Laguna - Bukmarker - Roman Slaviše Pavlovića o pesniku Jovanu Dučiću – „Himerina krv“ u prodaji od 24. avgusta - Knjige o kojima se priča

Roman Slaviše Pavlovića o pesniku Jovanu Dučiću – „Himerina krv“ u prodaji od 24. avgusta

U novom romanu „Himerina krv“ autor bestselera „Zavet heroja“ Slaviša Pavlović donosi nam priču o velikom diplomati i pesniku Jovanu Dučiću, najvećem ljubavniku među pesnicima i najvećem pesniku među ljubavnicima.

Slaviša Pavlović se potrudio da nam Dučića predstavi onako kako ga je lično doživeo, izučavajući njegova dela i dnevnike. „Hteo sam i da pronađem motive za određene postupke, koje kao čovek nisam mogao da razumem, jer se njegov psihološki profil neretko ne uklapa u zadatu matricu. Otuda i u naslovu mitska Himera, ne samo zbog Dučićeve pesme sa tim nazivom, već zbog njegove ličnosti, dok krv simbolizuje nesrećan kraj jednog velikog života.“

Slaviša je inače jedan od retkih autora koji se bavio likom i delom velikog pesnika. „Mali broj autora se bavio Dučićem, uglavnom kroz biografske zabeleške, tako da je ovo prvi i jedini roman o velikom pesniku predstavljen kroz filmsku priču, u kojoj govorim o najinteresantnijim detaljima iz njegovog života. Čitaoci će moći da upoznaju Dučića koji je sanjao i borio se za jednu veliku i uspešnu državu, avanturistu i ljubavnika, sklonog da se zaljubi u zauzete žene, akademika koji je spreman da se pesnicama obračuna sa neprijateljima, egocentrika, filozofa i mislioca koji je ostavio izuzetan trag u našoj istoriji.“

Godine 1943. Jovan Dučić, veliki pesnik i diplomata, nalazi se u Americi. U kući na obali jezera Mičigen on u sećanje priziva scene iz teškog detinjstva, hapšenja i progone koje je doživeo od austrougarskih vlasti zbog patriotskog rada. Zdravlje mu je narušeno, naročito nakon vesti o Jasenovcu, ali ga to ne sprečava da piše svoje poslednje redove i proglase.

Ljut i besan, razočaran u jugoslovenstvo, svom sekretaru započinje priču o uzbudljivom životu, priseća se mostarskih dana, druženja sa Aleksom Šantićem, ali i Bijeljine i prve velike ljubavi. Govori o svojim susretima sa Pašićem, Apisom, kafanskim danima sa Nušićem i Tankosićem, ali i o prvim ljubavnim aferama u srpskim novinama, čiji je učesnik bio. Dane u Rimu smatra najuspešnijim, gde se kao diplomata „rvao i poštovao“ sa Musolinijem i potajno se nadao da će mu Duče izručiti Pavelića, jer je želeo lično da mu stavi omču oko vrata. Sve vreme ga kroz rimske dane prati i misteriozna A., kraljeva rođaka, udata žena upola mlađa od njega, sa kojom je u strasnoj vezi.

Slaviša Pavlović (1982) pisac, pesnik i novinar. Njegov roman „Zavet heroja“ objavljen je na ruskom jeziku povodom obeležavanja stogodišnjice Velikog rata u Ruskoj Federaciji. Predgovor za ovo izdanje napisao je Sergej Nariškin, predsednik Državne dume Rusije. Urednik je magazina Vodič za život. Živi u Beogradu. Više podataka može se naći na sajtu www.slavisapavlovic.rs.

Roman „Himerina krv“ možete pronaći od ponedeljka 24. avgusta u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.