Ako niste sigurni da vaša šestomesečna beba zaista sluša šta joj čitate, budite sigurni da vas sluša. Nova studija predstavljena na sastanku Pedijatrijskog akademskog udruženja navodi da čitanje detetu od malih nogu poboljšava vokabular i sposobnosti čitanja još pre kretanja u školu.
Stručnjaci su posmatrali više od 250 parova majki i beba tokom perioda od četiri i po godine da bi videli koliko dobro deca razumeju reči, kao i snagu njihove pismenosti i čitalačke sposobnosti.
Uporedili su svoja otkrića sa količinom pročitanih knjiga, npr. broj knjiga kod kuće i broj dana nedeljno provedenih u zajedničkom čitanju i kvalitet zajedničkog čitanja. Kvalitet je procenjivan tako što su roditelji pitani da li su sa decom pričali o knjizi, da li su deca pokazivala na slike na stranici i emocije likova, kao i da li su priče bile prilagođene njihovom uzastu.
Stručnjaci su uskladili društvenoekonomske razlike ispitanika i otkrili da čitanje kvantitativno i kvalitativno u ranom detinjstvu poboljšava dečji vokabular četiri godine kasnije. Kvalitet čitanja tokom ranog detinjstva predviđa snažne čitalačke sposobnosti u mladom dobu dok su kvantitet i kvalitet čitanja malom detetu snažno povezani sa kasnijim čitalačkim sposobnostima i takva deca su često u stanju da sa četiri godine pišu svoje ime.
„Ova otkrića su uzbudljiva jer pokazuju da čitanje maloj deci, još kada su odojčad, ima dugročne posledice na jezik, pismenost i ranu sposobnost čitanja“, rekao je glavni autor studije i asistent na pedijatriji Njujorškog Univerziteta. „Ono što deca nauče kada im čitate pokazuje efekte četiri godine kasnije kada krenu u predškolsko“.
Autor: Olivija Bler
Izvor: independent.co.uk