Laguna - Opanak ili železnica - Momčilo Ðorgović - Knjige o kojima se priča
Opanak ili železnica
Odlomak
Format: 13x20 cm
Broj strana: 224
Pismo: Latinica
Povez: Mek
Godina izdanja:
7. decembar 2021.
ISBN: 978-86-521-4271-2
Cena:
Srbija i ostale države

Cena: 799.00 din

Sa članskim popustom i do:
575.28 din

Za porudžbine iz Srbije dostava je besplatna za iznose preko 2000 dinara
Crna Gora

Cena: 7.30 €

Sa članskim popustom i do:
5.26 €

Za porudžbine iz Srbije dostava je besplatna za iznose preko 2000 dinara
Bosna i Hercegovina

Cena: 15.70 KM

Sa članskim popustom i do:
11.30 KM

Za porudžbine iz Srbije dostava je besplatna za iznose preko 2000 dinara
DODAJ U KORPU Dodaj na listu želja Elektronska knjiga

Pored svakog artikla nalazi se dugme „Dodaj u korpu“ – kliknite na njega i artikal će automatski biti dodat u Vašu korpu.

Artikle u korpu možete na isti način dodati i sa svoje liste želja. U svakom trenutku pogledom na korpu u gornjem desnom uglu ekrana možete da vidite koliko artikala imate u korpi.

Kada ste odabrali sve artikle koje želite da kupite, kliknite na korpu u gornjem desnom uglu ekrana i otvoriće vam se obrazac za kupovinu.

Odabrane knjige možete platiti karticom, pouzećem ili uplatom na račun.

Troškovi dostave su 150 dinara za plaćanje karticom i uplatom na račun, i 150 dinara za pouzeća.

Troškovi isporuke za inostranstvo su 2000 dinara – pakete isporučuje DHL.
Prosečna ocena: ocenaocenaocenaocenaocena
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Ko je i kako Srbiju posvađao sa Zapadnom Evropom.

„Za Srbiju je izgradnja železnice bila ravna čudu egipatskih piramida“, počinje Momčilo Đorgović uzbudljivu priču o pruzi Beograd–Niš–Pirot–Vranje i vodi nas kroz razne događaje do današnjih dana. Na suprotstavljanju železnici Nikola Pašić je izgradio političku harizmu, podigao Radikalnu stranku i suprotstavio se prodiranju industrijske revolucije na kojoj je stvoreno moderno društvo. Radikali su izmislili Bontuovu aferu i oteli železnicu od francuske kompanije. Na ime širenja železničke mreže podizali su mnoge zajmove i kredite, potrošili ih i zadužili siromašnu zemlju za četiri godišnja budžeta, rat ih je spasao od hapšenja i suda. Koridor kroz moravsku dolinu bio je i ostao geostrateški značajan poduhvat i na njemu su se sukobile sile Zapadne Evrope i carske Rusije i podelile političku elitu u Srbiji. Jedan od uzroka izbijanja Prvog svetskog rata jesu pokušaji velikih sila da železnicom izađu preko Srbije, Kosova, Sandžaka i Crne Gore na more, pre nego aneksiona kriza. San srpske elite da se železnicom poveže sa Jadranom ostvaren je tek pod Josipom Brozom sa prugom Beograd–Bar. Zastupajući interese carske Rusije Pašić je podstakao i osmislio nepomirljivi konflikt sa Nemcima, industrijskom revolucijom i kapitalizmom i zasejao seme razdora u srpskom nacionalnom biću koje klija do danas. U XXI veku važnost železničkih koridora kroz Srbiju toliko je aktuelizovana da, pored vlade Srbije, u njihovoj obnovi i izgradnji učestvuju Evropska Unija, Ruska Federacija i Kina.
08.11.2021.

Opanak ili železnica

Goran
ocenaocenaocenaocenaocena
Имао сам прилике да читам делове овог материјала у оквиру фељтона који је објављивао дневни лист ''Данас''. Занимљив приступ теми. Радујем се овој књизи.
0 0

Iz ugla pisca: Železnica na margini umetničke svesti

18.01.2022.
Malo znamo o našoj železnici. Prva mašina industrijske revolucije koja je brzo i potpuno promenila sve vidove ljudskog života na planeti i na kojoj su zasnovani moderno demokratsko društvo, višepartij...
više
Od istog autora
Iz istog žanra
Kupci ove knjige kupili su i

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.