Laguna - Bukmarker - Knjige iz serijala „Čovečuljci“ slave 50. rođendan - Knjige o kojima se priča
Obaveštenje o radnom vremenu knjižara za praznike »

Knjige iz serijala „Čovečuljci“ slave 50. rođendan

Ovaj serijal za decu prodat je u 250 miliona primeraka u svetu. Adam Hargrivs, sin tvorca serijala, preuzeo je baklju 1988. godine.

Gospodin Namćor ili Gospođica Kikotavica? Sa svojim okruglim ili kvadratnim živopisnim likovima, serijal knjiga za decu „Čovečuljci“ oduvao je 50 svećica, nadživevši tako svog tvorca Britanca Rodžera Hargrivsa zahvaljujući zalaganju njegovog sina Adama. „Neverovatno je da smo doživeli pola veka, to je zaista dugo za jedan serijal“, radosno je izjavio Adam Hargrivs u jednom intervjuu za Frans-Pres. Pedeset godina nakon objavljivanja prve knjige 1971. godine, „to pokazuje koliko je snažna očeva ideja“.

I sam Adam je upoznat sa nastankom serijala „Čovečuljci“, u kojem junaci dobijaju ime po svom ponašanju. Ideja se začela nakon pitanja malog Adama upućenog ocu, jednog od onih nemogućih dečjih pitanja: „Kako izgleda golicavko?“ Naoružan olovkama, otac je tada stvorio za Adama „Gospodina Golicavka“, narandžastog čovečuljka s plavim šeširom i neverovatno dugim rukama.

Lik postaje knjiga koja će doživeti neverovatan uspeh, a ubrzo mu se pridružila i grupa prijatelja. Junakinje će se pojaviti tek deset godina kasnije. Od tada 250 miliona ovih knjižica prodato je u 30 zemalja. Ambiciozni Rodžer Hargrivs je rano uvideo potencijal svog serijala koji duhovito istražuje ljudsko ponašanje, osobine i mane. „Ali mislim da nije mogao ni da zamisli da će ’Čovečuljci’ izdržati pedeset godina i biti tako uspešni“, kaže Adam. „Bio bi oduševljen!“

Zasnovani na emocijama

Priča o živopisnim čovečuljcima mogla se završiti 1988. kad je Rodžer Hargrivs iznenada umro u 53. godini. Adam, koji je radio na farmi, ali je „oduvek voleo da crta“, odlučio je tada da preuzme baklju. „Najteže je bilo stvoriti nešto novo. To je bila očeva ideja“, poverava se autor, koji je tek nakon sedam-osam godina osetio da može da počne da stvara nove likove.

Adam očigledno nalazi nadahnuće u „emocijama i ljudskim osobinama“, ali i u očevom nasleđu, vraćajući se često da „pregledava njegove knjige“ kad oseti da se „zaglavio“. „Mnogi smatraju da je ići očevim stopama emotivno veoma teško“, objašnjava, „ali naprotiv, ja u tome nalazim utehu, osećam da sam mu blizu.“ Možda zbog nostalgije, neke stvari Adam odbija da promeni: „jedinstveni stil“ očevog dizajna, izgled enterijera, „potpuno zaleđenog u sedamdesetim godinama“, sa „starim“ telefonskim slušalicama. Jer snaga „Čovečuljaka“ leži u njihovoj bezvremenosti. Likovi su „zasnovani na nama, na našim emocijama“, objašnjava, „deca prihvataju serijal danas kao i pre 50 godina, ideja ne treba da se modernizuje“.

Zarobljene emocije

Međutim, „Čovečuljci“ ostaju čvrsto ukorenjeni u duh vremena. Poslednjih godina Adam Hargrivs je započeo iznenađujuću saradnju, stvara likove od junaka naučnofantastične serije „Doktor Hu“ i Spajsica. „Tokom pandemije ’Čovečuljci’ bi mogli da pomognu deci da razumeju ono što osećaju“, nada se, smatrajući da im „Gospodin Namćor može na zabavan način pokazati šta je ljutnja i kako se s njom nositi“ za vreme karantina.

Kako bi proslavili 50 godina serijala, mladi čitaoci pozvani su da daju svoj doprinos: treba da do 31. marta glasaju za dva nova lika, a biraju između Gospodina Mirka, Gospođice Blagice, Gospođice Veselice i Gospodina Umetnika. Izabrani srećnici će se pridružiti velikoj porodici od sto likova. Adam ima 57 godina i ne namerava da odloži svoju olovku. Ali ovaj tata se nada da će se nastaviti porodična saga i kada ode u penziju: „Ko zna, možda će za 50 godina druga generacija Hargrivsa crtati ’Čovečuljke’ i pisati o njima!“

Preuzeto sa: lefigaro.fr
Prevela: Maja Mihajlović
Foto (pozadina): Marifdez / freepik.com

29.04.2024.
30.04.2024.
5 književnih preporuka šta smo čitali u aprilu 2024 godine laguna knjige 5 književnih preporuka: Šta smo čitali u aprilu 2024. godine
30.04.2024.
Danas vam preporučujemo pet knjiga koje su objavljene tokom aprila, a koje prosto morate imati na svom radaru! Ovi naslovi su sve što vam je potrebno da osvežite svoju biblioteku, bilo da ste ljubitel...
knjiga meseca đavo u belom gradu  laguna knjige Knjiga meseca – „Đavo u Belom gradu“
30.04.2024.
Za ljubitelje knjige Laguna uvek ima dobre vesti! Svakog meseca jedan od aktuelnijih naslova proglašavamo za Knjigu meseca. To znači da će od 1. do 31. maja Knjiga meseca moći da se kupi na specijalno...