Laguna - Bukmarker - 16 poslovnih lekcija Miroslava Miškovića - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

16 poslovnih lekcija Miroslava Miškovića

Knjiga „Ja, tajkun”, ispovest biznismena Miroslava Miškovića, nedavno je objavljena i za veoma kratak rok osvojila je čitaoce i vrhove top-lista najprodavanijih knjiga. Osim autobiografskog dela, koji pruža kompletan uvid u karijeru ovog poslovnog čoveka, ova knjiga predstavlja viziju i principe pomoću kojih je Miroslav Mišković stvorio neke od najvećih poslovnih sistema u Srbiji, koji su veoma značajni za sve preduzetnike, menadžere, studente i sve oni koji se bave biznisom ili planiraju izlazak na tržište.

1. Važno je poraniti

Posebnu pažnju Miroslav Mišković posvećuje tačnosti i ranijem dolasku na sastanke i svečane događaje, ističući to kao važan aspekt poslovne kulture i ozbiljnosti.
 
2. Obratite pažnju na oblačenje

Lepo oblačenje i uredan izgled su obavezni u kompanijama Miroslava Miškovića. Podjednako važna je i čistoća cipela i na osnovu nje se može utvrditi ozbiljnost sagovornika.
 
3. Ipak, nije sve u tome

Mišković opisuje situaciju sa početka devedesetih godina prošlog veka, kada je jedna veoma lepo obučena Rumunka posetila prostorije Delte, nudeći siguran posao sa vagonima nafte za ulaganje od 80.000 maraka, koje bi za kratko vreme mogle da se višestruko „okrenu“. Poverovali su joj, isplatili novac u gotovini i kako bi proslavili, odveli su je na ručak, gde su naručili škampe. Šarmantna Rumunka jela je škampe sa sve ljuskom, što je kod Miškovića i partnera momentalno oborilo sliku o njenom gracioznom stilu. Naravno, nikad više nisu videli ni nju, ni novac, a ni naftu.
 
4. Iz poraza se uči

Koliko god ovo zvučalo kao floskula, pokazuje se veoma tačnim kroz knjigu „Ja, tajkun“, u kojoj Miroslav Mišković detaljno opisuje sve svoje poslovne poraze, ali i objašnjava koliko su oni bili značajni za njega i njegove saradnike za buduće poslovne pobede.
 
5. Znanje, a ne rad

Mišković u svojoj knjizi razbija krilaticu „Rad, rad i samo rad“, odgovarajući motom „Znanje, znanje i samo znanje“. Mnogo je važnije obrazovati se i znati kako se nešto radi, nego raditi pogrešno od jutra do mraka.
 
6. Generalni direktor se ne bavi operativnim stvarima

Iako stručnjak za finansije, Mišković u svojoj kompaniji ne obavlja poslove iz ove sfere, niti ga oni interesuju. Bavi se vizijom i strategijom, a saradnicima koji vode sektore finansija, ljudskih resursa, prodaje, marketinga i drugih oblasti ostavlja autonomiju i prati rezultate. Kada se na ručkovima sastaje sa direktorima drugih firmi, ne priča o detaljima i poslovnim odlukama, već to ostavlja pomenutim menadžerima sektora.


 
7. Žene su sklonije biznisu nego muškarci

Mišković tvrdi da je oduvek radije zapošljavao žene nego muškarce, a posebno mu je bilo važno da ih ima za najbliže saradnike. Smatra da su jednostavno bolje u poslu od „jačeg“ pola, opisujući ih sklonijim timskom duhu i lojalnosti kolektivu za koji igraju, efikasnijim „multitaskerima“ (sposobnim da rade više stvari istovremeno) i ceni to što sa više emocija ulaze u posao, jer i on veruje da se mora raditi sa mnogo strasti, a ne samo racionalnim razmišljanjem.
 
8. Svako putovanje je značajno

Sa svakog poslovnog puta u inostranstvo Mišković se vraćao pun utisaka, kontakata i naučenih stvari koje je moguće primeniti na sopstvenom biznisu i unaprediti ga na taj način. Čak i u doba interneta, kada nam je ceo svet na dlanu, svako putovanje je inspirativno i poučno.
 
9. Mlade treba „gurnuti u vatru“

Mišković se priseća početaka Delte u dve hotelske sobe sa četiri mlada pripravnika, od kojih svako danas u društvenom i poslovnom sistemu Srbije ima veoma veliku ulogu. Tada mladi, dobili su veliki prostor da pokažu znanje, što su iskoristili i doneli korist Delti, a sebe izgradili kao uspešne menadžere. Delta zbog toga godinama ima sistem za mlade menadžere koji odmah nakon studija ulaze u posao i veoma brzo napreduju.
 
