Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Diorova tajna“ autorke Nataše Lester - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Diorova tajna“ autorke Nataše Lester

Mediji i izdavačke kuće s pravom imaju samo reči hvale o autorki Nataši Lester, jer je neverovatnim romanom „Diorova tajna“ uspela da nadmaši sve što je do sada napisala.

U ovom romanu, autorka priča priču o ratu, ljubavi, preživljavanju, modi, prijateljstvu i, naravno, tajnama. Veći deo radnje odvija se za vreme Drugog svetskog rata. Glavna junakinja Skaj Penrouz pridružuje se britanskim snagama u ratu kao ženski pilot Kraljevskog vazduhoplovstva. Skaj se pridružuje prijatelj iz detinjstva po imenu Nikolas Kroford i njena komplikovana sestra Liberti. Dok se bore za život u ovim teškim vremenima, tenzija među njima raste. Knjiga govori i o posleratnim vremenima i jednom od najpoznatijih svetskih kreatora, Kristijanu Dioru. Mnoge države bile su u posleratnoj krizi, ali je Kristijan Dior odlučio da svoje kupce obraduje novim haljinama i linijom parfema. Otkrivamo tragičnu istoriju o Diorovoj sestri Katrin, po kojoj je nazvao svoj prvi parfem „Mis Dior“. Na kraju, deo radnje odvija se u 2012. godini, gde vidimo konzervatorku tekstila, Australijanku po imenu Kat Žurdan kako pronalazi tajni plakar svoje bake, pun Diorovih haljina i biva upletena u porodičnu misteriju tvog tajne koju je čuvala njena baka. Ovaj bezvremenski roman probudiće emocije i otkriti mnoge stvari.

Svidelo mi se što se radnja romana odvija u nekoliko različitih vremenskih perioda, kao i spoj različitih tema o kojima autorka piše. Lesterova govori o ratu, Holokaustu, ženskim pilotima, špijunima, pokretu otpora, modi, ljubavi, tajnama i još mnogo toga.

Upoznaćemo sjajne junake: najpre Skaj, fascinantnu, hrabru, neustrašivu, iskrenu ženu koja izaziva divljenje jer se stoički nosi sa svakom situacijom. Uživala sam prateći njenu priču, punu i lepih i tužnih trenutaka. Složen lik njene otuđene sestre Liberti daje knjizi drugu dimenziju i dozu napetosti koja joj je bila potrebna. Zatim imamo Skajine kolege i prijatelje, koje upoznaje i sreće za vreme rata. Od svih tih likova izdvojila bih Nikolasa, prijatelja iz detinjstva i muškarca u kog je Skaj zaljubljena. Dopao mi se odnos Skaj i ovih pomenutih likova. U delu koji govori o posleratnom vremenu pratimo priču o modnom kreatoru Kristijanu Dioru i njegovoj hrabroj sestri, koja je savršeno utkana u radnju ovog romana. Na kraju imamo i likove iz sadašnjosti, koji takođe imaju jako važnu ulogu u romanu. Kat Žurdan je fantastična junakinja, lik Eliota je sjajan dodatak priči, a Ketina baka i njena tajna romanu su dale neku dozu misterije.

Što se tiče pozadine priče, Lesterova je obavila sjajan posao. Savetujem vam da pročitate napomenu autora koja se nalazi na kraju knjige. Saznala sam nešto novo o ulogama žena kroz istoriju i njihovoj borbi u ratu. Epizode u kojima pratimo kako Skaj radi sa pomoćnom službom za vazdušni transport bile su jako uzbudljive. Dozu napetosti i uzbuđenja su unele i priče o špijunima i pokretu otpora. Jezive priče o logorima otkrile su mi neke nove istine o životu, smrti, preživljavanju i slobodi.

Čitaoci će uživati i u ljubavnoj romansi, staromodnom udvaranju iz perioda Drugog svetskog rata, koje izaziva nostalgiju. Ovaj deo knjige govori o lojalnosti, prijateljstvu, sreći, ushićenju, ali je obojen i tugom. Likovi će se suočiti sa velikim preprekama, zbog čega će se osećati velika tenzija u romanu.

Lesterova na prelep način u ovaj roman ubacuje detalje o modi, fokusirajući se na poznatog kreatora Kristijana Diora. Skrivena istorija o njemu i njegovoj sestri zaista su me fascinirale. Kako sam mogla da primetim na društvenim mrežama, Lesterova je i sama modna ikona, što se oseti u knjizi. Zadivljena sam autorkinom strašću i znanjem koje ima o Diorovoj modi. Međutim, ono što me najviše zaintrigiralo jeste priča o Katinoj baki i tajni koju je čuvala. Kraj me je potpuno raznežio.

„Diorova tajna“ je izvanredan roman, jedan od najboljih koje sam pročitala u 2020. godini.

Autor: Amanda Beret
Izvor: mrsbbookreviews.wordpress.com