Laguna - Bukmarker - Prikaz romana „Još 365 dana“ Blanke Lipinske - Knjige o kojima se priča

Prikaz romana „Još 365 dana“ Blanke Lipinske

UPOZORENJE: Ovaj prikaz može da sadrži manje spojlere za prethodne dve knjige!

U svojim prikazima obično navodim imena likova i neke informacije o njihovoj prošlosti. Međutim, budući da je ovo treća knjiga u serijalu koji je adaptiran u izuzetno popularne filmove na Netfliksu, neću se pridržavati svog uobičajenog stila pisanja. Pružiću samo nekoliko informacija o prethodne dve knjige. Don Masimo Toričeli je sicilijanski mafijaš koji je doživeo da se nađe na granici između života i smrti i sanja o prelepoj ženi. Kada je tu ženu uživo video u svom gradu, kidnapovao ju je i odlučio da će je držati zarobljenu 365 dana, ali da će je pustiti ako se do isteka tog vremena ne zaljubi u njega.

Dovoljno je reći da se Laura zaljubila u Masima, venčali su se, ona je zatrudnela i čeka sina. Međutim, život im nije bio uvek ružičast. Don je pre dešavanja u ovom romanu imao mnogo neprijatelja i onih koji su želeli da do njega dođu preko nje. Među njima su bili i španski mafijaški don Fernando Matos i njegov zet Flavio, koji su bili u žestokoj svađi sa Masimom. Španski don je poslao svog sina Marsela (alias Načoa) da kidnapuje Lauru kako bi primorao Masima da se sastanu.

Marselo je držao Lauru kod sebe sve do samog susreta dvojice mafijaša, a tokom tog perioda su se sprijateljili i počeli da osećaju privlačnost jedno prema drugome. Iako je pomislila da su hormoni tokom trudnoće u njoj izazvali žudnju, Laura se ipak zaljubila u – Masima. Sve promenilo nakon tog susreta i eto nas na početku ove knjige.

Moram da kažem da mi se na kraju prethodne knjige nije baš svidelo to što je Laura počela da oseća privlačnost prema Načou, jer je gajila tako jaka osećanja prema Masimu. Znate, jedna je stvar to što vam je neko privlačan dok ste zaljubljeni u neku drugu osobu, a nešto sasvim drugo razmišljanje o tome da tu osobu poljubite ili vodite sa njom ljubav. Međutim, na kraju sam ipak bila srećna što je prema njemu osećala samo prijateljstvo, pre nego što je sve otišlo dođavola.

Takođe, priznajem da mi se Marselo stvarno dopadao sve do kraja prošle knjige kada je delovao poput lutka čije konce vuče njegov otac. Kada sam videla korice romana „Još 365 dana“, odmah sam znala da je to Marselo pošto je skoro ćelav, tetoviran i zato što pored španske ima i mrvicu švedske krvi u sebi. Nadala sam se da je ovo njegova priča i da je pronašao ženu za sebe, iako sam znala, s obzirom na to da je prethodna knjiga imala otvoren kraj, da Laurina i Masimova priča nije završena, što je potvrdio i kratak opis knjige na koricama, tako da sam bila pomalo zbunjena.

Ova knjiga se bavi osećanjima privlačnosti i prijateljstva koje su Laura i Marselo gajiili jedno prema drugom. Obično u ljubićima ne podnosim ljubavne trouglove, kao i mnogi drugi ljubitelji ovog žanra, jer ko još voli prevaru kada su dvoje junaka zaljubljeni, čak i onda kada nisu zajedno. Ipak me to nije sprečilo da knjizi pristupim otvorenog uma. Laura je u početku idealizovala vreme koje je provela sa Marselom i bila je ljuta što ju je veza sa Masimom izložila opasnosti. Tome nije išlo u prilog ni to što je Masimo bio slomljen zbog tuge i krivice i što se udaljio od nje.

Priča me je uvukla na način koji nikako nisam očekivala, da sam čak uhvatila sebe kako navijam da se nešto desi između Laure i Marsela. Svidelo mi se to što se Laura nije odjednom zaljubila u nekog drugog, već se sve dešavalo polako i prirodno – jasno je da je osećala sve veću udaljenost između sebe i Masima. To je sve što ću vam reći o radnji jer ne želim previše da otkrijem, ali definitivno je vredna čitanja i u njoj sam uživala mnogo više nego što sam očekivala.

Divno je to što su sve knjige Blanke Lipinske romantične, seksi, izuzetno provokativne i čine ih priče koje se međusobno veoma dobro prepliću. Druga stvar u kojoj sam stvarno uživala bila su putovanja, od Kanarskih ostrva, Sicilije, Portugala, Poljske, pa sve do Ibice. Mnogi ljubavni romani se odvijaju u jednom gradu ili čak u jednoj četvrti, i zaista sam uživala u tome da uz ove junake indirektno živim život na visokoj nozi – Laura ima fantastičan ukus za dizajnersku odeću, cipele i modne dodatke, a ne moram ni da spominjem motore i automobile.

Ova knjiga za sledeće stavke dobija čiste petice:
  • Romantika
  • Strast