Laguna - Bukmarker - Prikaz romana „Lavovi sa Pete avenije“: Istorija čuvara biblioteke i porodičnih tajni - Knjige o kojima se priča

Prikaz romana „Lavovi sa Pete avenije“: Istorija čuvara biblioteke i porodičnih tajni

Godina je 1913. a Džek i Lora Lajons su se skućili u veličanstvenom zdanju Njujorške gradske biblioteke. Zidovi biblioteke štite njihov svet u čijem centru se nalaze njihova deca Hari i Perl. Međutim, Lora se među tim zidovima sve češće oseća sputano.

Džek je nadzornik u biblioteci – dane provodi održavajući zgradu, a noći u agoniji koju mu stvara pisanje sopstvene knjige. Lora slobodno vreme provodi pišući članke za bibliotečki bilten, u kojima beleži njihov život u biblioteci. Ali ona želi više od toga. Upisuje se u Novinarsku školu na Kolumbiji, što joj pruža nova iskustva izvan sivih zidina biblioteke. Želi da sama postigne nešto čime će moći da finansijski doprinese svojoj porodici. Kako njena novinarska strast raste, tako se život u biblioteci polako raspada u paramparčad – retke knjige pod nadzorom porodice Lajons počinju da nestaju.

Godina je 1993. a Sejdi Donovan, kustos biblioteke, omađijana statuama lavova koji čuvaju ulaz u velelepno zdanje Njujorške gradske biblioteke, prosto ne može da veruje da je plaćaju da tu radi. Još više je raduje trenutni posao – pomaže u pripremi nove izložbe koja će predstaviti posebne knjige i predmete iz bibliotečke kolekcije. Međutim, postoji mali problem: retke knjige nestaju iz biblioteke. Sejdi ima pristup izložbi, zbog čega će administracija posumnjati u njene motive. Naći će se u neželjnom centru pažnje kada njena porodična istorija ispliva na površinu – naime, ona je krila da je unuka Lore Lajons zato što je njena porodica odavno bila povezivana sa krađom knjiga.

Lorin život se nakon krađa potpuno urušio. Znajući da pomoć neće pasti s neba, ona preduzima sve što je potrebno zarad svoje dece – gradi novi život. Njeni ljubavni i poslovni život cvetaju, zbog čega počinje da preispituje sve u šta je oduvek verovala o svojoj porodici i sebi. Počinje da živi boemskim životom i svoje novinarske veštine koristi kako bi podržala feminističke pokrete.

Iako se Sejdi divi retkim knjigama i obožava istoriju, nikada nije izdvojila vreme da istraži istoriju sopstvene porodice. Njena majka Perl nikada nije mnogo govorila o svojim roditeljima, a Sejdi nikada nije zapitkivala. Kada se konačno upusti u te vode, razotkriva porodičnu istoriju koja je bogatija i neverovatnija nego što je to ikada mogla da zamisli. I dok je njena baka bila čuvena esejistkinja koja je izbegavala svoj pređašnji život, Sejdi se nalazi u nezgodnoj situaciji, zaglavljena između porodične prošlosti i sopstvene sadašnjosti. Služeći se istim istraživačkim veštinama poput svoje bake, Sejdi će uz malo detektivskog posla pokušati to da promeni.

Nema te osobe kojoj neće prijati knjiga o čuvenoj biblioteci i ukradenim knjigama! Nakon što sam pročitala prethodni roman Fione Dejvis, jedva sam dočekala da se dokopam „Lavova sa Pete avenije“. Mnogo mi se svidelo kako je autorka izgradila junake i njihove odnose. I Lora i Sejdi se teško uklapaju u svet u kojem se ne osećaju lagodno. Nekako uspevaju da sa tim izađu na kraj, ali uvek žele nešto više od života. Naročito mi se dopalo što su životi dve glavne junakinje u momentima preslikani, iako ih razdvaja 80 godina.

Ovo je predivna priča koja će vas potpuno zaokupiti, koja će vas terati da mozgate šta se desilo sa ukradenim knjigama, ali i o mnogo važnijem pitanju – šta se dogodilo sa našim dvema junakinjama. Savršeno štivo za sva godišnja doba!

Autor: Ejmi Gvjazdovski
Izvor: bookreporter.com
Prevod: Aleksandra Branković