svoje smrti, ali da vas do tog trenutka praktično ništa ne može ubiti? Da li biste bolje iskoristiti vreme koje imate, znajući da su vam ostale još samo nedelje života? Ovo je zagonetka koju treba da reši sedamnaestoogodišnji Saša Vinters u „Tajnoj vatri“, sjajnom novom tinejdž romanu u žanru fantastike od autorki S. Dž. Doerti i Karine Rozenfeld.

Saša je žrtva vekovima stare kletve od koje pate prvorođeni sinovi u njegovoj porodici. On zna da su njegovi dani odbrojani i zbog toga rizikuje u ovoj beznadežnoj situaciji. Kocka se velikim iznosima i životari u društvu sitnih kriminalaca u Parizu. Drugim rečima, odustao je od života.

Stotinama milja dalje, u Engleskoj, Tejlor Monkler misli da je njen jedini problem to kako da raskine sa svojim dečkom. Sve dok ne dobije zadatak da bude tutor Saši preko interneta, mada to Sašu ne zanima, niti mu trebaju časovi engleskog. I tako Tejlor i Saša počnu da se poveravaju jedno drugom. Ono što je počelo kao nervozan razgovor, jer ironični Saša namerno podbada krutu Tejlor, ubrzo se pretvara u prijateljstvo i savezništvo.

Dok se Saša tiho bori sa posledicama svoga stanja, Tejlor otkriva da i ona ima svoju kletvu, ili tačnije ‒ dar. Tejlor je potomkinja stare porodice alhemičara, ljudi koji mogu da izvuku energiju iz svog okruženja i kontrolišu stvari i ljude. Ovo dvoje tinejdžera ubrzo shvate da se nisu slučajno sreli i da su njihove moći povezane, zbog čega je Tejlor jedina osoba na planeti koja može da skine Sašinu kletvu pre nego što ga zarobe tajne sile, znane kao Bringers.

„Tajna vatra“ je roman na koji ćete sa navući, od dvoje autore čiji se stilovi, pristupi i ideje savršeno stapaju. Priča je puna fantastične magije, ali se nikad ne čini nategnuto, i u tome leži veliki deo privlačnosti ove knjige – zaplet, likovi i slikovito okruženje (delovi sa Tejlor na Oksfordu su posebno živopisni) su izuzetno uverljivi. Iako roman obiluje opisima adolescentskih muka, Doertijeva i Rozenfeldova ne dozvoljavaju da teški problemi ili plitki cinizam progutaju priču. Roman ima mnogo toplih momenata. Sašina odanost porodici uprkos neminovnoj smrti koja mu preti, prijateljstvo koje cveta između Tejlor i hladnokrvne i kul Luise, neki su od vrhunaca druge polovine knjige.

Smeštanje radnje u Englesku (u Vudberi i Oksford) i u Francusku (Pariz) je osvežavajuća novina u odnosu na romane čija se radnja odvija u Americi, a koji dominiraju top-listama. Zbog opisa evropskih gradova i evropske kulture, čitalac će poželeti da krene stopama junaka. Odrastanje je dovoljno teško i kada nismo bačeni u svet drevne alhemije, smrtonosnih kletvi i jezivih lovaca-kosturova od čega se adolescencija pretvara u pravu noćnu moru. Dodajte na to i romansu koja cveta, tajno oksfordsko društvo i avanture po svetu od kojih zastaje dah i dobićete najbolji tinejdž roman iz žanra fantastike koji ćete pročitati ove zime!

Autor: Natali Ksenos
Izvor: culturefly.co.uk