Laguna - Bukmarker - Književnost i alkohol: 5 najboljih književnih barova širom sveta - Knjige o kojima se priča

Književnost i alkohol: 5 najboljih književnih barova širom sveta

Kombinacije knjižara sa drugim branšama su neverovatne, zar ne? Knjižara i kafić. Knjižara i čajdžinica. Knjižara i muzej. Knjižara i umetnička galerija. Knjižara i zdrava hrana. Knjižara i društvene igre. Knjižara i igralište. Knjižara i pribor za pisanje. Pročitao sam čak da postoji i knjižara i berbernica.

Fantastično, zar ne? A da li znate koja je najbolja kombinacija knjižare za koju sam ikada čuo? Knjižara i bar. Da, da. Dobro ste pročitali. Književni barovi. To je nešto.

U stvari, to je tako dobra stvar da ih možete pronaći svuda po svetu!

1.  El Pendulo, Meksiko Siti

„The Pendulum“ je lanac knjižara koji se prostire kroz egzotični Meksiko Siti, i među njima se nalaze tri izuzetna šik bara da ćete se momentalno osetiti kao da ste ušli diretno u roman „Veliki Getsbi“. Naročito kada posetite „Bukovski bar“, koji se nalazi na drugom spratu El Pendulo prodavnice, sa terasom koja gleda na ulicu i delom koji je otvoren kako biste videli kupce knjiga. Opisan je kao „mesto u slavu piscima boemima koje je inspirisao alkohol“. Kombinacija naklonosti piscima čija se dela kupuju u ovako šik knjižari, sa ispijanjem specijalitet „michelada“ (meksičko pivo pripremljeno od ječma, soka limete i probranih sosova, začina i paprike u ohlađenoj, solju obloženoj čaši) u baru te prodavnice... možda čak tokom džez večeri koja je na programu sredom. Raj na zemlji.

2. Tipos Infames, Madrid

Ime znači „Zloglasni tipovi“ i grub prevod „Tipos“ navodi da smatraju da vino ide dobro u kombinaciji sa knjigama. Postoji čak i deo koji je napravljen od stakla na drugom spratu, pa tako možete gledati kupce odozgo. Ljudi gledaju dok upijaju: odlična aktivnost za ljubitelje knjiga. Osim čitanja, naravno. Ali da se vratimo bitnim detaljima: ova prodavnica nudi brižljivo odabranu kolekciju samizdata. Kako je „Ekonomist“ naveo u članku iz 2011. godine, ovo mesto je „zatrpano knjigama koje ste oduvek želeli da pročitate, dok posao i deca nisu stali tome na put“.

3. Sappho Books, Café & Bar, Sidnej

Australija je dom sjajnog spoja: knjižare, kafića, bara i muzičke prodavnice. I slike izgledaju neverovatno: izbledeli stubovi, zidovi puni grafita (ovo mesto je bilo omladinskih centar), gomile omiljenih knjiga i redovi ploča. Roba je polovna i u prodavnici će rado otkupiti vaše nekada omiljene knjige i ploče. Njihov vebsajt napominje da najviše vole da prikupljaju klasične rok i pank albume. Kafeterija nudi specijalizovani veganski meni, kao i hranu bez glutena. Dvorište kafića se noću pretvara u bar koji služi krčage njihovog kuvanog vina zimi i sangriju leti.

4. EB Social Kitchen & Bar, Johanesburg

„Exclusive Books“ je lanac prodavnica u Južnoafričkoj republici (imaju čak lokaciju i u Bocvani), nešto kao „Barnes & Noble“, koji nudi nova izdanja svih najpopularnijih naslova u svim popularnim kategorijama. Vebsajt tvrdi da oni vode računa o svom restoranu kao i o svojim knjigama: svako mora da bude u mogućnosti da pronađe nešto intrigantno i vredno iskustva, bez obzira na svoj budžet. Pogled sa prozora nudi neverovatan prizor Randburg područja, a karta pića dugu listu primamljivih koktela inspirisanih književnošću!

5. First Draft Book Bar, Feniks

Zanimljivo ime ovog bara će zaintrigirati svakoga. Knjižara u okviru bara nosi naziv „Changing Hands“, što se totalno uklapa jer se u njoj prodaju polovne knjige. U knjižari se organizuju i veliki događaji i aktivnosti za decu, književni klubovi, kostimirane storytelling večeri, a imaju čak „pročitaj zbog recenzije“ program, gde tinejdžeri mogu da se upoznaju sa knjigama pre nego što one budu objavljenje. Što se tiče bara, njihov espreso je veoma popularan i može se degustirati prilikom održavanja mesečnih sesija književnog kluba čiji je domaćin lokalna televizijska voditeljka, Barbara VanBenburg.

Pa, gde ćemo popiti prvu čašicu?

Izvor: amreading.com

branko anđić ništa gore od čitanja suvoparne knjige, jedino gore od toga je njeno pisanje laguna knjige Branko Anđić: Ništa gore od čitanja suvoparne knjige, jedino gore od toga je njeno pisanje
17.05.2024.
Ovogodišnji dobitnik Nagrade grada Beograda „Despot Stefan Lazarević“ u oblasti književnosti i prevodnog stvaralaštva u razgovoru za Danas govori o značaju ove nagrade, ali i o dve poslednje knjige na...
prikaz presfildovog romana ratnik kada vas zapuhne prašina starih rimskih puteva laguna knjige Prikaz Presfildovog romana „Ratnik“: Kada vas zapuhne prašina starih rimskih puteva
17.05.2024.
Vratio se Stiven Presfild. Autor bestselera o staroj Grčkoj – „Ognjena kapija“ i „Plime rata“ – u novom, uzbudljivom romanu „Ratnik“, pažnju je posvetio Starom Rimu. Zaplet romana je smešten u dve ...
prikaz knjige tajni život drveća zaljubljen u šumu laguna knjige Prikaz knjige „Tajni život drveća“: Zaljubljen u šumu
17.05.2024.
Retko je koja knjiga o prirodi privukla pažnju svetskih razmera i postala bestseler kao što je to slučaj sa naslovom „Tajni život drveća“ Petera Volebena. Zašto noćas tako šume jablanovi, tako stra...
ekskluzivno stiven erikson u beogradu 20 maja  laguna knjige Ekskluzivno: Stiven Erikson u Beogradu 20. maja!
17.05.2024.
Jedan od najznačajnijih svetskih autora žanra epske fantastike, Stiven Erikson, družiće se sa čitaocima u Beogradu u ponedeljak 20. maja od 17 sati u knjižari Delfi SKC. On će potpisivati svoje knjige...