Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Malamander“: Upoznajte čudnovati svet Grozomore - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Malamander“: Upoznajte čudnovati svet Grozomore

U podrumu hotela „Grand nautilus“ tajanstvena devojčica upada u sobu Herbija Limuna i zapomaže: „Sakrij me!“

Iza prozora Knjigoteke mehanički majren sedi i čeka.

A iza pristaništa nešto se komeša. Da li se vratio legendarni malamander?

Knjiga je toliko briljantna da ne mogu da verujem koliko vas vuče da je čitate i koliko je priča zanimljiva! Herbert Limun je zadužen za izgubljeno-nađeno u hotelu „Grand nautius“. Obično ima zadatak da pronađe vlasnika izgubljenog prtljaga, cipela i koječega što ljudi zagube, ali kada jedna devojčica uleti kroz prozor pravo u Herbertovu sobu u hotelu i kasnije se proglašava izgubljenom, on odlučuje da joj pomogne da otkrije svoju prošlost.

Priča vas odmah uvlači i već posle nekoliko stranica nisam mogla da je ispustim iz ruku! Herbert, ili Herbi, smešan je lik i pristaje da pomogne devojčici Vajolet, koja je izgubljena, da otkrije više o svojoj prošlosti, ali čudne se stvari dešavaju u malom pomorskom mestu Grozomora, sa neobičnim mehaničkim majrenima, čudnim knjigotekama i nesvakidašnjom magičnom morskom maglom koja izgleda krije legendarno čudovište. Kao što ste verovatno pogodili, knjiga ima pomalo jezivu atmosferu, sa neobičnim događajima i pojavljivanjima čudnog bića tokom noći, ali ima i dosta humora i zaista mi se dopalo Herbijevo neprestano opisivanje dešavanja, zadirkivanje gospodina Mekušca, kao i uzbudljiva pustolovina u koju se likovi upuštaju. Iako priča nesumnjivo ima jeziv prizvuk, nije suviše strašna za decu i sigurna sam da će mnoga uživati čitajući je.

Priča ima dobru i brzu dinamiku i konstantno ste u neizvesnosti dok je čitate. Čini se da nema dosadnih momenata, pa čak i kada se nešto objašnjava, recimo legenda o malamanderu, naracija je takva da vas vuče da nastavite. Posle svakog poglavlja gorećete od želje da pročitate naredno, a toliko toga se dešava likovima i sve je tako briljantno napisano, uz mnogo šaljivih momenata na pravim mestima, da sam zaista uživala u čitanju. Pročitala sam celu knjigu za jedan dan – toliko je dobra!

Knjiga sadrži ilustracije, među kojima je mapa koja se nalazi na početku knjige i po jedna ilustracija na početku svakog poglavlja. Naravno, ne morate da koristite mapu, ali vraćala sam se na nju svaki put kada likovi odu na neko novo mesto. Ilustracije su mi se zaista dopale jer su priču učinile dodatno magičnijom i zanimljivijom. Sviđa mi se i naslovna korica u kojoj ćete sigruno prepoznati scenu iz jednog poglavlja.

Kraj je dobar i ispuniće vaša očekivanja, ali takođe predočava početak druge knjige u serijalu. Cela avantura je nesumnjivo puna uzbuđenja i jeze, ali, ne brinite, nije previše strašna. Premda ima mračnijih momenata u kojima se likovi tuku i jure jedni druge, nema ničeg na šta starija deca već nisu navikla ako vole avanturističke romane ili romane sa mnogo akcije. Humor će sasvim sigurno olakšati čitanje i ublažiti jezu.

Sve u svemu, ne mogu da verujem koliko mi se dopala knjiga! Volim avanture u globalu i uvek su me privlačile čudne i strašne priče o legendama i neobičnim dešavanjima. Možda je to zbog primorskog gradića sa svim svojim čudnim legendama ili nesvakidašnjih prodavnica poput knjigoteke, ili onog čudnog stvorenja majrena, ali nešto u ovoj knjizi je čini toliko briljantnom da stvarno nisam mogla da je ostavim dok je ne pročitam do krajnjeg kraja. Jedva čekam sledeću knjigu!

Izvor: thestrawberrypost.wordpress.com
Prevod: Borivoje Dožudić