Kornvel je za svoj dvanaesti roman o Skarpeti načinila mnogo izmena, lako uočljivih onima koji prate serijal. Skarpeta, sada sudskomedicinski konsultant na Floridi, vraća se starom slučaju nagoveštenom u završnim poglavljima romana „Poslednja stanica“, u isto vreme pokušavajući da se navikne na nov život. Dobivši poziv od forenzičara iz Luizijane, odlazi tamo da istraži slučaj koji nameće mnoga pitanja na koja nema lakih odgovora. U međuvremenu, Lusi proživljava sopstvenu avanturu loveći prevarantskog advokata čiji je identitet šokirao čitaoce prethodne knjige. Mario ima svoju avanturu takođe, čime uzbuđenja za čitaoca dodatno rastu, i ujedinjuje se sa ludim Vukodlakom, čije hvatanje je zapanjilo čitaoce poslednja dva romana. Kada Skarpeta ode u Teksas da se suoči sa Vukodlakom koji čeka smrtnu kaznu, sve se izvrće naopačke i jeziva atmosfera koju je autorka postigla u poslednja dva romana podiže se na još viši nivo. Roman moćnog završetka, „Muva“ održava čitaoce u iščekivanju, dok se pitaju kakve sve nove avanture čekaju Skarpetu.
Promene koje je unela Patriša Kornvel će zapanjiti redovne čitaoce, ali, barem u ovom romanu, one su i korisne i učinkovite. Roman je ispričan u trećem licu, umesto uobičajenom prvom. Ta promena je omogućila zapletu da se razvije u pravcima ranije nezamislivim. Kao što je već pomenuto, roman sadrži događaje sa Marinom i Lusi u kojima nije prisutna Skarpeta, što bi bilo neizvodljivo pripovedanjem u prvom licu, pa Kornvel nije imala puno izbora. Konačnu odluku o ovoj promeni ću doneti kada budem videla kako će se Patriša razvijati u narednim romanima, i da li je odluka za drugačiji pristup pripovedanju samo privremena. Druga bitna promena je pojava kratkih, jezgrovitih poglavlja. Tri priče se stapaju u jednu, sa mnogim otvorenim pitanjima na čiji odgovor se nestrpljivo čeka, što upotrebu kratkih poglavlja čini korisnom. Kada sam počinjala da čitam serijal, poglavlja su bila ogromna, pa sam pomislila de će ih zbog toga biti teže preći, ali priča i zaplet nisu ispaštali zbog toga. Kraća poglavlja mogu biti efektna (kao kod Džejmsa Patersona) ali i dati istrzanu priču (opet kao kod Patersona). U ovom romanu su izuzetno korisna i delotvorna. Karakteristično za Patrišu Kornvel, likovi nastavljaju da se razvijaju, zajedno i isprepleteni sa zapletom, čime se dobija dublja i napetija priča.
Izvor: Goodreads.com
Prevod: Vladimir Martinović