VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Osnivač „Najkija” Fil Najt otkriva tajne osnivanja kompanije

Skakanje s padobranom? Bandži skok? Ako tražite uzbudljivo iskustvo od koga vam se istovremeno ledi krv u žilama, evo jedne aktivnosti koju bi trebalo da razmotrite: pokretanje sopstvene kompanije! Ili, ako želite još veći rizik onda pokrenite kompaniju bez ikakvog predznanja o preduzetništvu.


 
Imajte na umu da ćete tako slediti stope samoukog milijardera, biznismena i preduzetnika Fila Najta, suosnivača „Najkija“. „Najki“ danas raspolaže bogatstvom od oko 100 milijardi dolara, ima godišnji prihod od 34 milijarde dolara, 74.000 zaposlenih i svetski poznat brend.
 
U intervjuu povodom knjige „Umetnost pobede“, Najt se sastao sa Dejvidom Rubinštajnom koji je ovako objasnio Najtovu situaciju 1962. godine: „Ništa niste znali o tome kako se pravi obuća, niste znali kako se vodi posao, a niste imali ni novca.“
 
Uprkos početnom nedostatku znanja i iskustva, Najt je priznao nekoliko ključnih detalja koji su išli na ruku „Najkiju” i kako je kompanija uspela da se probije na tržištu: „Iskoristili smo trkački bum, koji se pretvorio u džoging bum, koji se pretvorio u fitnes bum... i izvukli dobit iz toga." Sposobnost Najta i njegovog tima da procene, ocene i prilagode ponudu i potražnju na tržištu nadoknadila je nedostatak poslovne i dizajnerske stručnosti u početku.
 
Na pitanje kakvom je veštinom Najt uspeo da dorinese uprkos tome što „ništa“ nije znao, suosnivač „Najkija“ odgovara: „Umem dobro da procenim ljude.“ Najtove izuzetne veštine pomogle su mu da ostvari uspešnu saradnju sa „Najkijevim“ prvim partnerima, kolegama i saigračima, a zahvaljujući svojim sposobnostima uspeo je i da razume ko je potrošač koji će kupovati njegovu obuću.
 
Najt je, pre svega, svojoj firmi pristupio sa mnogo ljubavi i strasti. Objašnjavajući značenje naslova knjige (The Shoe Dog u originalu), Najt je otkrio kako ga je strast podstakla: „Zaluđenik za obuću (shoe dog) je neko ko stvarno voli obuću, a to sam bio ja. I sam sam trčao... to mi je postalo važno i od tada je sve vreme tako."
 
Osnovati i voditi firmu nije lako, pogotovo ako osećate da nemate sve što vam je potrebno za to. Međutim, možda će se ispostaviti da je to bio dobar potez – osmisliti biznis i „potrčati s njim”.
 
Ili, kako bi to Najt rekao: „Samo uradi.”
 
Izvor: inc.com
Prevod: Ivana Jevtić


Podelite na društvenim mrežama:

self help za milenijalce laguna knjige Self-help za milenijalce
24.01.2020.
Milenijalci su generacija koja brine o sebi. Self-care je nova najskuplja reč koja je zamenila self-help. Mladi rođeni devedesetih koji se ovih dana približavaju tridesetim, imaju knjigu za svaki prob...
više
sonji ćirić svečano uručena nagrada politikinog zabavnika laguna knjige Sonji Ćirić svečano uručena Nagrada Politikinog Zabavnika
24.01.2020.
Nagrada Politikinog Zabavnika za najbolje delo namenjeno mladima objavljeno u 2019. godini svečano je dodeljeno 24. januara Sonji Ćirić za roman „Neću da mislim na Prag“.   Sonja je tako po...
više
promocija knjige neću da mislim na prag  laguna knjige Promocija knjige „Neću da mislim na Prag“
24.01.2020.
Savremena psihološka drama za tinejdžere „Neću da mislim na Prag“ Sonje Ćirić, ovenčana Nagradom za najbolju dečju knjigu na Beogradskom sajmu knjiga, kao i nagradom Politikinog Zabavnika za najbolje ...
više
svetski hitovi u izdanju lagune laguna knjige Svetski hitovi u izdanju Lagune
24.01.2020.
Top-lista bestselera Njujork Tajmsa važi za najeminentniju listu bestselera u Americi. Ova lista se objavljuje jednom nedeljno, i to još od 12. oktobra 1931. Sastavlja se na osnovu nekoliko različitih...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.