Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Lokijev ključ“ Marka Lorensa - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Lokijev ključ“ Marka Lorensa

Upozorenje: ovaj prikaz sadrži nekoliko spojlera!

„Lokijev ključ“ je drugi roman Lorensove trilogije Rat Crvene Kraljice. Prva knjiga, „Princ lakrdijaša“, koja prati vratolomne pustolovine princa Džalana kroz Slomljeno carstvo, potpuno me je raspametila i nagnala da se što pre domognem naredne knjige.

Džalan, Snori i njihov razboriti debeli vikinški prijatelj – Tutugu preživeli su potragu za Crnom tvrđavom. U njihovom posedu je sada magični ključ, poznat pod nazivom Lokijev ključ, koji može da otključa bilo koja vrata, a krije i druga magična svojstva.

Snori, plemeniti nordijski ratnik, sledi svoju misiju i učiniće sve što je u njegovoj moći da otkrije informacije o tome gde se mogu pronaći vrata smrti. Njegov jedini cilj je da spasi svoju nastradalu porodicu iz zagrobnog sveta, i s obzirom na to da će se čvrsto držati ovog cilja, naći će se u ratnom sukobu sa armijom mrtvih kako bi uspeo da ga ostvari. Mrtvi kralj i njegovi podanici su uveliko na njihovom tragu i u potrazi za ključem. Džalan, naime, želi da se vrati svojim starim porocima: prostitutkama, piću i razvratu u Crvenoj Krajini.

Ova knjiga je bila najduže delo koje je Lorens napisao u trenutku njenog objavljivanja. Nažalost, možda upravo zbog te činjenice, spori prikazi putovanja junaka kroz zemlju se na trenutke otežu. Uprkos tome, kada na red dođu scene žestoke akcije, shvatate da je za njih postepeno pripreman teren kako bi ti događaji oduvali metaforička vrata sa šarki na koje se priča oslanja. Osim toga, ovaj „spori hod“ priče na maestralan način dovodi do njene kulminacije, i ovaj nastavak nas na izvrstan način priprema za završnicu, ostavljajući nas u neizvesnosti i iščekivanju.

Dok naši junaci prelaze hiljade kilometara ovog izmišljenog sveta, autor nam uvodi zanimljive nove likove koje će odigrati bitnu ulogu. Kao, na primer, lik siročeta po imenu Henan, koji je previše inteligentan za svoje godine, i koga naša ekipa sreće na putu koji će ih odvesti blizu Oshajmskog točka – i lik Kare, privlačne mlade veštice sa kojom im se ukršta put. A, da. Ona će se svideti Džalanu. I tako će ova fantastična družina dobiti pojačanje.

Monolozi princa Džalana od Crvene Krajine su prava poslastica. Uživanje je pratiti njegove poletne poduhvate u teskobnim trenucima i kada se nađe pod pritiskom. Roman pršti od humora, a Džalan je i dalje ista ona kukavica, lažov i ološ. Kako bi nam dočarao istorijsku i političku pozadinu sveta koji je stvorio, autor uvodi scene prisećanja u kojima Džalan uspeva da prizove potisnute i skrivene uspomene iz svoje mladosti. Dosta ovih scena ima tragičan prizvuk, ali nam i pružaju bolji pogled na stvari. Mnoge scene koje se dešavaju u sadašnjosti sadrže dosta nasilja, uključujući i opise mučenja za koje znam da ih dosta čitalaca smatra suvišnim, iako su funkcionalne.

Džalan se postepeno menja kao osoba, a menjaju mu se i prioriteti. Zahvaljujući svojim vizijama, on konačno uviđa ko mu je zaista najveći neprijatelj. Ova knjiga, koja već obiluje mnoštvom informacija, daje nam uvid i u početke vladavine Crvene Kraljice, govori nam i o istoriji Mučaljive Sestre i Gospe Plave, i time nam objašnjava začetke Rata Crvene Kraljice i ko se nalazi na čijoj strani ove potencijalno destruktivne igre moći, šta svaki igrač želi da postigne svojim potezima ali i gde je ko u čitavoj postavci stvari.

Smatram da je priča odlična, a da su likovi, postavka za naredni deo i sam kraj izvrsno izvedeni. Ova knjiga deluje ozbiljnije i mislim da će nam ovakav razvoj priče podariti sjajno finale. Topla preporuka.

Autor: Džejms Tivendejl
Izvor: fantasybookreview.co.uk
Prevod: Aleksandra Branković