U istoriji kinematografije česte su filmske adaptacije romana a nije ni neobično da izvesni blokbasteri dobiju svoj veran književni nastavak. Međutim, apsolutna je retkost da izvesna televizijska serija dobije potpuno slobodnu romanesknu obradu. Takav slučaj sa serijom „
Crni leptiri“ motivisan je činjenicom da u njemu značajnu ulogu igra lik pisca i da je životna priča Albera Deziderija, za čije uobličavanje on angažuje dotičnog literatu Adrijena Vinklera, neiscrpno zanimljiva. Autori „Crnih leptira“ Olivije Abu i Bruno Merl poželeli su da ona dobije književnu obradu i produžetak izvan filmskog ruha.
Uopšte nije preterano reći da zajednički život junaka, Albera i njegove partnerke Solanž po intenzitetu prevazilazi one zločinačkih parova poput Boni i Klajda, ili Mikija i Melori iz filma „Rođene ubice“
Olivera Stouna. Njihov poriv za ubijanjem u romanu motivisan je traumatičnom prošlošću jednog siročeta i jednog bastardnog deteta, dece Drugog svetskog rata. Iako se današnji čitalaca teško može poistovetiti sa tim njihovim traumama, lako će razumeti njihov pervertirani nagon za ubistvima. Naime, govoreći o lepoj i inteligentnoj Solanž, zaljubljeni Alber doseže neslućene razmere topline. U takvim trenucima, triler pun adrenalina postaje bezmalo srceparajući. Međutim,
Modi ga ne lišava dubine, jer će se čitalac zapitati da li je zbližavanje Solanž i Albera za njih predstavljalo jedini spas i smisao ili najveće prokletstvo; da li su bili zajedno zbog predodređenosti usled sličnih sudbina ili je sve bilo stvar slučaja...
Sve u svemu, roman je potpuno drugačiji od serije: upotpunjuje je, bacajući novo svetlo na kriminogene ljubavnike otkrivajući neslućenu tačku gledišta. Eksplozivni ritam priče ne ostavlja ravnodušnim, te iako je u pitanju smeo spoj trilera i ljubavnog romana, čitaoci će biti izuzetno zadovoljni: imaće utisak da su pročitali knjigu koja po dinamici i priči parira najboljim Tarantinovim ostvarenjima. To je ozbiljan poduhvat koji zavređuje pažnju.
Autor: Domagoj Petrović