Laguna - Bukmarker - Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu

Dobra vest za mlade pisce kojima je potrebna pomoć da napišu knjigu koja će se naći na bestseler listama: postoji formula za pisanje uspešnih romana. Neće vam pomoći da napišete celu knjigu, ali vam može pomoći da krenete u dobrom smeru.



Nekadašnja urednica britanskog Pingvina, Džodi Arčer, i pomoćnik profesora engleskog na Univerzitetu Nebraska-Linkoln, Metju Džokers, u poslednjih pet godina prikupljali su sirove podatke pokušavajući da otkriju šta čini magičnu formulu bestselera.

Pošto su analizirali dvadeset hiljada nasumično izabranih romana objavljenih u poslednje tri decenije, otkrilli su šta čini knjigu „uspešnom“ (odnosno, šta je potrebno da se nađe na Njujork Tajmsovoj listi bestselera).

Rezultat je algoritam – nazvan „bestselerometar“ – koji proučava određene aspekte knjige kao što su tema, zaplet, stil, likovi, rečnik, i proračunava da li će knjiga biti bestseler; tvorci „bestselerometra“ tvrde da algoritam daje tačno predviđanje u 80% slučajeva.

U intervjuu za Tajms Džodi Arčer i Metju Džokers, pričaju o detaljima projekta koji se mogu naći i u njihovoj zajedničkoj knjizi „The Bestseller Code“. „Otkrili smo da je zaplet veoma važan“, otkriva Arčerova, „takođe upotreba uobičajenog emotivnog i stilizovanog jezika stvara naraciju koja kada se provuče kroz algoritam daje grafikon sa vrlo simetričnim krivama.

Zbog toga se na listi bestselera uglavnom nalaze romani u kojima dominiraju vrlo jake emocije, i s druge strane vrlo slabe emocije.“

Istraživanje pokazuje da su čitaocima privlačniji pravi ljudi od fiktivnih stvorenja, zato izbegavajte da birate patuljke, jednoroge i vilenjake kao glavne junake.  Od likova koji se čitaocima najviše dopadaju su oni koji će „zgrabiti“, „misliti“ i „pitati“.

Reči „treba da“, „želim“ i „delam“ se duplo više pojavljaju u bestselerima, dok se reč „okej“ pojavljuje tri puta više. Reči kao što su „ljubav“ i „nedostaje“ se češće pojavljuju u uspešnim knjigama.

Još jedna zanimljivost: prema analizi bestselerometra, roman Dejva Egersa „Krug“ iz 2013. godine, o fiktivnoj zloj kompaniji koja neobično podseća na Google, pravi je primer savršenog betselera.
 
Autor: Džek Šepard
Izvor: independent.co.uk
Prevod: Aleksandar Mandić


Podelite na društvenim mrežama:

laguna donirala važan uređaj institutu za majku i dete laguna knjige Laguna donirala važan uređaj Institutu za majku i dete
25.04.2024.
Jedna od važnih aktivnosti Lagune u prošloj godini, koja je bila u znaku obeležavanja četvrt veka postojanja, jeste odluka da sredstva namenjena proslavi jubileja preusmerimo u humanitarne svrhe. ...
više
 devojka sa violinom milene sekulić odalović u prodaji od 29 aprila laguna knjige „Devojka sa violinom“ Milene Sekulić Odalović u prodaji od 29. aprila
25.04.2024.
Od Milene Sekulić Odalović, autorke romana „Vetar sa Pirineja“ stiže novo literarno ostvarenje „Devojka sa violinom“ – dramatična priča o odvažnoj i smeloj junakinji, intrigama, tajnim zaverama i neoč...
više
o romanu belo se pere na devedeset slovenačke autorke bronje žakelj 25 aprila u knjižari delfi skc laguna knjige O romanu „Belo se pere na devedeset“ slovenačke autorke Bronje Žakelj 25. aprila u knjižari Delfi SKC
24.04.2024.
Slovenačka autorka Bronja Žakelj, koja u prestonicu Srbije dolazi uz podršku ambasade Republike Slovenije, predstaviće beogradskim čitaocima roman „Belo se pere na devedeset“ u četvrtak 25. aprila od ...
više
novo izdanje zapisa na stubu, jerusalimskom selimira radulovića laguna knjige Novo izdanje „Zapisa na stubu, Jerusalimskom“ Selimira Radulovića
24.04.2024.
U štampi će se uskoro naći drugo izdanje „Zapisa na stubu, Jerusalimskom“ Selimira Radulovića, dobitnika nagrade „Meša Selimović“. Kada pročitamo pesme iz nove knjige Selimira Radulovića, i njima prid...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.