Laguna - Bukmarker - Deset drevnih knjiga koje obećavaju natprirodne moći - Knjige o kojima se priča

Deset drevnih knjiga koje obećavaju natprirodne moći

Ljudski rod se dugo, mada površno bavio natprirodnim, privučen obećanjem moći i prosvetljenjem. Postoji nekoliko tekstova koji su posvećeni ovoj praksi. U njima se ističu komplikovani i misteriozni rituali koji su predstavljeni kao ključ za uspostavljanje jedinstva sa duhovima iz drugog sveta.

Svrha ovog teksta je isključivo zabavnog karaktera što se iščitava iz njegovog satiričnog tona. Knjige su oduvek imale edukativnu svrhu, s tim što je pitanje svrhe tumačeno shodno različitim viđenjima stvarnosti. U tom smislu, svi čitaoci ovog teksta preuzetog sa sajta listverse.com treba da imaju na umu da nas je u izboru ovog materijala vodila namera da vas razonodimo.

10. „Magični grčki papirusi“

U „Magičnim grčkim papirusima“ iz 2. veka p.n.e, navode se vradžbine, rituali i predviđanja, koji sadrže uputstva za to kako dozvati bezglavog demona, otvoriti vrata podzemnog sveta i zaštititi sebe od divljih zveri. Najškakljivije je ono u kojem se navodi kako da sebi obezbedite natprirodnog asistenta sa onog sveta, koji sluša vaša naređenja.

Vradžbine koje su se najčešće mogle naći na „Papirusima“ su predviđanja, odnosno uputstva za izvođenje ceremonija koje prognoziraju budućnost. U jednom od najpoznatijih odlomaka nalaze se instrukcije za predviđanje budućnosti za koje je potrebno koristiti držač za lampu, „darivati tamjan“ i žrtvovati „neiskvareno, čisto“ dete. Dete prvo treba uvesti duboki trans da bi u plamenu počele da mu se ukazuju treperave slike.

Najpoznatiji deo „Papirusa“ je „Mitrina liturgija“. Ova ceremonija opisuje kako da se uzdignete kroz sedam viših nivoa postojanja i komunicirate sa božanstvom koje se zove Mitra.

9. „Crna kokoška“

„Crna kokoška“ potiče iz Francuske, iz 18. veka i njen fokus je izučavanje čarobnih talismana, posebnih predmeta na kojima su ugravirane mistične reči, čija je namena da čuvaju i daju moć onome ko ih nosi. Priča se da je „Crnu kokošku“, navodno, napisao nepoznati oficir Napoleonove armije. On je tvrdio da je sadržaj knjige dobio od tajanstvenog maga, za vreme ekspedicije u Egiptu.

Ova knjiga sadrži detaljno uputstvo o tome kako da napravite talisman koristeći bronzom optočeni čelik i posebnu vrstu mastila. Među ovim molitvama za prizivanje natprirodnih bića nalazi se i jedna uz pomoć koje možete da prizovete duha, stvorenje od dima i vatre, koji vam može pomoći da pronađete pravu ljubav. Za one koji imaju malio veće ambicije, ovaj tekst nudi uputstva i za to kako naterati „diskretne ljude“ da odaju svoje tajne, kako se može videti i iza zatvorenih vrata i kako uništiti svoje neprijatelje.

Vrhunac mističnog učenja ove knjige je nauk o tome kako pribaviti crnu kokošku koja vam može pomoći da pronađete zakopano blago.

8. „Ars Almadel“

„Ars Almadel“ je četvrta knjiga dela pod nazivom „Lemegeton, Clavicula Solomonis“ koje predstavlja veoma značajan udžbenik iz demonologije, poznata pod nazivom Lemegeton. Udžbenik je sastavljen u 17. veku, a njegov autor je nepoznat. Ova knjiga daje konkretan nacrt za pravljenje Almadela, čarobnog voštanog oltara, što je nešto poput table za prizivanje duhova, koja vam omogućava da komunicirate sa anđelima.
Almadel se sastoji iz 4 altitude („Choras“) od kojih svaka odgovara određenoj grupi anđela, sa zasebnim domenima. U tekstu se navode imena anđela iz svake altitude („Chora“), na primer Gelomiros i Afiriza, adekvatan način da im uputite svoje zahteve (pod uslovom da su pravedni i zakoniti) i datume koji su najpogodniji za prizivanje. Knjiga takođe sadrži i kratke opise ovih anđeoskih prikaza. Na primer, anđeli Treće Altitude se javljaju u vidu „malih žena obučenih u zeleno i srebrno“ koje nose krune napravljene od lovorovog lista.

