Laguna - Bukmarker - 13 najpotcenjenijih knjiga svih vremena - Knjige o kojima se priča

13 najpotcenjenijih knjiga svih vremena

U potrazi ste za dobrim štivom ali ste već prošišali kroz spisak bestselera? Onda nikako nemojte propustiti sledeće poslastice.

A Rage in Harlem – Čester Hajms

Prvi put objavljen 1957. godine, ovo je opasan primer dovitljive proze koja pršti od slenga, neočekivanih zapleta i neukrotivih likova iz Harlema, u periodu njegovog vrhunca, kada je sam autor živeo u njemu. Ne propustite prevaranta prerušenog u kaluđericu, fatalno privlačnu meleskinju i naivčinu koji je voli bez obzira na sve, kao i scenu jurnjave pogrebnim kolima u kojima se nalazi leš, ali i mnogo zlata u gepeku.

Fraud: Essays – Dejvid Rakov

Ukoliko volite Dejvida Sedarisa, volećete i Dejvida Rakova. Zapravo, sam Sedaris je izjavio sledeće o svom pokojnom prijatelju: „... S vremena na vreme naletim na intervju sa Dejvidom... tako da opet mogu da mu čujem glas, da poverujem da negde u nekom studiju čita priče – ne želim nikada da se suočim sa stvarnošću, da prihvatim da više nije ovde.“ Nakon što pročitate o tome kako je nekoliko dana izigravao Sigmunda Frojda u izlogu jedne robne kuće, možda ćete se isto osećati.

„Šeri“ i „Šerijev kraj“ – Kolet

Ukoliko vam se dopala nedavna ekranizacija o životu skandalozne, inovativne francuske spisateljice, „Kolet“ sa Kirom Najtli u glavnoj ulozi, onda počnite da istražujete njen opus. Razmaženi, šarmantni sin nekadašnje kurtizane, Šeri provodi šest godina strasnog života sa prijateljsko-kuguarski nastrojenom Leom, starom prijateljicom njegove majke. Kada se Šeriju približi sklapanje dugoočekivanog ugovorenog braka, primoran je da zajedno sa Leom preispita istinske mogućnosti – ali i ograničenja – njihove veze.

Shikasta – Doris Lesing

Čuvena po svom zapaljivom feminističkom klasiku „Zlatna beležnica“, Lesingova je uskomešala književni svet romanom Shikasta, njenim prvim romanom naučne fantastike, koji na genijalan način reinterpretira istoriju civilizacije (sa posebnim osvrtom na Bibliju i Kuran), pričom o tri galaktičke imperije koje međusobno ratuju, direktno i indirektno utičući na našu planetu. Roman je isprepletan bolno realističnim pričama pojedinaca koji su upleteni u borbu. Njena teorija da ljudska patnja hrani zlu imperiju po nazivu Shammat je, avaj, previše ubedljiva i proganjaće nas dugo nakon što sklopimo korice nakon čitanja.

„Drvo laži“ – Frensis Harding

Šta bi bilo kada bi postojalo drvo koje zahteva potpunu tamu, koje se hrani isključivo lažima, a za uzvrat nosi delimično otrovne plodove koji otkrivaju moćnu tajnu o lažljivcu koji o njemu brine nakon što ih pojede? Fejt Sanderli je pristojna dama viktorijanskog doba, što podrazumeva da mora da skriva svoj intelekt, ambicije i žarku želju da otkrije šta se tačno desilo njenom ocu, naučniku, koji je ubijen. Ali Drvo laži već sve to zna. Ova jeziva, predivna, istorijsko-fantastična priča osvojila je 2015. godine prestižnu britansku nagradu Costa (koja je tek druga po redu knjiga za decu kojoj je odato ovo priznanje).

„Tereza Raken“ – Emil Zola

Zamislite prelepu, živahnu mladu ženu devetnaestovekovnog Pariza koja živi i radi u sokaku u kom nikada nema sunčeve svetlosti. Terezu je njena okrutna tetka udala za bolešljivog i uznemirenog rođaka, i time je osudila na život bez ikakve prilike da istraži svoje mogućnosti. Zato nas neće iznenaditi da će se zaljubiti u prvog zgodnog momka koji naiđe. Pitanje je koliko toga će mladi ljubavnici žrtvovati kako bi bili zajedno. I da li će ih naposletku uhvatiti u prevari?

Vile Bodies – Ivlin Vo

Vo je danas poznat po njegovom najsumornijem delu „Povratak u Brajdshed“, ali u svoje doba bio je čuven po serijalu razuzdano duhovitih romana o potomcima londonskih aristokrata nakon Prvog svetskog rata. Roman Vile Bodies govori o piscu koji je u očajanju zato što je njegov dugoočekivani tragični roman postao bestseler... kao komedija! Čak je i njegova otmena verenica u zabludi. Junaci Ivlina Voa nose zabavna imena i služe se duhovitim frazama. Cela stvar teško da može biti zabavnija.

The Crazy School – Kornelija Rid

Autorkin duhoviti prvenac, iako triler po žanru, roman o detektivki amateru, nekadašnjoj debitantkinji Medlin Der, izazvao je oduševljenje na književnoj sceni, ali nama se više dopada njeno delo koje je usledilo nakon prvog. Medlin se seli u Berkšir kako bi mogla da radi u strogom internatu (nalik „isceljujućem“ kultu), gde neprekidno postoji pretnja samoubistvima, gde se ohrabruje cinkarenje između učenika i osoblja na osnovu blagih prekršaja, gde deca jedna druge nazivaju „seronjama“ (suckbag), terminom koji je ušao rečnik. Kada dvoje učenike umre od trovanja, Medlin neće imati izbora no da prihvati slučaj.

