Veteran medijske industrije Emili Makmikan 2015. godine shvata da u mnoštvu publikacija koje je čitala postoji ogromna niša: niko se ne obraća ženama između 35 i 55 godina starosti, odnosno, „(otkačeno) zrelim ženama“. Ove žene bi imale mnogo toga da kažu, ali ih portali, namenjeni pretežno milenijalcima, ignorišu. S druge strane, tradicionalni časopisi za žene, ovoj, digitalno pismenoj grupi, nisu zanimljivi.
Zato se Emili Makmikan udružila sa koleginicom novinarkom Anabel Rivkin i pokrenula portal
The Midult, novu medijsku platformu namenjenu upravo ovoj populaciji. Razgovarali smo sa njom o promenama u medijskim sadržajima namenjenim ženama.
Možete li da nam objasnite zbog čega ste pokrenuli The Midult?
Anabel Rivkin i ja smo prijateljice i koleginice više od 15 godina. Anabel vodi svoju
storytelling agenciju
Bee Works, koja radi za Džoa Malonea, Dior i druge luksuzne brendove. Do nedavno, bila sam zamenik urednika u časopisu Tatler, a pre toga bila sam glavni urednik londonskih novina Ivning Standard. Anabel je još uvek spoljni saradnik u Tatleru, a piše i kolumnu o lepoti i kozmetici za Ivning Standard Magazin. Dakle, oprobale smo se u svim tradicionalnim medijima.
Pokrenule smo
The Midult jer smo shvatile da se razgovori koje smo vodile sa našim prijateljicama i koleginicama sličnih godina nikako ne podudaraju sa sadržajima koje su nam mediji namenili. Primetile smo da je kulturološko potcenjivanje ove generacije, ove populacije, ostavilo ogromnu prazninu. Odlučile smo da je ispunimo.
Anabel je stručnjak za pronalaženje pravog tona, a ja sam zadužena za ideje. To je odlična kombinacija. Veliki broj tema o kojima pišemo izvlačimo iz razgovora koje vodimo jedna sa drugom ili sa ženama naših godina. Shvatile smo da smo sve anksiozne i da nam je potreban smeh. A život koji nam predstavljaju nije onaj koji želimo.
Mislim da je ideja o obraćanju zapostavljenoj populaciji žena veoma zanimljiva. Zbog čega slične publikacije nisu dosad postojale?
To je zbog činjenice da smo mi prva generacija žena koja sazreva na ovaj način. Zbog toga je moralo da dođe do promene. Jer mi koristimo sve ono što se proizvodi i plasira. I čak i ono što je namenjeno milenijalcima, mi prihvatamo oberučke. Pogledajte samo statistiku za Snepčet – 30% korisnika je starije od 35 godina. Tradicionalnim medijima je to promaklo. Mi smo odrastale digitalno pismene i hiper-povezane, a poruke koje nam brendovi šalju zvuče lažno. Nisu se fokusirali i orijentisali isključivo na nas.
Šta je doprinelo da nastane ova generacija žena?
Mislim da je to sigurno digitalni angažman i otvaranje velikog broja novih radnih mesta za žene. Stvari nisu savršene, očigledno. Ali mnogo toga se promenilo – finansijski smo samostalne i sigurne. Verujem da je to veoma važno.
Moguće je da ćemo razgovarati o novom singlu Džastina Bibera, koliko i da ćemo razmatrati kupovinu nove sofe, jer smo odrastale uz hip-hop i internet. Mislim da ne postoje ograničenja u temama o kojima danas možete da razgovarate sa ženama, i smatram da mediji to nisu dovoljno brzo primetili. Ideja da postoji samo jedna grupacija žena kojima se tržište obraća – „zauzetim poslovnim ženama“, „zaposlenim majkama“ – ta ideja više jednostavno ne stoji.
Kako uspevate da pronađete ravnotežu u tom širokom spektru interesovanja i shvatanja žena tog uzrasta?
Da ponovim, mislim da su za to zaslužni razgovori koje mi vodimo. Pokrenuli smo probnu verziju i sada je pred nama period u kom ćemo pronaći zaista autentičan izraz. Obrađivaćemo sve teme: ne postoji tabu. Sve smo ujedinjene u želji da se povežemo, ali i u anksioznosti. A pozitivna strana svega je smeh. Razgovor nam pomaže da se osetimo bolje i zbog toga je na portalu
The Midult forum, na kom žene mogu da razgovaraju i dele mišljenja, od ključnog značaja. Mi gradimo jednu novu zajednicu, tako da je svako od nas važan.
Kakve su bile reakcije do sada?
