Besplatna isporuka na teritoriji Republike Srbije

Recenzija knjige „Zakoni sudbine“ Ridigera Dalkea

Dr Ridiger Dalke, lekar koji je posvetio život prirodnom lečenju bolesti i psihoterapiji, napisao je priručnik o psihosomatici i integralnoj medicini, koji bi trebalo da se nađe u svakom domu.

Važno je znati da ovo nije knjiga koju bi trebalo da otvorite tek kada se neko razboli. „Zakone sudbine“ čitajte unapred kako biste se upoznali sa simboličnim značenjem raznih bolesti i opasnostima koje vrebaju ako živimo život lišen smisla, posvađani sa sopstvenom prirodom i podložni raznim spoljnim uticajima.

Dalke nas prvo upoznaje sa interpretacijama simptoma različitih bolesti, kao i osnovama i polaznim konceptima integralne medicine. Trebalo bi odmah da znamo da svaka bolest povezuje energije. Energija se kreće između duhovnog i telesnog nivoa, a bolesti obično nastaju kada se problemi iz svesti potisnu u senku, to jest u telo.

Dalke prilikom interpretacije bolesti polazi od toga da je svaka forma povezana sa sadržajem, a da su i jedno i drugo zapravo samo različite manifestacije jednog istog oblika energije. Ovaj lekar ističe kako su moderni nazivi bolesti besmisleni i da su rezultat preteranog detaljisanja i pokušaja da se prikrije njihovo značenje umesto da se otvoreno objasni.

On u uvodu piše o modernoj fizici i zakonima sudbine. Oni koji su proučavali ostale naslove ovog autora, već su upoznati sa zakonima rezonance i analogije i drugim zakonima fizike. Upoznajemo se i sa dvanaest životnih principa koji su od neprocenjivog značaja za integralnu medicinu. Interpretacija simptoma bolesti u kombinaciji sa razumevanjem osnovnih principa ukazuje nam na neophodnost prevencije.

„Bolest kao put“ bila je prva knjiga koju je autor posvetio tumačenju simptoma. Usledilo je mnoštvo drugih naslova: „Bolest kao govor duše“, „Žena-Zdravlje-Nauka“, „Bolest kao govor dečje duše“, „Životne krize kao prilike za razvoj“, „Agresija kao šansa“, „Infarkt duše“, „Srčani problemi“, „Problemi sa varenjem“, „Knjiga za pušače“ i dr. U knjizi koja je pred nama on sagledava simptome bolesti kao takve, u nastojanju da pronađe brz i lak put ka simbolici koja se krije iza njih. Ističe kako simptomi predstavljaju otelovljenje životnog principa, ili praprincipa, utonulog u nesvesno.

Od presudnog je značaja da razumemo jednakost duše i tela. Sve što se događa u telu, ima svoj odraz u duši. Dalke nam daje savete za praktičnu primenu njegovog učenja i navodi osnovne kriterijume lečenja. Ako želimo da sačuvamo zdravlje, moramo se posvetiti meditaciji i opuštanju, živeti i raditi u skladu sa svojim talentima, hraniti se zdravo i držati vampire koji sišu našu životnu energiju podalje od sebe. To je bar moj zaključak nakon čitanja ove knjige.

Prvi deo dodatka sadrži registar organa i telesnih regija. Dato je i objašnjenje njihovog simboličkog značenja, njihovih zadataka, potencijalni problemi, kao i odgovarajući praprincipi. U drugom delu se nalazi registar simptoma. Tu se, u vezi sa svakom bolešću, prvo možete bliže obavestiti o telesnom nivou, zatim o nivou simptoma, tretmanu, rešenju i odgovarajućoj vezi sa praprincipima. Na nivou simptoma, srčani udar može, između ostalog, značiti nedostatak samopouzdanja, što se može ispraviti pravilnim vođenjem života i usmerenošću ka zadobijanju ljubavi i poštovanja.

Kod infarkta dolazi do „Gaua“ tj. totalnog kolapsa samopouzdanja. Na nivou simptoma nabrojani su nezadovoljstvo i usamljenost. Ljudi koji su preživeli srčani udar trebalo bi da budu svesni da njihovo srce pati zbog nedovoljnog dotoka životne energije. Oni bi morali da priznaju svoje slabosti i ranjivost, i da na očajničke krike svog srca odgovore tako što će se potruditi da obnove protok energije.

Nemoguće je, naravno, nabrojati sve primere bolesti i njihovih simptoma navedene u ovoj knjizi. O efikasnosti Dalkeovog pristupa mogu posvedočiti iz ličnog iskustva. Nedavno sam imala problema sa nezgodnim osipom na koži, koji se pojavio kao posledica neumoljivog mobinga i proganjanja od strane jedne švajcarske marketinške firme. Tretman i analiza simptoma, koje predlaže dr Dalke, su bili od velike pomoći i simptomi su potpuno nestali posle skoro tri meseca.

U ovakvim situacijama neophodno je, svakako, konsultovati se sa stručnjakom za holističku medicinu, ali nije naodmet unapred se informisati iz knjige.

P.S. Oni koji pate od kamena u bubregu, trebalo bi da shvate kako su zbog nečega „okamenjeni“ na nivou simptoma i morali bi da promene pristup pojedinim aspektima života.

Od srca preporučujem ovu knjigu.