Laguna - Bukmarker - Predstavljen roman „Mefisto i Zlatokosa“ Srđana Krstića - Knjige o kojima se priča

Predstavljen roman „Mefisto i Zlatokosa“ Srđana Krstića

Promocija romana „Mefisto i Zlatokosa“ Srđana Krstića održana je u ponedeljak, 27. februara u Delfi Caféu u SKC-u. O ovom ljubavnom romanu govorili su književni kritičari Mihajlo Pantić i Aleksandar Jerkov, urednik Zoran Penevski i autor.

Ljubavni roman „Mefisto i Zlatokosa“ je kratka, duhovita i strasna priča o ljubavi Palog Anđela i Leponoge Blondine, s mnoštvom likova iz Raja i Pakla koji se upliću u ovu ljubavnu dramu.

„Ovo je jedna posebna, nimalo specifična promocija, razgovor o knjizi koja traje bezmalo četvrt veka, i koja je, računajući elektronska izdanja, imala do sada ukupno deset izdanja. Da bi se nešto takvo ostvarilo, potrebno je da knjiga ima dobru komunikaciju s čitaocima, jer bez odziva publike, ne bi bilo knjige. Roman ’Mefisto i Zlatokosa’ se pojavio početkom devedesetih i tokom te burne decenije imao je tri izdanja. U trenutku kada sam i sam bio izdavač, istovremeno i pisac ove knjige, mislio sam da je ona zaokružena, da je to gotova priča i da su i pisac i publika rekli svoje. Međutim, prevario sam se. Početkom dvehiljaditih, na jednom sajmu knjiga, pojavila se devojka, koja kao da je sišla sa stranica ovog romana, i htela je da kupi knjigu, koju njen pisac nije ponovo objavio. I to je bila poruka, najava svih onih koji su dolazili i pitali za knjigu. Prošlo je nekoliko godina od prvog izdanja i roman ’Mefisto i Zlatokosa’ s podnaslovom ’Ljubavni roman koji se menja kao vreme’ ponovo je ugledao svetlo dana. Uz njega su išla i elektronska izdanja na srpskom i na engleskom. Tako smo stigli i do ovog, jubilarnog izdanja u Laguni“, ispričao je autor Srđan Krstić, objašnjavajući zbog čega je roman doživeo toliko promena i zbog čega toliko dugo traje.

Književni kritičar Mihajlo Pantić je naglasio da svaka knjiga ima svoju sudbinu i prisećao se prve promocije na kojoj je govorio o ovom delu: „Sećam se da sam za tu promociju pravio koncept i sada sam pokušao da ga nađem, jer me zanimalo kakav mi je tad bio utisak o ovoj knjizi. Shvatio sam da se bez obzira na svoju bezvremenost i božanske i nečiste sile prilagođavaju promeni vremena. Đavoli plaćaju kreditnim karticama, duše na ulazu u pakao mere se nekim elektronskim spravama, a sasvim sam siguran da toga nije bilo u prvom izdanju. Ipak, odnosi svetla i tame su jedna vrsta konstante, bez obzira u kojoj epohi se događaju. Isto tako, ovo delo se ne može tumačiti izvan velikog konteksta vizure đavola u književnosti jer je i on neka vrsta konstante i stalno je tu, a njegova najveća veština je da nas ubedi da ne postoji.“

Književni kritičar Aleksandar Jerkov je imao vrlo zanimljivu priču o korelaciji između ljubavi i pakla. Pitajući se da li u paklu ima ljubavi, on je rekao da je na to pitanje odgovorio Dante rečima da tamo završavaju veliki ljubavnici, odnosno da „pakao vrvi od ljubavi, koja je obeležena nekim grehom“. Postavio je pitanje i sebi i publici da li u raju pored božanske ljubavi postoji i ona ljubav između ljubavnika, odnosno da li možemo i našu zemaljsku ljubav da ponesemo u Raj.

Urednik u Laguni Zoran Penevski je istakao da je govor strasti ono što ovu knjigu drži sve vreme i što će joj pružiti još mnogo decenija čitanja. „Pisac koji ima strast najbolji je ako tu strast ume da prenese na čitaoca i u tekst, a Srđan Krstić to ume. Ovo je u stvari priča o strasti koja se prenela na sukob na mnogo višem nivu od ovog današnjeg. Mislim da je to ključna demonska stvar i da je zbog toga ova knjiga đavolski dobro napisana“, zaključio je Penevski.

Kultni roman „Mefisto i Zlatokosa“ možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.

< allowfullscreen="" frameborder="0" height="338" src="https://www.youtube.com/embed/vhfKTb-rOv4" width="600">