7. „Pikatriks“

„Pikatriks“ je udžbenik koji se bavi astološkom magijom. Izvorno je napisan na arapskom jeziku i naslov u originalu glasi „Ghalat Al-Hakim“. Knjiga datira iz 11. veka i sastoji se od 400 stranica astrološke teorije. Uz to, u njoj se nalaze i bajalice i vradžbine uz pomoć kojih možete kanalisati okultne energije planeta i zvezda kako biste dobili moć i prosvetljenje.

„Pikatriks“ je možda najozloglašenija zbog svojih opscenih čarobnih recepata. Ove grozne i potencijalno smrtonosne izmišljotine su osmišljene tako da sadrže izmenjena stanja svesti i iskustva u kojima duh napušta telo. Ova knjiga svakako nije za one slabog srca, jer rituali navedeni u njoj zahtevaju krv, telesne izlučevine i mozak pomešan sa solidnim količinama hašiša, opijuma i drugih psihoaktivnih biljaka. Kako biste stvorili odraz koji ima moć nad mrtvima, morate da koristite isparenja (koja izazivaju mučninu) „krvi, sperme, pljuvačke, voska iz uha, suza, fekalija i urina“.

6. „Galdbrok“

„Galdbrok“ je islandski priručnik koji datira iz 16. veka. Ova knjiga predstavlja kolekciju od 47 čini koje su sastavili ljudi koji su se bavili magijom. Poput sve islandske magije iz tog veka, „Galdbrok“ se u velikoj meri oslanja na „kitice“– rune koje poseduju magična svojstva, ukoliko ih nosite na sebi, ukoliko su urezane u neke predmete ili ako se ispišu. Među runama u „Galdbroku“ su i one koje pomažu da pridobijete pažnju uticajnih muškaraca, izazivaju strah kod vaših neprijatelja ili čine da onaj kome su namenjene utone u san.

Većina vradžbina koje se mogu naći u „Galdbroku“ služe da se razbiju zle čini ili obrne njihovo dejstvo, to su bezazlena sredstva čija je svrha da zaštite onoga ko ih koristi i izleče razna oboljenja poput nesanice, poteškoća prlikom porođaja, glavobolje i umora.

Ostale čini koje ovde možemo nači su veoma čudne prirode: kao, na primer, čini pod rednim brojem 46, urnebesnog naziva „Runa za prdež“. Ona će učiniti da vašeg neprijatelja snađu „loši gasovi... i svi oni će zagaditi tvoj stomak prdežom... neka tvoj prdež nikada ne prestane“. Neke su bukvalno zločeste. Na primer, čini pod rednim brojem 27: kada bacite ove čini na nečiju hranu, njima će od svega biti muka i neće biti u stanju da jedu čitav dan. Runa 30. služi da njenim izricanjem ubijete nečiju životinju. Postoje i rune koje pomažu da zaštitite svoju kuću od neželjenih posetilaca, zaštitite se od lopova ili da isterate pravdu na sudu.

5. „Arbatel De Magia Veterum“

Ova knjiga, čiji je autor nepoznat, sastavljena je u 16. veku i predstavlja priručnik u kom se mogu naći spiritualni saveti i aforizmi. „Arbatel“ je nešto kao mistična knjiga o tome kako pomoći sebi koja naglašava kako je važno biti pobožan hrišćanin, biti produktivan, razmišljati pozitivno i koristiti magiju u dobre, umesto u loše svrhe. Mudre izreke koje možete naći u ovoj knjizi su, između ostalog, i: „Živi za sebe i svoje muze“, „Izbegavaj prijateljstvo mnoštva“, „Beži od ovozemaljskog, teži nebeskom“.

„Arbatel“ takođe otkriva i seriju rituala osmišljenih za prizivanje sedam rajskih vojvoda i njihovih legija, koji upravljaju provincijama svemira. Među ove vojvode ubraja se Betel, koji donosi čudotvorne lekove, Falek, koji donosi čast u ratu, Araton, koji muškarce čini maljavim. Međutim, ove rituale može da sprovodi samo osoba koja je rođenjem, iz majčine utrobe, ušla u svet magije. „Arbatel“ upozorava da su svi ostali samo bespomoćni imitatori.

