Laguna - Bukmarker - Pitanja i odgovori ‒ Bobi Pirs - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Pitanja i odgovori ‒ Bobi Pirs

O autoru: Bobi Pirs je ostavio trag u istoriji norveškog filma kada je 2006. godine dobio Zlatnu palmu za ostvarenje „Sniffer‟, koje je sam napisao i režirao. Ta nagrada je bila prva od mnogih koje su usledile u karijeri ovog reditelja i pisca koji je diplomirao na „London International Film School‟. U 2015. je debitovao i kao pisac dečjih knjiga. „Kradljivac luridijuma‟ je prva knjiga u serijalu o ekspertu za razbijanje šifara Vilijamu Ventonu. Ova knjige je izdata u 37 zemalja i postala je jedna od omiljenih dečjih knjiga na svetu. Laguna je objavila i drugi deo knjige „Kriptalni portal“, i tim povodom prenosimo ovaj zanimljiv intervju sa njim.

Kada si shvatio da želiš da budeš pisac?

Počeo sam da pišem i crtam karikature kada sam imao otprilike deset godina. U to vreme mi je bilo vrlo bitno da postanem dobar u crtanju što je više moguće. Ali sam polako počeo da shvatam da je pisanje najbitnije. Ima jedna stara izreka o crtežima koja kaže: ono što je loše nacrtano možeš spasiti dobrim tekstom, ali loš tekst ne možeš da spaseš dobrim crtežom.

Tako da sam bio prilično mlad kada sam otkrio koliko je bitno kavalitetno pisanje. Tada sam otkrio i da uživam u pisanju. Potom, kada sam krenuo da studiram film u Londonu, počeo sam da pišem scenarije, a mnogo godina kasnije i knjige. Bio je to spor proces i dugo putovanje, ali mi je drago da sam krenuo na njega.

Kako si se osećao kada je objavljena tvoja prva knjiga? Da li je to bilo ostvarenje sna?

Uvek sam voleo da čitam knjige. Kada sam bio mlađi, pobegao bih iz škole da bih išao u biblioteku. Ali mi nikada nije padalo na pamet da bih i ja mogao da napišem knjigu. Nekako nisam imao hrabrosti za to. Objavljivanje moje prve knjige mi je promenilo život na mnogo načina.

Da li postoji neki kriptonit kod tvog pisanja?

Internet i moj računar su mi u isto vreme inspiracija i kriptonit. Sve vreme ih koristim kada radim na istraživanju za svoje knjige. Ali vrlo lako izgubim pojam o vremenu i zaboravim da pišem, pa zato pokušavam da ih koristim samo kada je to neophodno. Zato sada obično koristim papir i olovku, i kada budem zadovoljan prekucam sve na jednoj staroj pisaćoj mašini a zatim sve skeniram u svoj računar. Tako je knjiga već velikim delom napisana pre nego što uopšte stigne do računara.

Ko su ti bili omiljeni autori, ilustratori ili omiljena knjiga kada s bio dete ili danas?

Prve knjige koje su mi se zaista dopale, a da sam ih samostalno čitao su bile iz serijala „Hardy Boys‟. Stvarno sam voleo te knjige. A onda sam otkrio Daglasa Adamsa. On mi je još uvek jedan od omiljenih pisaca, i s vremena na vreme ponovo čitam neke od njegovih knjiga. I treći omiljeni bi mi bili Rene Gošini i Albert Uderzo koji su stvorili fantastične crteže Asteriksa i Obeliksa.

Koje su prednosti i mane toga što si pisac?

Kao odrastao čovek veći deo svog života sam proveo praveći filmove, a napisao sam puno scenarija. Ali kada sam počeo da pišem knjige to me je odvelo u drugu kreativnu dimenziju. Kada pišem neki tekst za scenario, uvek čujem neki tanušni glasić u svojoj glavi kako mi govori: to će puno koštati itd. Kod ovakvih stvari budžet kontroliše moje stvaralaštvo. Ali zato kada pišem knjige, ni nebo mi nije granica. I to mi se dopada. Ništa me više ne košta opis svemirske bitke epskih razmera od opisa nekog razgovora u autobusu. To su samo reči na ekranu. Tako da je ono najbolje kod pisanja knjiga sloboda koju mi to pisanje daje. Sve što smislim, mogu i da napišem. Najgora stvar je verovatno usamljenost. Ponekad se osećam kao pustinjak koga bi bar jednom nedeljno trebalo izneti napolje da udahne svežeg vazduha i vidi sunca.

Kao pisac šta bi ili koga bi odabrao da bude tvoja maskota, avatar ili totem?

Moj avatar bi bio mešavina lignje i kornjače. Samo pomislite koliko bih reči mogao da napišem kada bih imao osam ruku. A kornjača živi čitavu večnost. To znači da bih imao dugu književnu karijeru. Jedina mana bi bilo to što bi kornjača možda previše sporo radila. Tako da bi lignja morala sve da radi. Kad malo bolje razmislim, kornjača ispada. Moj konačan odgovor je: lignja.

