
Književni koreni „Plastica“ nisu znak manjkavosti nego kvaliteta romana. Oni dokazuju da srpska književnost ima sluha i za svetske pisce koji tematizuju korporativni svet, kome Srbija danas pripada, mada ne na onaj način o kojem je maštala devedesetih. I post post moderna ima, dakle, svoje Borhese, svoju biblioteku, mada se te biblioteke pisci neprekidno odriču kako tragovi književnosti ne bi ugrozili ideju „izvorne“,„nepatvorene“, beskompromisne slike stvarnosti. Međutim, problem je u tome što je svaka književna „stvarnost“ ipak konstrukcija i što ona književnost koja najviše teži da ne bude književnost, uvek dolazi u opasnost da se svede na književnu stilizaciju novinskih vesti. To je problem „Plastica“: što više nastoji da se oslobodi kompromisa u prikazu tranzicione stvarnosti, to se više bliži stereotipima (literarnim, medijskim a donekle i političkim) od kojih se ovaj roman nije jasno distancirao. Pa ipak, autoru „Plastica“ treba odati sve pohvale za proširenje tematskog horizonta savremene srpske književnosti. Suočiti se sa sadašnjicom u trenutku kada od vas naručuju romane o devedesetim, ipak je znak integriteta: razlog više da Jovanovića treba i ubuduće pratiti i čitati.Podelite na društvenim mrežama:
Noć knjige od 12. do 14. decembra!
Bukmarker podkast, ep. 2 – Boris Dežulović: Džaba vam trud, ljubav i dalje ima smisla
Važnost porodične bliskosti i podrške: tribina o romanu „Narod što po snegu seje“ 5. decembra
Vodič za kreativno pisanje i čitanje – knjiga „Prikaži, ne prepričavaj“ Zorana Penevskog u prodaji od 5. decembra
Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.