Burning Lights – Bela Šagal

Izdanje mukotrpno zabeleženih sećanja na majušno belorusko selo Vitepsk voljene prve supruge Marka Šagala, ilustrovano je crtežima samog velikog umetnika. Belin žal za prošlošću prožima svaku stranicu knjige:

„Iz svakog ugla vrebaju senke, i čim je dodirnem ona me uvlači u kolo u kom se kreću ostale senke... Dragi bože, koliko je teško izvući fragmente pređašnjeg života iz ogoljenih sećanja! I šta ako ona ispare, ta moja ogoljena sećanja, i umru zajedno sa mnom? Želim ih spasiti.“

To je i učinila.

„Niko i ništa u Parizu i Londonu“ – Džordž Orvel

Tek su se nedavno Orvelova dela „1984“ i „Životinjska farma“ našle na listi najprodavanijih knjiga na Amazonu. Ali u ovoj, njegovoj prvoj knjizi, Orvel nam pripoveda ličnu priču o tome kako je napustio komforan posao, radio kao rob perući sudove u pariskom restoranu i lutao Engleskom kao lutalica ili beskućnik. „Mislili ste da je tako lako [biti siromašan]; to je neverovatno komplikovano. Mislili ste da će biti užasno; samo je bedno i dosadno. Naročita niskost je ta koju prvo spoznate; promene do kojih vas dovodi, do složene pakosti, cepidlačenja.“ Ova knjiga će vas poremetiti, stegnuti vam srce i osvetliti zaturene kutke dva velika grada.

A Certain Slant of Light – Lora Vitkomb

Ovo je istovremeno roman o duhovima, ljubavni roman i roman za tinejdžere. I ujedno prkosi klišeima sva tri žanra. Duh usamljene i uplašene mlade devojke ulazi u telo profesorke engleskog jezika, dok ne shvati da jedan dečak može zapravo da je vidi. Jer i on je takođe duh koji obitava u pozajmljenom telu. Autorkino delo je srceprajuće i predivno, i starinski dijalekt kojim se služi nas lako uverava da je zaljubljeni par dvoje ljudi iz davno prošlih vremena. Nikada ne biste pomislili da ćete da navijate da se dva duha zaljube jedno u drugo.

If You Want to Write – Brenda Julend

Pesnik Karl Sendberg je ovu knjigu nazvao „najboljom knjigom ikada napisanom o tome kako se piše“, i mi se slažemo. Objavljena je 1938. godine i ne verujemo da smo ikada naišli na bolju pomoć u prevazilaženju spisateljske blokade. Kako je Julendova to lepo napisala:

„Jedini dobri učitelji po vas su oni prijatelji koji vas vole, koji vas smatraju zanimljivim, ili veoma bitnim, ili nestvarno duhovitim; koji imaju stav: 'Pričaj mi još. Ispričaj sve čega se setiš.'... A ukoliko nemate takvog prijatelja – a želite da pišete – pa, morate izmisliti jednog takvog.“

„Ubica u meni“ – Džim Tompson

Retko ko je zaista cenio žestoke krimiće Džima Tompsona četrdesetih i pedesetih godina 20. veka, mada ga od skora nazivaju „petparački Dostojevski“. Svoje umeće najbolje pokzuje u ciničnom, jezivom romanu „Ubica u meni“, koji nam pripoveda glas Lua Forda, zamenik šerifa malog gradića, koji skriva svoje hladnokrvne sociopatske osobine iza otrcanih izreka i igara rečima. Možda bi i uspeo da sakrije svoju „bolest“, da nije sreo neumoljivu prostitutku po imenu Džojs, koja ga uključuje u detaljno razrađen plan za ucenu. Gde će ga na kraju njegovi nasilnički porivi odvesti? Nećete moći da ispustite knjigu iz ruku dok to ne saznate.

Autor: Arijel Zejtlin
Izvor: rd.com
Prevod: Aleksandra Branković

održana promocija zbirke priča od šapata do vriska gorana skrobonje laguna knjige Održana promocija zbirke priča „Od šapata do vriska“ Gorana Skrobonje
23.04.2024.
Promocija knjige priča „Od šapata do vriska“ Gorana Skrobonje održana je 22. aprila u knjižari Delfi SKC. U pitanju su priče strave i fantastike, o kojima su govorili prof. dr Aleksandar Jerkov, knjiž...
23.04.2024.
Uskoro će se na knjižarskim policama naći deveto izdanje romana „Dorotej“ Dobrila Nenadića, kultne knjige koja je pomerila granice istorijskog romana i srpske književnosti. „Dorotej“ je roman na ivici...
još jedna knjiga o avanturama omiljenog pileta cile, zaljubljeno pile u knjižarama od 24 aprila laguna knjige Još jedna knjiga o avanturama omiljenog pileta: „Cile, zaljubljeno pile“ u knjižarama od 24. aprila
23.04.2024.
Nakon što smo upoznali našeg druga Cileta u knjizi „Cile, razmaženo pile“, pisac za decu Jovica Tišma sada nam predstavlja još jednu smehotresnu priču o Ciletu koja će male čitaoce upoznati s novim os...
odgovori koji su neophodni nikad bolja sve o famoznoj menopauzi u prodaji od 24 aprila laguna knjige Odgovori koji su neophodni: „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ u prodaji od 24. aprila
23.04.2024.
Ginekološkinja Šila de Liz prihvatila se odgovornog zadatka i u knjizi „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ dala detaljan vodič i odgovore na mnoga pitanja za važan period života žene. Ova knjiga p...