Kako si došao na prvu ideju za knjigu („Vilijam Venton i Kradljivac luridijuma“) i šta si naučio kroz pisanje ove knjige?

Ideju za ovu knjigu sam dobio kada sam gledao prikaz nečega što se zove Astrolab. To je, u stvari, jedna vrlo stara vrsta kompasa. Samo što nije magnetski, i morate da okrećete i uvrćete sve one mehaničke delove kako biste upravljali njime. Okruglog je oblika, zlatne boje i zaista je predivan predmet. I vrlo star, oko dve do tri hiljade godina, možda i više. I tako sam počeo da razmišljam kako bi sjajno bilo kada bi neki dečak našao jedan ovakav predmet, i nastavio sam da pletem priču oko toga. Pa su tu bile razne šifre, pa kada bi dečak otkrio šifre, dobio bi uvid u tajne o svetu oko njega i o njemu samom. Tako sam došao na ideju i stvorio priču o Vilijamu Ventonu.

Kaži nam tri otkačene stvari o sebi.

Umem da pišem „u ogledalu“. To znači: ručno napišete nešto unazad, a kada to što ste tako napisali stavite ispred ogledala onda možete normalno da pročitate šta je napisano. To je nešto što nikada nisam učio, nego sam jednostavno shvatio da to umem da radim od trenutka kada sam probao tako da pišem. To je super trik koji možete da izvodite na zabavama.

Dva puta sam izbegao zmije otrovnice. Jednom kada sam imao samo tri meseca, a jednom kao odrastao. Taj prvi put se dogodio u Africi. Smrtonosna zmija se uvukla u moja kolica dok su bila u bašti. Imali smo dva velika rodezijska ridžbeka. Jedan od njih je izvukao zmiju iz kolica, ali je nažalost ona ujela psa i uginuo je. Drugi put se to desilo kada sam bio na safariju u Južnoj Africi. Jedini put kada smo mogli da izađemo iz kola je bio kada smo sišli po vodu do pojilišta. Silazili smo niz nekakav tunel od bambusovih štapova i tada sam video neku zelenu biljku kako viri između tih štapova, pa sam je povukao. Ono što sam izvukao je bila zelena mamba. Zmija je bila toliko iznenađena da se uplašila i pobegla. Vodič mi je nešto kasnije rekao da sam najsrećniji čovek na svetu.

Mogu da jedem veoma začinjenu hranu. Jednom kada mi je bilo dvanaest godina, glavni kuvar je izašao iz kuhinje jednog indijskog restorana u Londonu da me posmatra kako jedem najljuće jelo koje su imali.

Da nisi pisac koje bi drugo zanimanje bilo idealno za tebe?

Filmski reditelj. Ili kuvar. Volim da kuvam.


Podelite na društvenim mrežama:

primamljiv, nepredvidljiv i zavodljiv triler o opsesiji, žudnji i osveti soba za goste  laguna knjige Primamljiv, nepredvidljiv i zavodljiv triler o opsesiji, žudnji i osveti – „Soba za goste“
16.07.2024.
Od autorke bestselera „Nikad nismo bile ovde“ Andree Barc stiže još jedan uzbudljiv triler prepun obrta, žudnje, osvete – „Soba za goste“.   Kelin novi život u Filadelfiji preobrazio se u košma...
više
dirljiva pripovest o nepoželjnoj ljubavi kloni se grete jedna nemoguća ljubav u prodaji od 17 jula laguna knjige Dirljiva pripovest o nepoželjnoj ljubavi – „Kloni se Grete: Jedna nemoguća ljubav“ u prodaji od 17. jula
16.07.2024.
Nemačka autorka Suzan Abel doživela je veliki uspeh svojim romanom „Kloni se Grete: Jedna nemoguća ljubav“ koji Laguna objavljuje u prevodu Dušice Milojković. Ovo je duboko dirljiva pripovest o nepože...
više
ljubivoje ršumović o knjizi nacionalistička geografija dragutina minića karla laguna knjige Ljubivoje Ršumović o knjizi „Nacionalistička geografija“ Dragutina Minića Karla
16.07.2024.
Posle detaljnog čitanja knjige „Nacionalistička geografija“ Dragutina Minića Karla ostaje utisak da bi tu nešto, bez pitanja autora, trebalo promeniti, pa bi novo njegovo modifikovano ime glasilo Drag...
više
slavenka drakulić o romanu frida ili o boli fridina umetnost nosi snagu, upornost i borbu protiv nepravednih društvenih normi laguna knjige Slavenka Drakulić o romanu „Frida ili o boli“: Fridina umetnost nosi snagu, upornost i borbu protiv nepravednih društvenih normi
16.07.2024.
„Frida ili o boli“ već je peti roman Slavenke Drakulić koji u središte priče postavlja žensko telo i varijacije na krajnosti koje to telo izaziva. Ovo je tema kojom se autorka često bavi u svojim deli...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.