Sajam 2019.VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoNagradeKalendar

Džafet Ašer: Knjige proširene stvarnosti

„Karlton pablišing“ je vodeći međunarodni izdavač sa sedištem u Londonu. Ova kuća objavljuje ilustrovane knjige za decu i odrasle, a specijalizovana je za popularne teme poput zabave, istorije, sporta, umetnosti, životnog stila, slagalica i razbibrige.



Tokom prošle decenije, ovaj izdavač je tražio način da se prilagodi promenama na tržištu: kao i sve industrije, i ovaj sektor je pretrpeo promene zbog toga što su se korisnici prebacili na nove digitalne proizvode i tehnologije.

Osnovna promena bila je angažovanje direktora za digitalni sektor. Pre godinu dana, zaposlili su Džafeta Ašera, a zanimljivo je da je dosta godina pre nego što se priključio „Karltonu“, upravo on uticao na promenu u kompaniji.

„Pre sedam godina sam predložio menadžmentu da razmotre korišćenje proširene stvarnosti u knjigama, ali kada pogledam unazad, verovatno je bilo prerano jer je to još uvek bilo vreme veb kamera i PC-jeva. Tek sa dolaskom pametnih telefona i tableta desila se eksplozija u korišćenju proširene stvarnosti i to je donelo uspeh kompaniji na ovom polju“, rekao je Ašer.

Kompanija je prodala više od 3,5 miliona knjiga proširene stvarnosti i privukla brendove poput „Mog malog ponija“, „Parka iz doba Jure“, „Ledenog doba“ i „Transformersa“, a nedavno je objavljena i knjiga za odrasle – vodič za preživljavanje „Osmi putnik“.

Koncept proširene stvarnosti je jednostavan. Korisnici treba da kupe knjigu, preuzmu aplikaciju na telefon ili tablet i krenu sa čitanjem skenirajući usput svaku stranicu: na taj način dolaze do dodatnog ili potpuno novog sadržaja.

Iako prodaja raste i aplikacija je jednostavna za korišćenje, veliki izazov za „Karlton“ je stvaranje koncepta koji će biti privlačan za knjige koje nisu deo velikih brendova poput „Osmog putnika“.

Ašer objašnjava da se samo efikasnim korišćenjem ovih proizvoda svi na dobitku: „Ako korisnik zna šta dobija, knjige će se dobro prodavati – tako je sa svakim digitalnim proizvodom. Nije stvar u tome šta se nalazi na naslovnoj slici i u tome je naš izazov.“

Tim proširene stvarnosti

Iako je Ašer taj koji vodi kompaniju ka proširenoj stvarnosti, on nije tehnolog i njegova uloga nije tehnološke prirode: „Moj posao je da pomognem kompaniji da nastavi da stvara intelektualno vlasništvo i koristi licence na inovativan način.“

„Karlton“ zapošljava ljude koji razvijaju tehnologije i dizajn na isti način na koji angažuje i autore za različite teme – Ašer kaže da na taj način dobijaju pravi spoj kompetencija i mogućnosti. Kompanija zapošljava tim koji je fokusiran na dizajn korisničkog interfejsa i koristi specijaliste za tehnologije, koji realizuju svaki projekat.

Zbog turbulentne današnjice i čestih promena, kompanija zapošljava radnike po projektu i ne drži se stalnih timova kako bi održala fleksibilnost i prilagođavala se modernim tokovima.

Proširena stvarnost budućnosti

U pogledu novih ideja, Ašera posebno zanima razvoj tehnologija za prepoznavanje slika, ali insistira na tome da će „Karlton“ nastaviti da i dalje stvara više štampanih stranica umesto da sve pretvara u digitalni sadržaj.

„Reč je o stvaranju dodatnih iskustava u samim knjigama, dodavanje elemenata koji ne bi bili mogući bez digitalnog sveta“, rekao je.

Smatra da je sledeći prirodan korak kod proširene stvarnosti prelazak sa telefona na naočare ili sočiva.

„Čini mi se da će ljudi očekivati da svaka podloga ubuduće ima na raspolaganju neke informacije u sledećoj generaciji interfejsa i zbog toga su ljudi toliko uzbuđeni oko proširene stvarnosti – to je nov način povezivanja sadržaja digitalnim putem“, rekao je za kraj.

Izvor: tech.newstatesman.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
 dodajnaspisak sajamski hitovi (istorijski) laguna knjige #DodajNaSpisak – Sajamski hitovi (istorijski)
17.10.2019.
Kao i u slučaju podžanra drama za koji smo listu preporuka objavili juče, istorijske teme nsiu rezervisane samo za istoriografiju, već i za fikciju i različita dela iz oblasti publicistike. Zat...
više
 bunker patka mirjane đurđević i branka mlađenovića u prodaji od 19 oktobra laguna knjige „Bunker patka“ Mirjane Đurđević i Branka Mlađenovića u prodaji od 19. oktobra
17.10.2019.
„Bunker patka“ je izuzetan humoristički roman o emigrantskoj porodici koja je pekla rakiju na američkom tlu i sad se sa koferima punim para vraća u Jugoslaviju.   Nimalo običnu emigrantsku poro...
više
sofija lundberj odgovara na pitanja o svom debitantskom romanu crveni adresar  laguna knjige Sofija Lundberj odgovara na pitanja o svom debitantskom romanu „Crveni adresar“
17.10.2019.
Sofija Lundberj je novinarka i bivša urednica novina. Njen debitantski roman, „Crveni adresar“, objavljen je u 33 zemlje širom sveta. Foto: ©Viktor Fremling Da li ste oduvek želeli da se ...
više
neodoljiva zbirka pesama za hrabre sanjare mačak i skakutavo jaje andrije miloševića u prodaji od 20 oktobra laguna knjige Neodoljiva zbirka pesama za hrabre sanjare – „Mačak i skakutavo jaje“ Andrije Miloševića u prodaji od 20. oktobra
17.10.2019.
Omiljeni glumac svih generacija Andrija Milošević odlično „pliva“ i u književnim vodama. Nakon pesničkih avantura u knjizi „Kišni glistac“, pred čitaocima, velikim i malim, biće još jedna neodoljiva z...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.