Na naše oduševljenje, reakcije su „Hvala bogu što ste se pojavile“. I to je divno. Pokrenule smo i dnevne biltene, i ljudi su počeli da mi prilaze i da mi šalju mejlove u kojima kažu: „O bože, vi govorite ono što mi mislimo. Kako ste mogli da znate da sam zabrinuta što nisam napisala testament, ili da je danas plata a ja brinem?“ Ili bilo šta drugo.
Trudimo se budemo onoliko autentične koliko je to moguće. Imamo tu prednost što samo nas dve donosimo odluke. Barem za sad, ne moramo da predstavljamo ideje gomili ljudi i čekamo da vidimo da li će proći. U tom smislu imamo mnogo sreće. To je nešto potpuno novo.
Koje teme su postigle naročit uspeh?
Veliku pažnju je privukla tema „neprikladnog oblačenja“ – odnosi se na starije žene koje oblače garderobu namenjenu mnogo mlađim ženama. Mislim da je veliki problem kada napunite 40 godina i zaključite da više ne možete da nosite određene stvari. Bilo je mnogo stvarno smešnih razgovora na tu temu. A mnogo je govora i o anksioznosti, o stresu. Imali smo jednu urnebesnu ženu koja je govorila da bi svaki put kada njen muž zakasni, ona planirala odeću za svoju sahranu.
Zapravo, i članak o meditaciji bio je odlično propraćen. Objavili smo spisak aplikacija koje su preporučili medicinski stručnjaci, što je bilo neverovatno korisno. Veliku pažnju posvećujemo anksioznosti i brigama, ali i modi i životnim promenama. I razvodu: mi smo, između ostalog, generacija koja se razvodi. To je period koji podrazumeva mnogo preispitivanja o tome gde smo i gde želimo da budemo. Volimo da kažemo da „otkačeno zrele“ egzistiraju između mogućeg i anksioznosti.
Kod nas je zanimljivo to što se mi ne bavimo samo postavljanjem sadržaja tradicionalnih časopisa za žene na internet. Ja sam veliki poštovalac portala
The Lad Bible, koji je namenjen mladićima od 16 do 34 godina starosti. Od početka smo želele da budemo pandan ovom portalu, ali za zrele žene.
Koje su vrednosti „otkačeno zrelih“ žena? Po čemu se razlikuju od milenijalaca ili od drugih generacija?
Mislim da su moralne bez opterećenja, po čemu se razlikuju od milenijalaca. Žene o kojima ja govorim, veruju u karmu, ali ne oglašavaju to na sva zvona.
One, takođe, cene ljubaznost i žele da pomognu jedna drugoj. To im je zajedničko sa generacijom milenijalaca. Odrastala sam u svetu u kom je vladalo uverenje da su druge žene pretnja. Mislim da to ne važi za pripadnice generacije milenijalaca. To je zanimljiva promena i pomak u pravcu međusobnog pomaganja. Sve ima nekakav predznak, hešteg, poziv na oružje. To je velika sila.
Druga zanimljiva stvar da ove žene imaju agnostički odnos prema godinama. One to ne vide kao nešto što je važno za njih. One se razvijaju umesto da nestaju. One kažu: u stara vremena muškarci su s godinama postajali zreliji i istaknutiji, a žene su se gasile. Danas kažemo: „O, one su na ’Snepčetu’. Idem da vidim šta se dešava.“ I kao što sam već rekla, one stare, ali se ne predaju. One ne kažu, nije to za mene. One kažu, u redu, kako bi ovo moglo da me zainteresuje? I mislim da je to sjajno.
Jedan od trendova koje pratimo je evolucija ženskih medija. Pokrenuto je nekoliko sajtova koji se obraćaju novim, raznovrsnijim sadržajima koji bi mogli da budu zanimljivi ženama. Šta vi mislite o tome?
Potpuno se slažem. Nas veoma interesuje veštačka inteligencija, na primer, kao tema koja se obično obrađuje u publikacijama namenjenim muškoj populaciji. Ali, to je tema koja nas zanima jer će uticati na naše živote i jer je to naša budućnost. Mi ne delimo teme prema tome da li je reč o ženskim ili muškim interesovanjima. Ako je to nešto što nas interesuje, pisaćemo o tome. Mi nemamo takve filtere.
Kave planove imate za unapređivanje portala?
Želimo da proširimo našu ponudu, da uključimo video sadržaje i pređemo na 3D. Osim toga, želimo da organizujemo događaje, da sve prenesemo u figitalnu (fizičko-digitalnu) arenu, odnosno, da stvorimo zajednicu u realnom životu. A želimo da dopremo i do zrelih muškaraca – to je naročito uzbudljivo.
Autor: Meri Kes
Izvor: jwtintelligence.com
Prevod: Maja Horvat