Dvostruki dobitnik Ninove nagrade
Krajem proleća 1999. godine Nikola je dovršavao rukopis kratkih proza Čežnja pauka. Spuštao se padinama Kalemegdana na obalu Dunava. Zaglédao je svaki kamen Turskog kupatila i Kule Nebojše što se raspukao zbog nežnosti korova.
Beograd je opet bio posleratni grad.
„Hamsin 51 je spektakularna porodična saga pisana početkom devedesetih godina dvadesetog veka sa završnicom radnje koja tek treba da se dogodi kroz tri decenije ‒ u 2022. godini. Sivilo rata na Balkanu i nacionalna ludila su još uvek suviše blizu, a vreme će tek podariti univerzalnost ovom antiratnom delu.“
– Gerhard Moser, Neue Zürher Zeitung
„Zastrašujuća stvarnost poslednjeg rata koji drobi junakovu domovinu, prisutna je na početku romana, u godini 1991, a posledice iste te pustošne ’stvarnosti’ prisutne su i pri kraju romana, godine 2022, kao autorova futuristička projekcija rasutih života i sudbina nakon smiraja aktuelne istorijske pošasti. Sve što se dešava u ovom neobično vešto sklopljenom romanu, bilo ’stvarno’ ili izmaštano, generisano je upravo delovanjem te neotklonjive Stvarnosti.“
– Tihomir Brajović, Književne novine
„Velika evropska proza, omamljujuća i elegantna!“
– Hermann Wallman, Frankfurter Rundschau
„U nizu provokativnih osobina Hamsin 51 je i roman o najnovijoj srpskoj intelektualnoj emigraciji stvorenoj tragičnim raspadom SFRJ. Velikić ne prorokuje čak ni kada hrabro piše o 2022. godini, a pitanja o nacionalnoj budućnosti koja pokreće ostaju slutnje ‒ mreža čvorova, slučajnosti, poklapanja, dubinskog, tektonskog pomeranja koje je, možda, svima nama nerazgovetno. Sve nas to, kao opsena, prožima nesigurnošću, bliskom krizom i haosom koje proživljavamo.“
– Vasa Pavković, Politika
10.01.2023.
Pišući svojevremeno o „Adresi“, posljednjem objavljenom romanu Dragana Velikića, napisao sam kako ovaj pisac u Hrvatskoj ima status gotovo domaćeg pisca. Radi se o autoru koji je djetinjstvo i mladost...
više
26.05.2022.
Ako je poznato da se radnja romana napisanog 1993. završava 2022. godine, to može biti prvi podatak koji će privući pažnju, ali i ne mora, jer piščeva smelost da radnju odvede u budućnost, kao i uspeh...
više