U četvrtak, 6. aprila, u Beču, u svečanoj sali Magistrata Rudolfšaim-Funfhaus, promovisana je knjiga Ivana Ivačkovića „Pisma iz Tajnog grada“.
Na početku večeri publiku je pozdravio Dragan Mišković, predsednik Srpskog kulturnog foruma, koji je organizovao ovaj događaj. Posle toga, Ivačković je govorio o knjizi, napomenuvši da su „Pisma iz Tajnog grada“ zbirka tekstova koje je, vodeći neku vrstu dnevnika, pisao poslednjih dvadesetak godina. On je rekao da je na prvi pogled tema tih tekstova muzika, ali da je zapravo želeo da, kao i u nekim drugim svojim knjigama, kroz pisanje o muzici kaže ponešto o društvu.
„Ova knjiga je mešavina sentimentalnih osvrta na kasno detinjstvo i ranu mladost i političkih komentara koji predstavljaju hronologiju propadanja ne samo nekadašnje Jugoslavije i zemalja koje su je nasledile, nego i sveta o kojem smo dugo gajili slatke iluzije“, rekao je Ivačković. „Devedesetih je kod nas bila aktuelna parola ’Srbija je svet’, ali umesto da Srbija postane svet, svet je postao Srbija i počeo da pravi gluposti za koje smo mislili da su balkanski specijalitet.“
Ivačković je pročitao i nekoliko tekstova iz knjige, a posle svakog čitanja publika je mogla da čuje po jednu pesmu u sjajnom izvođenju Jovane Popović (glas), Luke Poznanovića (gitara) i Milete Grujića (klavir), koji su nastupili pod imenom Trio Con Brio. Oni su odsvirali „Sve će to mila moja prekriti ruzmarin snjegovi i šaš“ Bijelog dugmeta, „Moju prvu ljubav“ Haustora, „Dobro jutro“ Riblje čorbe, „442 do Beograda“ Bajage i Instruktora, kao i „Anybody Seen My Baby“, jedan od hitova Rolingstounsa.
U završnom delu promocije Ivačković je odgovarao na pitanja iz publike koja nije krila svoje oduševljenje i, kako je jedan od posetilaca rekao, „ganutost do suza“. Na samom kraju, Dragan Mišković je u ime Srpskog kulturnog foruma Ivačkoviću i bendu uručio prigodne poklone, a Ivačković je potpisivao knjige i neformalno razgovarao sa posetiocima.
Fotografije: Drago Palavra