Osim anđela i arhanđela, u „Arbatelu“ se spominju i grupe drugih duhova koji mogu biti od pomoći, a koji postoje izvan vela fizičkog sveta: nimfe, pigmeji, šumske vile, vazdušne duhove i sagane(male smrtne duhove koji nastanjuju elemente).

4. „Ars Notoria“

Ovaj solomonski priručnik sastavljen je u 13. veku i u njemu ne možete naći čini i recepte za napitke. Umesto toga, on se fokusira na sticanje znanja, upotrebu pamćenja i sticanje uvida u teške knjige.

„Ars Notoria“ obećava svojim praktičarima savladavanje liberalnih umetnosti – među kojima su geometrija, aritmetika i filozofija – putem dugotrajnih dnevnih procesa vizualizacije, kontemplacije i beseđenja. Putem ovih beseda, možete da od boga zatražite intelektualne darove poput ekolvencije, istančanih čula, mudrosti i savršene memorije.

S obzirom na to da se, prevashodno, bavi prosvetljenjem, „Ars Notoria“ je izbegla neke od najzlokobnijih aspekata magije. Međutim, nisu svi bili uvereni u njenu bezazlenu prirodu. Jedan istaknuti monah iz 14. veka, Jovan od Morinija, predano je sledio učenja iz ove knjige i, kao rezultat, imao je vizije koje su ga proganjale, sve dok i sam nije počeo da tvrdi da su te vizije demonske prirode. U mističnom rukopisu, koji je sam napisao, „Liber Visonum“, upozoravao je ljude na dijaboličnu prirodu knjuge „Ars Notoria“.

3. „Pseudomonarchia Daedonum“

Ovu knjigu napisao je čuveni lekar i demonolog iz 16. veka Johan Vejer, koga je u velikoj meri inspirisao njegov nekadašnji učitelj, proslavljeni nemački okultista Hajnrih Kornelijus Agripa. Ovo je, zapravo, dodatak njegovom prvobitnom delu „Praestigiis Daemonum“, koje se protivi progonu veštica. Ove delo je u velikoj meri hvalio i sam Sigmund Frojd, govoreći kako je to jedna od najvažnijih knjiga svih vremena.

„Pseudomonarchia Daedonum“ je katalog 69 plemenitih demona – uspešnih članova monarhije Pakla – njihovih specijalnosti i načina njihovog prizivanja. Naberius je, na primer, markiz koji se javlja u vidu vrane i „čini čoveka prijatnim i veštim u svim umetnostima“. Foras je predsednik koji „vraća izgubljene stvari i otkriva blaga“. Među ostalim članovima paklene monarhije su i Hagenti, koji vodu pretvara u vino, Šaks, koji krade konje i ljudima oduzima vid i sluh i Eligos, koji može da predvidi ishode ratova i sudbine vojnika.

Vejer je, međutim, bio posvećeni hrišćanin i pristupao je mogućnosti prizivanja članova Monarhije Pakla sa veikim oprezom. Izostavio je ključne rituale i upozorio one koji čitaju knjigu „Pseudomonarchia Daedonum“ da ne imitiraju ovaj „dokaz ludosti“.

2. „Liber Juratus Honori“

Ova knjiga je srednjovekovni priručnik i odbrana magije rituala. Smatra se da je delo Onoriusa iz Tebe, misterioznog, a verovatno i mitskog čoveka, koji nikada nije bio identifikovan. Knjiga počinje oštrom kritikom upućenom katoličkoj crkvi. Crkvu, zakletog neprijatelja mračnih umetnosti, iskvario je đavo, čiji je cilj da čovečanstvo osudi na propast time što će svetu oduzeti koristi koju imaju od magije.

Ova knjiga svojim praktičarima postavlja uzvišene zahteve. Samo tri kopije knjige smeju biti načinjene; onaj koji ne nađe verodostojnog naslednika, mora poneti knjigu sa sobom u grob i svi sledbenici se moraju odreći ženskog društva.

Kao što je slučaj i sa mnogim drugim priručnicima, i ovaj se fokusira na prizivanje anđela, demona i drugih duhova radi sticanja znanja i moći. Praktičarima se obećeva da će ponavljanjem izuzetno dugačkih beseda steći izuzetne i sjajne sposobnosti. Ove moći uključuju sve od fenomenalnog (izazivanje poplava i uništavanje kraljevstava) do jezivog (praktičari mogu da zavire u čistilište i saznaju sat nečije smrti). Neke od najzlobnijih čini su one koje uče da „začarate bolešću osobu koju god želite“, „da izazovete neslogu i svađu“ ili „da ubijete kog je vama volja“.