10. Portir je veoma bitan šraf za svaku firmu

Za mnoge potencijalne poslovne partnere, portir je prva osoba koju sreću. Ukoliko je on neraspoložen i ne pokaže ljubaznost i predusretljivost, to za posetioce može biti znak lošeg stanja u firmi i odvratiti ih od potencijalne saradnje.



11. Prijateljstvo ne treba mešati sa poslom

Privatni odnosi često smetaju profesionalnim, što je Mišković spoznao kroz odnos sa Milanom Spasojevićem, svojim bliskim prijateljem. Iako je njihov međusobni odnos bio sjajan, na poslovnom planu su imali različite vizije. O tome kako treba voditi posao potpuno su se razlikovali i morali su da promene model saradnje i poslovanja.
 
12. Brzina, logika i efikasnost – tri ključna principa za uspeh

Neke od najvećih odluka Delte donesene su za samo dva dana. Mišković tvrdi da se brzim odlukama u skladu sa logikom i efikasnim delovanjem Delta izdvojila u odnosu na druge kompanije kojima su za neke odluke potrebni meseci analiziranja. Sve dobre odluke doneo je brzo, a većinu loših posle mnogo analiziranja.
 
13. Sve mora da raste postepeno

Rast svakog posla mora da bude u skladu sa biološkim – da se odvija u fazama, bez naglih skokova. Kod onih koji ekspresno porastu pojavljuju se mnoge devijacije, jer preskaču mnoge faze neophodne za razvojni put. Mišković ovo argumentuje time da se u kuću na Dedinju, elitnom delu Beograda, uselio tek nakon 15 godina, iako je i ranije imao mogućnost, ali nije želeo da na taj način zada udarac sopstvenoj firmi.
 
14. Svaki biznis počinje iz određenog minusa

Prvi korak svakog posla polazi iz minusa, koji nije samo finansijski, već i minus u vremenu i energiji. Novi biznis ili stari biznis sa novim partnerom podrazumeva ulaganje u učenje, razgovore ideje... koje će se izroditi u nove poslove, a onda će novi poslovi izravnati početni gubitak.



15. Morate znati šta ne znate

Mišković kaže da uvek morate da proveravate sebe i stavljati sopstveno znanje na test kod onog ko zna više od vas. Po njegovim rečima, ne sme se ulaziti ni u jednu oblast pre nego što se o njoj stekne dovoljno znanja.
 
16. Poštenje je ključ dugotrajnosti

Kada ulazite na tržište, ono što uvek morate imati u vidu su korektnost i poštenje. Nikada, nikada ne smete varati u biznisu ukoliko želite da trajete. Mišković kaže da se tako radi na Zapadu, gde je reč važnija od svakog potpisa i poverenje je ključ i osnova svega.
 
Autor: Zoran Miodrag


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
uz banca intesa mastercard kreditne kartice popust 25  laguna knjige Uz Banca Intesa MASTERCARD kreditne kartice popust 25%
22.11.2024.
Odlična vest za sve ljubitelje dobrih knjiga i društvenih igara je da Banca Intesa i Izdavačka kuća Laguna nastavljaju sa uspešnom saradnjom i omogućavaju specijalne popuste.   Do 30. novem...
više
nedelja delfi knjižare u tc big zrenjanin slavimo rođendan dobro došli  laguna knjige Nedelja Delfi knjižare u TC BIG Zrenjanin! Slavimo rođendan! Dobro došli!
22.11.2024.
Delfi knjižara i Lagunin klub čitalaca u Zrenjaninu dobro je poznato i omiljeno mesto svih ljubitelja književnosti koji u njoj pronalaze najveći izbor domaćih i svetskih hitova, bogat gift program, ka...
više
grandiozna izjava ljubavi italiji dobitnik gonkurove nagrade žan batist andrea u knjižarama od 26 novembra laguna knjige Grandiozna izjava ljubavi Italiji: Dobitnik Gonkurove nagrade Žan-Batist Andrea u knjižarama od 26. novembra
22.11.2024.
Roman „Bdeti nad njom“, za koji je pisac Žan-Batist Andrea prošle godine dobio Gonkurovu nagradu, stiže na police knjižara.   „Bdeti nad njom“ je zanimljiva i lepo izvedena kombinacija istorijs...
više
niški sajam knjiga od 23 novembra do 1 decembra 2024  laguna knjige Niški sajam knjiga od 23. novembra do 1. decembra 2024.
22.11.2024.
Tradicionalni Sajam knjiga u Nišu biće održan od 23. novembra do 1. decembra u Sportskoj hali „Čair“. Organizator je Niški kulturni centar. Tokom trajanja Sajma, kao i svake godine, biće organi...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.