Ne pamtim da sam se sa nekom knjigom imao tako strasnu romansu. Bila je to ljubav na prvi pogled. Taj dan i po, koliko mi je bilo potrebno da je pročitam, bili su nezaboravni za mene. Išli smo svuda zajedno. Nisam znao ni za šta drugo, osim nje. Sa knjigom sam se budio, šetao po kući,brijao se, doručkovao, oblačio, obuvao, ručao… Ukućani su to iskoristili i svako je izvukao ono što obično ne uspevaju kada sam priseban. Tvrde da imaju dokaze da sam na sva njihova pitanja zamišljeno odgovarao sa „A-ha“ i da je to značilo da sam dao pristanak. Suprugi za nove cipele, ćerki za novi telefon, sin Ronaldov dres…
Možda je sve to uticalo toliko na mene jer sam prvi put pročitao knjigu napisanu o uspehu napisanu kroz istinitu životnu priču. Kroz događaje na tom putu. Kroz veliki uspon i veliku propast. Možda me je oduševila iskrenost pisca da dočara šta nas može čekati na tom putu do uspeha. Možda mi se dopala dovitljivost u rešavanju poslovnih problema koji se ne uče iz udžbenika. Možda me je kupio priznavanjem sopstvenih grešaka koje bi mnogi prećutali. A možda to što je iza svakog poglavlja izdvajao tri pouke koje je naučio. Tako retku, a tako važnu stvar u uspehu.
Na koricama knjige prikazan je i kratak opis knjige od strane izdavača. Obično se napiše nekoliko preteranih hvalospeva kako bi se knjiga bolje prodavali. Međutim, nisu slagali da je knjiga koja se čita u jednom dahu. Nisu slagali ni da Stanković piše sa finom dozom humora i samoironije, a što je najbitnije, ne štedi sebe niti ulepšava stvarnost. Jedino su slagali da je ovo marketinška knjiga godine.
Zašto nisu izostavili to „marketinška“ nije mi uopšte jasno.
Recept za čitanje:
Knjigu kupiti u petak, kako bi u danima vikenda mogli da je čitate bez prekida. Preporučljivo je da ostatak porodice pošaljete na kraći odmor ili u bioskop. Čuvajte se pitanja ukućana, zamišljeno klimanje glavom može da vas prilično košta.
Podvučeno markerom:
„Sam naslov knjige nastao je iz muke kako da opišem o čemu je ova knjiga. A ona je pokušaj da se i na našem jeziku prvi put progovori o nečemu što je sastavni deo svakog posla-uspehu i neuspehu, rastu i propadanju. I to sa ličnog stanovišta čoveka koji se trudio da iz svega toga nešto nauči. Ne kaže se džabe: Englezi uče u Oksfordu, Srbi na sopstvenim greškama. Upravo zato Kakodalogija izlaže „nauku“ o preživljavanju u turbulentnim vremenima, a napisana je sa željom da olakšam drugima, posebno onima koji imaju potrebu pionira da izmisle točkove. Uživajte u vožnji, točkovi su izmišljeni.“
Knjiga u jednoj rečenici:
„Uspesi se stvaraju gde drugi nisu videli šanse.“
Autor: Vladimir Miletić