1. „Knjiga Maga Abramelina“

Napisana u 15. veku, ovo je jedna od najistaknutijih knjiga svih vremena, koja se bavi mističnim tekstovima. Delo je Abrahama Vormsa, jevrejskog putnika koji je, navodno, sreo čarobnjaka Abramelina za vreme svog putovanja u Egipat. Za naknadu od 10 florina i obećenje pobožnosti, Abramelin je Abrahamu poklonio ovaj rukopis o magiji, a on ga je kasnije predao svome sinu Lamehu.

Abramelinov ritual, koji se naziva „operacijom“, veoma je naporan. Sastoji se od 18 meseci molitve i pročišćenja i preporučuje se samo muškarcima dobrog zdravlja, između 25 i 50 godina starosti. Ženama se ne preporučuje izvođenje „operacije“ zbog njihove „radoznalosti i sklonosti ka priči“, mada se izuzetak može napraviti sa devicama. Ukoliko se načela „operacije“ primene strogo i posvećeno, može se stupiti u kontakt sa svojim anđelom čuvarom, koji će osobi koja izvodi ritual pokloniti pregršt moći. Ove moći uključuju prizivanje duhova, predviđanje, predskazanje, upravljanje vremenskim prilikama, poznavanje tajni, uvid u budućnost i mogućnost otvaranja zaključanih vrata.

Knjiga se umnogome oslanja na upotrebu magičnih kvadrata – jedinstvenih reči aranžiranih u vidu slagalice. Poput islandskih runa u „Galdabroku“, ovi kvadrati poseduju mistična svojstva kada se njihove reči ispišu. Reč „MILION“, na primer, otkriva tajne prošlosti i budućnosti, ako se napiše na pergament i stavi iznad glave, dok reč „SINAH“ donosi rat. Autor knjige upozorava da su neke reči, poput „CASED“ previše strašne da bi se upotrebljavale.

Ovaj tekst je imao veliki uticaj na proslavljenog okultistu Alistera Kraulija, koji je tvrdio da je iskusio nekoliko natprirodnih pojava nakon što je učestvovao u ritualu i priključio se magičnom britanskom redu iz 19. veka pod nazivom „Hermetic Order of the Golden Dawn“. Krauli je kasnije korisio ovu knjigu kao osnov za svoj sistem magije.

Izvor: listverse.com

branko anđić ništa gore od čitanja suvoparne knjige, jedino gore od toga je njeno pisanje laguna knjige Branko Anđić: Ništa gore od čitanja suvoparne knjige, jedino gore od toga je njeno pisanje
17.05.2024.
Ovogodišnji dobitnik Nagrade grada Beograda „Despot Stefan Lazarević“ u oblasti književnosti i prevodnog stvaralaštva u razgovoru za Danas govori o značaju ove nagrade, ali i o dve poslednje knjige na...
prikaz presfildovog romana ratnik kada vas zapuhne prašina starih rimskih puteva laguna knjige Prikaz Presfildovog romana „Ratnik“: Kada vas zapuhne prašina starih rimskih puteva
17.05.2024.
Vratio se Stiven Presfild. Autor bestselera o staroj Grčkoj – „Ognjena kapija“ i „Plime rata“ – u novom, uzbudljivom romanu „Ratnik“, pažnju je posvetio Starom Rimu. Zaplet romana je smešten u dve ...
prikaz knjige tajni život drveća zaljubljen u šumu laguna knjige Prikaz knjige „Tajni život drveća“: Zaljubljen u šumu
17.05.2024.
Retko je koja knjiga o prirodi privukla pažnju svetskih razmera i postala bestseler kao što je to slučaj sa naslovom „Tajni život drveća“ Petera Volebena. Zašto noćas tako šume jablanovi, tako stra...
ekskluzivno stiven erikson u beogradu 20 maja  laguna knjige Ekskluzivno: Stiven Erikson u Beogradu 20. maja!
17.05.2024.
Jedan od najznačajnijih svetskih autora žanra epske fantastike, Stiven Erikson, družiće se sa čitaocima u Beogradu u ponedeljak 20. maja od 17 sati u knjižari Delfi SKC. On će potpisivati svoje knjige...