Laguna - Bukmarker - Letnje preporuke: 13 knjiga koje morate pročitati pre kraja leta - Knjige o kojima se priča

Letnje preporuke: 13 knjiga koje morate pročitati pre kraja leta

Leto je idealno vreme za avanture – i tu ne mislimo samo na turističke destinacije, već i na one književne. Dok planirate šta da spakujete u kofere ili gde ćete se osvežiti u svom gradu, iskoristite priliku da uronite u svet knjiga koje će vas rashladiti i razbistriti vam glavu, podstaknuti da se osvrnete na prošlost i inspirisati da odlučno zagazite u budućnost. Zato smo pripremili listu od 13 knjiga koje morate pročitati pre nego što se leto završi. Svaka od njih pruža jedinstveno iskustvo, bilo da ste ljubitelj napetih trilera, dirljivih drama, sjajne publicistike ili duhovitih priča. Spremite se za književnu avanturu koja će obogatiti i osvežiti vaše leto, napuniti vam baterije i spremiti za nove pobede.

Leto kad je nestala Sara Leroj“ – Mari Varej

Zašto ne započeti leto uz slojevitu i dinamičnu priču koja se proteže 20 godina unazad? Iz poglavlja u poglavlje saznaćete nove detalje misteriozne smrti petnaestogodišnje Sare Leroj, slučaja koji je šokirao gradić Buvil na Moru i ganuo celu Francusku, ali ostao nerešen godinama... Dvadeset godina kasnije novinarka Fani vraća se u rodni grad gde mora da razotkrije tajne iz prošlosti koje imaju veze sa njom… Ova sjajna drama o ženskoj solidarnosti čita se kao napeti triler i pravo je štivo za letnje osveženje.
Poslednje leto u gradu“ – Đanfranko Kaligarič

Prvenac Đanfranka Kaligariča prvobitno je objavljen 1973. godine. Roman govori o jednom gradu koji je definisao jedno leto života jednog čoveka – o sparnom Rimu, Rimu koji vam se uvlači pod kožu, koji zadire u najmračnije kutke vašeg uma, onom koji vas odbija i istom brzinom ponovo osvaja. To je onaj Rim kakvim ga glavni junak poznaje i razume – ravnodušan i surov, a opet zavodljiv. Roman o odrastanju i ljubavna priča jednog mladog čoveka kome izmiče smisao života prosto ne smete propustiti ovog leta.
Pod suncem Toskane“ – Frensis Mejz

Bestseler po kojem je snimljen istoimeni film Izuzetna je i originalna knjiga – istovremeno memoari, putopis, toskanski kuvar i vodič kroz pejzaže, gradove i istoriju Toskane – koja otkriva nesvakidašnju lepotu italijanske pokrajine, ljubav prema kući i večnom zadovoljstvu u hrani. Ovo štivo posebnim čini neprekidna nota radosti – radovanje lepoti toskanskog sela, prizorima i zvucima svakodnevnog života, fizičkom radu neophodnom pri renoviranju dvesta godina stare vile i dva hektara zemlje što ide uz nju.
Rovinjska vrata u vreme puževa i sunovrata“ – Ivana Vonka Prokić

Nakon Toskane red je da skoknemo i na jadransko primorje... u nostalgični vremplov od romana koji će vas podsetiti ili upoznati sa odrastanjem u Rovinju, u Jugoslaviji 70-ih godina 20. veka. Pred vama je priča o porodičnim odnosima u jednom idiličnom okruženju, mozaik jednog sazrevanja i preobražaja. Duhovitost, suptilnost i uzbudljiva naracija, udruženi sa melodičnim jezikom, podstaći će čitaoce da ih sopstveno detinjstvo povede svojim stazama. Samo za jugonostalgičare!
Žene leta“ – Beatriz Vilijams

Uzbudljiva istorijska drama o ljubavi, moći, porodičnim tajnama i društvenim razlikama, smeštena na otmeno i zagonetno ostrvo blizu obale Nove Engleske, savršena je za ljubitelje istorijskih ljubavnih romana. Romansa, tajne, svođenje računa i jedna veoma hrabra žena dovoljni su razlozi da baš ova knjiga bude ta bez koje se ne smete provesti odmor. Potisnute strasti i borba za pravdu takođe su sastojci koji ovo letnje štivo puno napetosti i strastvenih scena čine savršenim odabirom.
Letnje tajne“ – Džejn Grin

Ket ima najbolju drugaricu ‒ votku. Prijaju joj i veseli poznanici: vino, pivo i šampanjac. Ponekad se upusti u vatrenu vezu sa zavodljivim džinom i nestašnom tekilom. Posle takvih noći se ne seća ničega, a povremeno se probudi naga u krevetu s nepoznatim muškarcem. Doživljava to kao mladalačko ludovanje. Ali može li nastaviti da vodi takav život kako se bliži tridesetoj... Ova neodoljiva priča o oporavku i iskupljenju zasigurno će vas otrezniti i rashladiti vam glavu na letnjim temperaturama.
Jedno leto – Amerika 1927.“ – Bil Brajson

