VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje je pokazalo da je dve petine žena ismevano zbog izbora knjiga

Organizatori britanskog festivala posvećenom kriminalističkom žanru „Capital Crime“ objavio je u avgustu ove godine rezultate istraživanja o čitalačkim navikama svoje publike i njenoj percepciji izdavačke industrije. Pokazalo se da su čitateljke često kritikovane zbog izbora naslova koje čitaju, jer vlada generalno mišljenje da su previše komercijalni i smeće, dok većina ispitanika smatra da postoji „snobovština“ u načinu na koji izdavači biraju i promovišu određene knjige.



U istraživanju je učestvovalo 1073 ljudi i 72% onih koji čitaju nekoliko puta nedeljno smatra da postoji snobovski pristup u biranju i promociji određenih knjiga. Anketa je takođe pokazala da 65% ljudi radije bira komercijalne romane dok 88% njih smatra da bi književni festivali trebalo da uključe više komercijalnih autora u svoje programe.

Kada je reč o književnim nagradama, 47% ljudi je reklo da će retko izabrati knjigu koja je dobila neku veliku nagradu ili bila u užem izboru uz objašnjenje da im se takve knjige uglavnom ne dopadaju. Suprotno tome, 34% njih je reklo da će vrlo verovatno izabrati knjigu po dobijenim nagradama jer one predstavljaju „pečat kvaliteta“.

Istraživanje je pokazalo i da 20% ispitanika nikada nije koristilo usluge biblioteke i 40% njih kupuje knjige na „Amazonu“.

Adam Hamdi je pisac i scenarista i jedan od organizatora istraživanja. Izjavio je povodom rezultata: „Ove statistike su šokantne. Čitanje je jedno od najomiljenijih hobija u Britaniji a izdavaštvo čini da se ljudi osećaju loše zbog svojih književnih izbora. To je pogrešno. Mi u ’Capital Crimeu’ želimo da slavimo radost čitanja. Ne bi trebalo da postoji osuda ili hijerarhija u tipovima knjiga i autorima koje volite da čitate. Sam čin čitanja je radost.“

Dejvid Hidlej je agent i knjižar, i kao učestvovao je u organizaciji ovog istraživanja: „Verujemo da svako treba da uživa u čitanju bez straha od sramote ili osude zbog svojih izbora. Bilo da to čini književna industrija ili da je reč o negativnim komentarima koje ljudi imaju na račun vaših čitalačkih izbora. Svi zajedno treba da radimo sve što je u našoj moći kako bismo ohrabrivali ljude da čitaju. Želimo da ljudi knjige koriste kako bi se isključili i prepustili nekom drugom svetu – bez osude zbog njihovog izbora naslova ili autora.“

Autor: Kejti Mensfild
Izvor: thebookseller.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

obeležen svetski dan deteta sa ljubivojem ršumovićem laguna knjige Obeležen Svetski dan deteta sa Ljubivojem Ršumovićem
21.11.2019.
Povodom obeležavanja Svetskog dana deteta kompanija McDonald’s je u saradnji sa izdavačkom kućom Laguna organizovala druženje dece sa poznatim piscem Ljubivojem Ršumovićem u restoranu Bezistan na Tera...
više
7 saveta kako prevazići čitalačku blokadu  laguna knjige 7 saveta kako prevazići „čitalačku blokadu“
21.11.2019.
Svi smo nekad zapali u taj stadijum. Pogled lako odluta i nikako ne možete da završite prvi pasus na strani. Ili čak ne možete da se naterate da počnete da čitate uopšte. „Čitalačka blokada“ je proble...
više
ivan ivačković džonija štulića se juga prelako odrekla laguna knjige Ivan Ivačković: Džonija Štulića se Juga prelako odrekla
21.11.2019.
„Branimir Džoni Štulić bio je najznačajnija ličnost jugoslovenskog roka, a ja sam hteo da ga predstavim kao čoveka od krvi i mesa, a ne kao božansko stvorenje“, rekao je novinar Ivan Ivačković na prom...
više
intervju sa alvarom arbinom pisac mora da portretiše mračni deo priče, onaj njen deo koji se ne prepričava  laguna knjige Intervju sa Alvarom Arbinom: „Pisac mora da portretiše mračni deo priče, onaj njen deo koji se ne prepričava“
21.11.2019.
Ima dvadeset i devet godina i dva bestselera. Alvaro Arbina jedna je od velikih nada španske književnosti. Sa „Simfonijom vremena“ ponovo pokazuje šta je sve u stanju da učini. Drugi roman Alvara A...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.