Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Faktologija“ Hansa Roslinga, Ula Roslinga i Ane Rosling Renlund - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Faktologija“ Hansa Roslinga, Ula Roslinga i Ane Rosling Renlund

„Faktologiju“ su napisali švedski doktor i statističar Hans Rosling, njegov sin Ula Rosling i supruga njegovog sina Ana Rosling Renlund. Hans je već bio poznat po svojim TED govorima u kojima je uz pomoć grafikona prikazivao koliko su uvrežena mišljenja daleko od činjeničnog stanja u svetu. U svojim TED govorima dotakao se nekoliko tema koje je, takođe, prikazao pomoću grafikona, a samo neke od njih su bile: opasnosti koje nas okružuju, prenaseljenost naše planete, bogatstvo… i sve one su spomenute u knjizi.

U današnje vreme, kada su ljudi zapljusnuti talasima informacija i trude se da stalno budu u toku sa dešavanjima oko sebe, često se dešava da baš zbog toga imaju iskrivljenu sliku sveta, a što je još verovatnije – čak i mnogo goru predstavu o svemu. Ova knjiga će pomoći čitaocima da steknu nešto drugačije uvide, ali i da porazmisle o određenim činjenicama koje možda i nisu tačne onoliko koliko se to na prvi pogled čini. „Faktologija“ će se pokazati kao odlično sredstvo koje će vam pomoći da jasnije razlučujete i da iz drugačije perspektive posmatrate svetske probleme, a to će vam omogućiti „Deset razloga zbog kojih pogrešno vidimo sve – i zbog kojih je sve mnogo bolje nego što zamišljamo“.

Ovih deset razloga autori nazivaju „instinktima“, što u osnovi jesu mišljenja i zaključci koje ljudi u vidu predrasuda imaju o svetu, a za koje se pokazalo da su netačne i da zamućuju naše svesno rasuđivanje. Tokom cele knjige, primetićete da pisac piše o određenim situacijama iz svog života povezujući ih sa navedenim instinktima i objašnjavajući na koje je sve načine grešio donoseći zaključke. U većini slučajeva, piše on, imao je pogrešno viđenje stvari i pokušava da upozori čitaoca na ove uobičajene greške tako što je situacije iz stvarnog života ponudio kao primer i povezao ih sa navedenim instinktima.

U knjizi je predložena podela svetskog dohotka na četiri različita nivoa: 1, 2, 3 i 4, od najsiromašnijih do najbogatijih. Na ovaj način se stiče jasnija slika o kvalitetu života pojedinaca i kako su tokom godina određene zemlje napredovale ili nazadovale.

Na početku knjige postavljeno je trinaest jednostavnih pitanja i za svako je ponuđeno nekoliko odgovora, a ideja je da ljudi na početku shvate da li imaju ispravno mišljenje o određenim temama. Na kraju se zaključuje se da smo daleko čak i od šimpanzi, što vam može zvučati kao bizarna tvrdnja s kojom ćete se tokom čitanja knjige svakako složiti, a uvidećete i da se stanje u svetu popravlja, iako vam se tako ne čini.

Bil Gejts je izjavio da je ova knjiga „neophodan vodič za jasno razmišljanje o svetu“, a u prilog verodostojnosti ove tvrdnje idu i podaci i informacije Ujedinjenih nacija.

Od srca vam preporučujem da pročitate „Faktologiju“, jednostavnu knjigu za koju se ispostavilo da sadrži fenomenalne i suštinske lekcije za svakoga ko je pročita. Važno je da budemo upoznati sa trenutnim stvarnim stanjem u svetu i da se usredsredimo na krucijalne stvari koje moramo promeniti, umesto što svoju energiju usmeravamo na ono što nam samo bespotrebno odvlači pažnju. Ova knjiga je postavila temelje osnivanju i razvoju Nova Awareness Cluba koji podstiče opštu informisanost.

Autor: Martim Leong
Izvor: theawarenessnews.com
Prevod: Nataša Đuričić Marković