U ovoj izuzetno zabavnoj knjizi Bil Brajson pripoveda priču o razuzdanim pustolovinama, nemarnom optimizmu i deliričnoj energiji. Sa svojim uobičajenim poletom, duhovitošću i autoritetom zbog kojih je postao omiljeni pisac pripovedačke publicistike, on nam dočarava nezaboravnu galeriju živopisnih i ekscentričnih ličnosti kako bi oživeo zaboravljeno leto (1927) kada je Amerika sazrela, zauzela centar pozornice i zauvek promenila svet. Prepustite se zabavi prepunoj činjenica i interesantnih informacija.
Zlo pod suncem“ – Agata Kristi

U još jednom od svojih čuvenih slučajeva legendarni Herkul Poaro ponovo razotkriva ubicu – i to na sopstvenom odmoru! Kada na plaži otkriju telo lepe glumice, privlačne mlade žene koja karakterom nije bila svima dopadljiva, nekoliko gostiju odmarališta postaje osumnjičeno da bi mogli imati motiv da je ubiju. Slučaj zadavljene lepotice jedino će Poaro moći da razmrsi, svestan da prividni zločin iz strasti prikriva neko veće zlo. Poaro na odmoru, a ipak u akciji, ima li šta bolje?
Sedam Sunaca i Sedam Luna“ – Žoze Saramago

Najpopularniji roman portugalskog nobelovca kojim se proslavio u svetu donosi slojevitu i dvosmislenu priču koja otvara istorijsku, društvenu i ličnu perspektivu. U stilu majstora magijskog realizma Saramago oživljava baroknu atmosferu Lisabona 18. veka uz vešce, alhemičare, inkvizitore... pletući očaravajuću pripovest o običnim stvarima i neobičnim pojavama, o ljubavi, pregnuću i čovekovoj potrebi da se približi božanskom. Ovaj biser književnosti savršen je izbor za maštarenje i čitaoce-sanjare.
Malibu u plamenu“ – Tejlor Dženkins Rid

Pred vama je #BookTok hit (a i šire) neverovatne Tejlor Dženkins Rid koja donosi epsku porodičnu dramu o dve generacije slavne porodice, priču koja oduzima dah. Radnja romana smeštena je u 1983. godinu i odvija se usred velikih talasa, velikih zabava i velikih afera. Međutim, roman postavlja i veoma bitno pitanje – da li žene treba da oproste partneru prevaru? Uronite u štivo koje govori o tome kako slava iskrivljuje stvarnost. Stavite svoje naočare za sunce i pokušajte da odolite lažnom sjaju bogatih!
Sedam mora i tri okeana – druga knjiga“ – Jelena J. Dimitrijević

Nezaboravni čitalački užitak je pred onima koji će tek zakoračiti u čudesni svet Jelene J. Dimitrijević, do poslednjih dana opčinjene daljinama, drugošću i drugačijim. Oni koji su već inicirani znaju čemu mogu da se raduju u tristotinak stranica ove književne avanture. U svojoj drugoj putopisnoj knjizi sa egzotičnih i nama baš dalekih adresa autorka piše o svom putovanju na Daleki istok, ali njen avanturistički i etički svetonazor zadržava sve one dragocene odlike znane iz njenih ostalih, ili ranijih dela. Prava poslastica!
Prva damska detektivska agencija“ – Aleksandar Mekol Smit

Ako se sticajem čudnih i neobjašnjihvih okolnosti dogodilo da do sada niste upoznali Dragocenu Ramocve, ovo leto mora biti to! Prvi roman čuvenog serijala upoznaje vas sa neobičnom junakinjom, atipičnom detektivkom koja rešava probleme za koje ne postoje druga rešenja. Nakon što reši slučaj nestalog deteta, ova sjajna i nezaboravna junakinja čeka vas u još 5 avantura koje će vam savršeno zabiberiti letnje dane i razonoditi vas bez premca.
Ojačaj samopouzdanje“ – Štefani Štal

Jačanje ljubavi prema sebi nikad više nije bilo u fokusu publicističkih knjiga, a Štefani Štal je u tome pravi majstor. Autorka hit knjige „Dete u tebi mora da pronađe svoj zavičaj“ u ovom delu fokus baca na rasvetljavanje problema koji se tiču samopouzdanja, raskrinkava obrasce ponašanja koje ponavljamo godinama i kroz konkretne primere pokazuje kako da izađemo iz začaranog kruga frustracije, tuge i besa. Pravo je vreme da svoj život učinite jednostavnijim i izistinski napunite baterije!