Laguna - Bukmarker - Istraživanje je pokazalo da je dve petine žena ismevano zbog izbora knjiga - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje je pokazalo da je dve petine žena ismevano zbog izbora knjiga

Organizatori britanskog festivala posvećenom kriminalističkom žanru „Capital Crime“ objavio je u avgustu ove godine rezultate istraživanja o čitalačkim navikama svoje publike i njenoj percepciji izdavačke industrije. Pokazalo se da su čitateljke često kritikovane zbog izbora naslova koje čitaju, jer vlada generalno mišljenje da su previše komercijalni i smeće, dok većina ispitanika smatra da postoji „snobovština“ u načinu na koji izdavači biraju i promovišu određene knjige.



U istraživanju je učestvovalo 1073 ljudi i 72% onih koji čitaju nekoliko puta nedeljno smatra da postoji snobovski pristup u biranju i promociji određenih knjiga. Anketa je takođe pokazala da 65% ljudi radije bira komercijalne romane dok 88% njih smatra da bi književni festivali trebalo da uključe više komercijalnih autora u svoje programe.

Kada je reč o književnim nagradama, 47% ljudi je reklo da će retko izabrati knjigu koja je dobila neku veliku nagradu ili bila u užem izboru uz objašnjenje da im se takve knjige uglavnom ne dopadaju. Suprotno tome, 34% njih je reklo da će vrlo verovatno izabrati knjigu po dobijenim nagradama jer one predstavljaju „pečat kvaliteta“.

Istraživanje je pokazalo i da 20% ispitanika nikada nije koristilo usluge biblioteke i 40% njih kupuje knjige na „Amazonu“.

Adam Hamdi je pisac i scenarista i jedan od organizatora istraživanja. Izjavio je povodom rezultata: „Ove statistike su šokantne. Čitanje je jedno od najomiljenijih hobija u Britaniji a izdavaštvo čini da se ljudi osećaju loše zbog svojih književnih izbora. To je pogrešno. Mi u ’Capital Crimeu’ želimo da slavimo radost čitanja. Ne bi trebalo da postoji osuda ili hijerarhija u tipovima knjiga i autorima koje volite da čitate. Sam čin čitanja je radost.“

Dejvid Hidlej je agent i knjižar, i kao učestvovao je u organizaciji ovog istraživanja: „Verujemo da svako treba da uživa u čitanju bez straha od sramote ili osude zbog svojih izbora. Bilo da to čini književna industrija ili da je reč o negativnim komentarima koje ljudi imaju na račun vaših čitalačkih izbora. Svi zajedno treba da radimo sve što je u našoj moći kako bismo ohrabrivali ljude da čitaju. Želimo da ljudi knjige koriste kako bi se isključili i prepustili nekom drugom svetu – bez osude zbog njihovog izbora naslova ili autora.“

Autor: Kejti Mensfild
Izvor: thebookseller.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

uz banca intesa mastercard kreditne kartice popust 25  laguna knjige Uz Banca Intesa MASTERCARD kreditne kartice popust 25%
28.11.2024.
Odlična vest za sve ljubitelje dobrih knjiga i društvenih igara je da Banca Intesa i Izdavačka kuća Laguna nastavljaju sa uspešnom saradnjom i omogućavaju specijalne popuste.   Do 30. novem...
više
3 pitanja za tatjanu de rone laguna knjige 3 pitanja za… Tatjanu de Rone
28.11.2024.
Leto je 1960. godine. Džon Hjuston snima „Neprilagođene“ sa Merilin Monro, Klarkom Gejblom i Montgomerijem Klifom u glavnim ulogama… Film koji je ušao u anale istorije filma. Foto: Nicolas...
više
ljiljana šarac učenici su moja inspiracija i velika podrška laguna knjige Ljiljana Šarac: Učenici su moja inspiracija i velika podrška
28.11.2024.
Novi roman za mlade „Nije mi ovo trebalo“ Ljiljane Šarac, za razliku od njenog prvenca „Anđeo s jednim krilom“, donosi potpuno drugačiju energiju: on je vedar, veseo, razigran, raspričan, ponekad iron...
više
prikaz romana ahilova pesma lirski aspekt epskog sveta laguna knjige Prikaz romana „Ahilova pesma“: Lirski aspekt epskog sveta
28.11.2024.
Da je, umesto „Troje“ Volfganga Petersena (koja će ostati upamćena kao jedno od većih banalizovanja klasika od industrije pokretnih slika), nekim slučajem ekranizovan roman „Ahilova pesma“, kinem...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.