Laguna - Bukmarker - Hrabro i emotivno književno osveženje – predstavljen roman „Moja ljubav Nikola Tesla“ u knjižari Delfi SKC - Knjige o kojima se priča

Hrabro i emotivno književno osveženje – predstavljen roman „Moja ljubav Nikola Tesla“ u knjižari Delfi SKC

Knjiga Ane Atanasković „Moja ljubav Nikola Tesla“, romansirana biografija Ketrin Mekmehon Džonson, dame koja je neizmerno volela naučnog čarobnjaka Nikolu Teslu, najboljeg prijatelja svog supruga, predstavljena je u knjižari Delfi SKC.

O knjizi su, pored autorke, govorile književnica Jasmina Mihajlović, novinarka i urednica Ilustrovane Politike Sanja Lazarević i urednica u Laguni Dubravka Dragović Šehović.

Dok je stvarala ovu knjigu, autorka Ana Atansković bila je uzbuđena jer je trebalo da opiše i uđe u dušu žene koja gaji veliku ljubav prema jednom muškarcu, a nailazi na emotivni zid.

„Ketrin Mekmehon Džonson je godinama preživljavala mnogo toga – od pokušaja da sa Nikolom Teslom bude prijatelj, preko ljutnje, do namere da ga oženi i pomogne mu u sakupljanju novca. Istraživanje za knjigu je bilo uzbudljivo jer o Ketrin postoji premalo podataka zato što je, da tako kažemo, ’samo’ supruga novinara i pesnika Roberta Džonsona, pa sam zamišljala kakva je stvarno bila, što nije nimalo lako, s obzirom na to da je zaista postojala. Ali me je sve vreme vodila intuicija. Kada sam otišla u Ameriku i tražila u arhivama njenog supruga njegove pesme i njihove beležnice i razglednice sa putovanja, shvatila sam da je upravo onakva kakvom sam je zamislila: energična, ponekad možda pomalo naporna, ali vrlo iskrena, detinjasta, ona koja se bori do kraja, čak i kad nailazi na zidove“, rekla je Ana na početku.

Urednica knjige Dubravka Dragović Šehović odmah je uočila vrednost Aninog rukopisa. Priča o Ketrin očarala ju je toliko da, kada je počela da je čita, nije mogla da je ispusti iz ruku dok nije stigla do kraja knjige.

„Pre svega, dopala mi se priča o jednoj neobičnoj ženi, ženi koja ludo voli. Ketrin je od početka svesna da se njena ljubav verovatno nikada neće ostvariti, ali istrajava u njoj, čak je i rasplamsava. Ujedno se rasplamsava i njeno prijateljstvo sa Teslom. Sviđa mi se kako Ana razvija njihov odnos. Dopadaju mi se, takođe, opisi Njujorka i drugih delova sveta. Fascinantno je kako je uspela da prenese duh vremena o kome piše. Na tako nešto ne nailazimo u mnogo romana i mislim da je to jedna od glavnih karakteristika ove knjige. Ana poseduje veoma upečatljiv stil. Njene rečenice su jasne, a opet ima specifičnu sintaksu. Veoma lepo, veoma zavodljivo“, rekla je urednica.

Književnica Jasmina Mihajlović podelila je sa čitaocima svoje utiske, rekavši da je knjiga „Moja ljubav Nikola Tesla“ pravo osveženje za srpsku književnost.

„Nikola Tesla do sada nije osvetljavan sa ženske ili privatne, intimne strane, a Ana je to učinila i urodilo je plodom. Omogućila nam je da sagledamo Teslu na drugi način u odnosu na ono kako su nam ga predstavljali istorijski, naučno, u krajnjoj liniji i politički. Ogromna je bila Anina hrabrost da u Srbiji uzme Nikolu Teslu za glavnog junaka. Kod nas dominira slika Tesle kao neshvaćenog naučnika, koji je umro kao usamljenik sa golubicama. Ovde nam se odjednom pojavljuje Tesla sa aristokratskim manirima, kao pripadnik visokog društva, što je i bio. Ana je, takođe, napisala roman u formi dnevničkih beležaka, koje su za anglosaksonsku književnost normalne, ali ne i za balkansku. Prvi put imamo spoj jedne emotivnosti slovenskog pisca, koji je istovremeno i poznavalac anglosaksonske književnosti. Ovaj dnevnik zahvata period od 1875. do 1924. godine, u kome vidimo fascinantnu sliku Njujorka i jedne zemlje u usponu, koja pred našim očima oživljava preko reči. I moram priznati da u ovom delu postoje vrlo smeli erotski pasaži, što isto nije svojevrsno za srpsku književnost“, istakla je Jasmina.

Sanja Lazarević, novinarka i urednica, oduševljena je Aninim stilom.

„Anine rečenice su vrlo specifične. Dinamika je usporena, pa se ubrzava. Piše na jednostavan način, ali tako da smo stalno u iščekivanju šta ćemo sledeće pročitati. Kod Ane nema obično ispričanih priča bez obzira na to o kome se radi. Ana ima neverovatnu intuiciju. Pretpostavljam da je to razog što može da prodre u sve te različite epohe i da nam dočara razmišljanja žena u svim tim različitim epohama. Anu kroz sve, pa i pisanje, vodi ljubav. Ana toliko veruje u ljubav, i to ne samo u muško-žensku, da ta vera doprinosi njenom tekstu, pa su i erotski momenti u ovoj knjizi senzualni i produhovljeni, daju čar i začin dnevnicima a ni na koji način tu ženu o kojoj Ana piše ne ponižavaju. Kad ona priča o Nikoli Tesli kao muškarcu, o njegovim privlačnim rukama, o njegovom pogledu, o želji da ga dodirne, to nije čisto platonska ljubav, oseti se erotski naboj, i to ovu knjigu čini uzbudljivim i drugačijim štivom“, ispričala je Sanja.

Knjigu „Moja ljubav Nikola Tesla“ možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari delfi.rs i na sajtu laguna.rs.