Laguna - Bukmarker - Nenad Racković: „Nemir može da uništi čoveka“ - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Nenad Racković: „Nemir može da uništi čoveka“

Kada je poznati umetnik i kultni lik beogradskog andergraunda Nenad Džoni Racković krajem jula za Izdavačku kuću Laguna objavio roman „Peto godišnje doba“, kritika ga je, između ostalog ocenila i kao „bekstvo ka slobodi i ljubavi“. Sam Racković za svoju knjigu kaže da je ljubavni roman sa krimi zapletom, a u ovoj ispovesti ekscentričnog buntovnika neki od glavnih likova, pored samog Rackovića, jesu i njegova žena, Beograd i – skejtbord.



Nenad Racković, multimedijalni umetnik, rođen je u Beogradu 1967. godine. Studirao je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti. Prvu pesmu objavio je 1984. godine u Književnoj reči, a prvu izložbu imao je u SKC-u 1985. godine. Uređivao je i vodio kultnu emisiju Radija B92 Ritam srca (1990–1998), bio je stalni saradnik Beorame (1995–1998). Priredio je 18 samostalnih i 19 grupnih izložbi; snimio tri filma: „Kako je propao rokenrol“ (1990), „Crni bombarder“ (1991), „Marble Ass“ (1995); televizijski film „Poslednja dadaistička predstava“ (TV Novi Sad, 1992); odigrao pozorišnu predstavu „Sveti Nik, Nikolas Edvard Kejv – život i veze“ (Bitef teatar 1992); izveo brojne performanse. Objavio je romane: „Aspirin“ (2002), „Knjiga recepata“ (2002) i „Nesavladiva priča“ (2006).

„Peto godišnje doba“ je, između ostalog, i ljubavni roman?

Nisam još rekao da je „Peto godišnje doba“ ljubavni roman sa kriminalističkim zapletom: između žene filozofa i poznatog umetnika koji odlučuje da u srednjim godinama pređe sa skejtom na opasnu stranu ulice. Glavni junak je uvučen u jedan vid krimi aktivnosti oko dilovanja droge i, zbog nameštene igre mora da napusti Beograd dok se stvari ne zaborave; vozeći skejt sve dok ne poludi ili dok njegov tast Milenko ne izvrši samoubistvo. U tom trenutku propovesti on rekapitulira devedesete u jednoj rolerkoster naraciji, te iznosi na videlo da su mu svi drugari pobijeni a nisu bili revolveraši. I sve to pre otvaranja kluba „Industrija“.

Više puta ste izjavljivali da je ovaj roman nastao iz „nemira“?

Da, ali nemir može i da uništi čoveka ako je to njegov osnovni materijal za rad, kao i spid, skejt, Obilić, divljaštvo...

Koji su najveći izazovi za pisca kada nastaje ovakva ispovedna proza?

Nema picopevačkog karaktera.

Ovo je istovremeno i priča o Beogradu. Kako se Beograd menjao poslednjih decenija iz perspektive skejtera, a kako iz perspektive umetnika? Koje su za vas bile zlatne godine Beograda?

Da je Beograd lik u romanu ne bi bio ni policajac, ne bi bio ni ubica. Bio bi osumnjičeni huligan koji zna šta se zaista desilo, ali neće to da kaže. Beograd plavetnila i šampanjca, Koka-kole i neona, Knez Mihailove s trotoarom na ulici i kolima koja voze oko Mažestika izgubio se u strahu, okeanu prostaštva i zaboravu. Noćni život je postao daleko mračniji. Ljudi se previše izmrcvare preko dana i nemaju snage za grad. A skejt park je definitivno ubio duh „strit“ vožnje.

Početkom septembra u Parizu je otvorena kolektivna izložba umetnika iz Srbije, a vi ste jedan od autora. O kakvoj izložbi je reč? Kakvim se radovima predstavljate na ovoj izložbi?

„TURBULENCES DANS LES BALKANS“ naziv je izložbene postavke muzeja Art-Brut umetnosti na Saint Pierre Halle. Izložba je otvorena 7. septembra 2017. i trajaće sve do 31. jula 2018. Radovi uvršteni u kolekciju umetničkih dela predstavljaju sam vrh svetske andergraund, naivne i stip umetnosti. Prava je retkost videti na jednom mestu Bosilja i Savu Sekulića ili Magičnog Čiču i kultnog strip crtača i režisera Horovodskog, postkonceptualca Barladeanua ili delove originalnog rukopisa autobiografije krvi „Kralj Ničeg“ – Nenada Rackovića. Ako ste za novaka u Parizu, obavezno, nemojte propustiti. U velikom parku okolo muzeja može da se završi od lokalnog crnog stanovništva opasan tajši. Nije frka.

Najavljivali ste i da ćete se uskoro, posle duže pauze, vratiti i filmu u jednom međunarodnom projektu?

Nažalost, kasno sam shvatio da nemam više ništa zajedničko sa Želimirom Žilnikom koji mi je ponudio ulogu, a kamoli sa Gaj Ričijem koji se u celoj priči oko „Lorensa od Namibije“ pominje kao producent. Rekao sam to već, ali ako treba ponoviću: Džoni Racković je samo moj književni lik.

Izvor: Vršačka kula
Autor: T.S. 


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
megi o farel maštovito oživljavanje istorije laguna knjige Megi O’Farel: Maštovito oživljavanje istorije
15.07.2024.
Autorka bestselera i dobitnica brojnih prestižnih književnih priznanja Megi O’Farel govori nam o inspiraciji za svoj roman „Portret jednog braka“, istraživanju istorijskih izvora, pisanju o stvarnim l...
više
ivan tokin moja duša je od limuna laguna knjige Ivan Tokin: Moja duša je od limuna
15.07.2024.
Pisac Ivan Tokin objavio je reizdanje bestselera „Najnormalniji čovek na svetu“, zbog čega ga u prethodnim nedeljama „cimaju“ za intervju. Stefan Tošović je s Tokinom „trošio“ jedan lagani razgov...
više
o zbirci ukrštene reči stihovanje usamljenog hodača laguna knjige O zbirci „Ukrštene reči”: Stihovanje usamljenog hodača
15.07.2024.
Rokenrol pesnici: zanimljiva i, nažalost, nekako još neodređena, nerado priznata kategorija. Šta ih čini, po čemu ih prepoznajemo? Da li njihovi stihovi odvojeni od muzike deluju osakaćeno, bez snage ...
više
prikaz knjige persijanci prva supersila drevnoga sveta laguna knjige Prikaz knjige „Persijanci“: Prva supersila drevnoga sveta
15.07.2024.
Ako ste pratili trenutno aktuelnu Netfliksovu doku-seriju „Aleksandar Veliki: Rađanje boga“, verovatno ste kao jednog od stručnih naratora zapazili izvrsnog velškog profesora Lojda Levelina-Džounsa ka...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.