Laguna - Bukmarker - AR knjige za decu - Knjige o kojima se priča

AR knjige za decu

Milioni dece u svetu svakodnevno provode sate pred nekom vrstom ekrana. Kada to rade, deca su obično sama i to je verovatno glavni razlog postojanja svima dobro poznatih negativnih komentara na račun „vremena provedenog pred ekranom“. Proširena stvarnost (augmented reality – AR) nam pruža priliku da to promenimo, a porodicama se nudi mogućnost širokog izbora. Ekrani danas imaju moć da nam otvore vrata jednog potpuno novog sveta.

Približavaju se božićni i novogodišnji praznici, a AR knjige predstavljaju idealan izbor ako želite da ulepšate trenutke provedene u krugu porodice, vreme namenjeno čitanju deci učinite uzbudljivijim i pritom im olakšate proces učenja. Nove zanimljive aplikacije mogu pretvoriti naš mobilni telefon u pravi magični portal. Ozloglašeno „vreme provedeno pred ekranom“ ćemo uskoro videti u potpuno novom svetlu.

AR knjige dolaze nam u raznim formama. One mogu biti fizički primerci tradicionalnih knjiga, koji se upotrebom tehnologije povezuju sa digitalnim sadržajem. Kada se uređaj sa ekranom i kamerom (pametni telefon, tablet ili računar sa kamerom) uperi prema stranici knjige, aplikacija u uređaju „čita“ stranicu i prikazuje njen sadržaj na ekranu uređaja. To mogu biti sasvim jednostavni sadržaji poput slika ili video zapisa, ali i veoma složene animirane igre, povezane sa tradicionalnim medijima. Na drugoj strani spektra nalaze se digitalne knjige, koje se mogu aktivirati u stvarnom svetu.

Prvi AR roman

Dnevnik duhočuvara sa priručnikom“ je klasična priča o duhovima, prilagođena novoj publici. Autor ove interaktivne avanture, namenjene svim čitaocima starijim od 10 godina, zove se Džafet Ešer, i direktor je digitalnog sektora londonske izdavačke kuće Karlton. Ovaj dobitnik nagrade Knjiga budućnosti još jedan je u nizu Karltonovih AR naslova, među kojima su naročito popularni „Svet iz doba jure“, „Bube“ i „Osmi putnik“. Roman nudi obilje AR sadržaja koji Ešerovu priču čine još zanimljivijom. Da biste je pročitali, dovoljno je da sa interneta preuzmete besplatnu aplikaciju „Ghostomatic“.

Zec Petar u proširenoj stvarnosti

Nedavno je lansirana i aplikacija „Bookful“ pomoću koje je moguće čitati AR izdanja izdavačke kuće Pingvin. Među prvim knjigama koje su objavljene u novom formatu bili su omiljeni dečiji naslovi iz pera autorke Beatriks Poter.

AR knjige pružaju čitaocu priliku da izabere između opcija „čitaj“ i „igraj“ i omogućavaju deci da u interakciji sa likovima unaprede sposobnost razumevanja teksta i veštinu čitanja. „Čitaj“ otvara digitalnu verziju knjige sa ilustracijama koje oživljavaju tokom čitanja. Izborom opcije „igraj“ pristupa se igricama u okviru kojih deca mogu komunicirati sa likovima iz priča.

„Wonderscope“

Aplikacija „Wonderscope“ predstavlja mališanima priče koje ih podstiču da se kreću, čitaju naglas i istražuju. Ovo iskustvo menja način na koji deca koriste mobilne uređaje. Oni mogu pratiti likove koji hodaju ili lete po sobi, mogu učestvovati u priči i komunicirati sa njenim junacima zahvaljujući tehnologiji za prepoznavanje glasa. Prvih nekoliko priča traju 8 do 9 minuta, ali njihova dužina zapravo zavisi od brzine kojom korisnik želi da proživi iskustvo.

„StorySign“

Milioni gluve dece u svetu nemaju mogućnost da uživaju u čarobnom svetu priča. Huavei je, u želji da ispravi ovu nepravdu, nedavno lansirao aplikaciju „StorySign“. Aplikacija za Android, iza koje stoji veštačka inteligencija, automatski prevodi izabrane dečije knjige na znakovni jezik, i tako decu koja imaju problema sa sluhom upoznaje sa radostima čitanja. Huavei je razvio „StorySign“ u saradnji sa stručnjacima i organizacijama poput Evropske unije gluvih i Britanskog udruženja gluvih.

Statistički podaci ukazuju na to da se u svetu svakodnevno smanjuje broj ljudi koji čitaju. Tome doprinosi mnoštvo faktora, od kojih je jedan svakako nedostatak motivacije. Proširena stvarnost poseduje potencijal da vreme posvećeno čitanju ponovo učini uzbudljivim i privlačnim. Kombinovanje stvarnog sveta sa svetom iz mašte predstavlja moćnu formulu koja će probuditi radoznalost kod dece, a odraslima pružiti šansu da dečiju sklonost učenju kroz aktivnosti iskoriste u obrazovne svrhe.

Autor: Sol Rodžers
Izvor: forbes.com