Laguna - Bukmarker - Prvi detektivski roman Marija Liguorija predstavljen beogradskoj publici - Knjige o kojima se priča

Prvi detektivski roman Marija Liguorija predstavljen beogradskoj publici

U utorak 17. decembra održana je promocija novog romana Marija Liguorija „Samo ubistvo“, kojim je pisac napravio stilski zaokret u pisanju. Taj zaokret se, sudeći po ogromnoj gužvi u kafeteriji Bukmarker u knjižari Delfi SKC, njegovim čitaocima izuzetno dopao. Osim autora, na promociji su govorili urednica u Laguni Jasmina Radojičić i novinar Velja Pavlović, dok je odlomke iz knjige čitala glumica Lena Bogdanović.

„Pisac mora da bude svestrana ličnost, ne sme stalno da piše istu priču“, objasnio je na početku Mario Liguori zašto je napravio stilski rez i napisao detektivski roman – uzbudljivu i napetu priču o napuljskoj mafiji. „Treba prihvatati izazove, a ja oduvek imam i takmičarski duh. Kao stari igrač, znam da je svaka utakmica nova avantura i da je rezultat u startu 0 : 0, pa da uvek iznova moram da dokažem da mogu biti bolji od protivnika, odnosno, to u ovom slučaju znači da treba da dokažem da mogu da uspem. To je moja filozofija života. Međutim, nisam izabrao nešto potpuno strano. Ova knjiga je moj povratak staroj ljubavi – detektivskom žanru.“

Urednica „Samo ubistva“ Jasmina Radojičić smatra da je Mariov novi stil uslovio temu kojom se bavio. „Mario je pisac koga zanima jezik, pa čak i kad ne piše na svom maternjem, on dokazuje da je upravo to prostor na kome može da pomera svoje granice. Promenom stila i načinom na koji je išao ka jednostavnosti potvrdio je čuvenu Gogoljevu tezu da ’do jednostavnosti treba narasti’. Mario je ovaj roman veoma zanimljivo nazvao telegrafskim. Rečenice su mu kratke i jasne i gotovo svaka je paragraf. Dakle, u savremenu srpsku književnu produkciju on je uneo novinu – ovakvim jezikom je predstavio napuljski kraj i implementirao način da prikaže napuljsku mafiju. Ono što je meni sa uredničke strane bilo važno bilo je to da ovaj roman može da komunicira sa našim čitaocima, iako ne žive pored mora, u podnožju jednog ugašenog vulkana.“

Novinar Velja Pavlović rekao je da ova knjiga impresivna i drugačija od ostalih. „U ’Samo ubistvu’ sam otkrio ono o čemu nisam razmišljao kad sam ranije čitao Liguorijeve knjige. Tada nisam razmišljao o njegovoj hrabrosti i odgovornosti, a
jedan od slojeva ovog romana jeste upozorenje u vezi sa mafijom, jednom od najstrašnijih stvari u savremenoj civilizaciji. Italija se mnogo promenila u poslednjih 50 godina, ali jedina konstanta je ostala mafija. Tako je i u Portugaliji, Grčkoj i Srbiji, što pisac takođe ističe. Ali mafija nije holivudska priča. No, to opet nije glavna tema u ovoj knjizi. Ovde imamo klasičnog Marija, učitelja života, i savremenici smo jednog čuda da neko tako dobro piše na jeziku koji nije njegov maternji. Srećan sam što živimo u dobu u kome je Mario Liguori jedan od dominantnih pisaca naše kulture.“

Mario je još istakao da mu je glavna ideja prilikom pisanja bila da čitaocima pokaže da je život proizvod pozitivnih i negativnih aspekata. „Mi ne treba da budemo naivni, jer ne može svaki dan da bude sunčan i ne možemo da verujemo da u Italiji svi jedu picu, sviraju i posmatraju more. Moji čitaoci očekuju nešto više, očekuju priču iznutra. Ovo je jedna unutrašnja predstava. Mi mislimo da je na Mediteranu sve u suncu i kupanju, a Mediteranac zapravo čeka da prođe to ubitačno sunce da bi se dogodile najvažnije stvari njegovog života.“

Knjigu „Samo ubistvo“ možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.