Laguna - Bukmarker - Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu - Knjige o kojima se priča
Nova epizoda podkasta svake srede u 20 sati na našem Jutjub kanalu
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoPodkastNagradeKalendar

Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu

Dobra vest za mlade pisce kojima je potrebna pomoć da napišu knjigu koja će se naći na bestseler listama: postoji formula za pisanje uspešnih romana. Neće vam pomoći da napišete celu knjigu, ali vam može pomoći da krenete u dobrom smeru.



Nekadašnja urednica britanskog Pingvina, Džodi Arčer, i pomoćnik profesora engleskog na Univerzitetu Nebraska-Linkoln, Metju Džokers, u poslednjih pet godina prikupljali su sirove podatke pokušavajući da otkriju šta čini magičnu formulu bestselera.

Pošto su analizirali dvadeset hiljada nasumično izabranih romana objavljenih u poslednje tri decenije, otkrilli su šta čini knjigu „uspešnom“ (odnosno, šta je potrebno da se nađe na Njujork Tajmsovoj listi bestselera).

Rezultat je algoritam – nazvan „bestselerometar“ – koji proučava određene aspekte knjige kao što su tema, zaplet, stil, likovi, rečnik, i proračunava da li će knjiga biti bestseler; tvorci „bestselerometra“ tvrde da algoritam daje tačno predviđanje u 80% slučajeva.

U intervjuu za Tajms Džodi Arčer i Metju Džokers, pričaju o detaljima projekta koji se mogu naći i u njihovoj zajedničkoj knjizi „The Bestseller Code“. „Otkrili smo da je zaplet veoma važan“, otkriva Arčerova, „takođe upotreba uobičajenog emotivnog i stilizovanog jezika stvara naraciju koja kada se provuče kroz algoritam daje grafikon sa vrlo simetričnim krivama.

Zbog toga se na listi bestselera uglavnom nalaze romani u kojima dominiraju vrlo jake emocije, i s druge strane vrlo slabe emocije.“

Istraživanje pokazuje da su čitaocima privlačniji pravi ljudi od fiktivnih stvorenja, zato izbegavajte da birate patuljke, jednoroge i vilenjake kao glavne junake.  Od likova koji se čitaocima najviše dopadaju su oni koji će „zgrabiti“, „misliti“ i „pitati“.

Reči „treba da“, „želim“ i „delam“ se duplo više pojavljaju u bestselerima, dok se reč „okej“ pojavljuje tri puta više. Reči kao što su „ljubav“ i „nedostaje“ se češće pojavljuju u uspešnim knjigama.

Još jedna zanimljivost: prema analizi bestselerometra, roman Dejva Egersa „Krug“ iz 2013. godine, o fiktivnoj zloj kompaniji koja neobično podseća na Google, pravi je primer savršenog betselera.
 
Autor: Džek Šepard
Izvor: independent.co.uk
Prevod: Aleksandar Mandić


Podelite na društvenim mrežama:

ivica i marica u laguninoj bajkoteci video  laguna knjige Ivica i Marica u „Laguninoj Bajkoteci“ [video]
26.12.2025.
Ovog petka očekuje vas svima znana bajka o Ivici i Marici! Nekada davno na ivici šume živeo jedan siromašni drvoseča sa ženom i dvoje dece. Jednog jutra, iz očaja, on i njegova žena rešiše da ostave I...
više
izložba andrić priča ostaje u biblioteci grada beograda laguna knjige Izložba „Andrić: priča ostaje“ u Biblioteci grada Beograda
26.12.2025.
Izložba „Andrić: priča ostaje“ otvorena je 26. decembra u 12 sati u Galeriji Atrijum Biblioteke grada Beograda. Biblioteka grada Beograda priredila je ovu izložbu povodom 50 godina od Andrićevo...
više
nescafé laguna foto konkurs praznični trenuci uz kafu i knjigu laguna knjige Nescafé & Laguna foto-konkurs: Praznični trenuci uz kafu i knjigu
26.12.2025.
Koja je dobitna kombinacija za pravo uživanje? Dobra knjiga i šolja omiljene kafe. Laguna i Nescafé pozivaju vas da učestvujete u novom foto-konkursu #Kafoknjigoljupci, jer ponovo nagrađuju lju...
više
knjiga koja postavlja pitanja predstavljen otac bojana ljubenovića laguna knjige Knjiga koja postavlja pitanja – predstavljen „Otac“ Bojana Ljubenovića
26.12.2025.
Roman „Otac“ Bojana Ljubenovića jedan je od najčitanijih romana u 2025. i 25. decembra je predstavljen u knjižari Delfi u SKC-u.   O knjizi su, pored autora, govorili pisac i novinar Vanja ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.