Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Ojačaj samopouzdanje“ Štefani Štal - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Ojačaj samopouzdanje“ Štefani Štal

Na ovom svetu ima ljudi koji kroz život gaze punom parom. Oni su samouvereni i odlučni, i čini se da ih ništa ne može izbaciti iz koloseka. Postoje, međutim, i oni drugi, koji često posrću ali se ipak trude, kojima je za prevazilaženje životnih izazova potrebno mnogo snage. Oni se od malih nogu osećaju nesigurno, jer nemaju dovoljno samopouzdanja. Razlozi za to leže u nedostatku osećanja sopstvene vrednosti. Štefani Štal se svojom novom knjigom obraća upravo njima.

Autorka na uvodnim stranicama čitaocu objašnjava šta se tačno podrazumeva pod nedostatkom osećanja sopstvene vrednosti, a zatim prelazi na razmatranje konkretnih problema sa kojima se ljudi sa niskim samopouzdanjem sreću u svakodnevici, kao što su sumnja u sopstvene sposobnosti, strah od odbijanja i sl.

Drugi deo knjige bavi se uticajem tih problema na svakodnevne interakcije sa drugima, kao i stvarnim slabostima nesigurnih ljudi i njihovim načinom komunikacije. Treći deo posvećen je pronalaženju uzroka nesigurnosti, a Štefani Štal posebnu pažnju poklanja vezama koje formiramo u najranijem detinjstvu. Nakon te analize slede saveti i preporuke za pronalaženje odgovarajućeg pristupa rešavanju uobičajenih problema. Taj deo knjige govori o prihvatanju sebe, komunikaciji, delanju i osećanjima.

Prolog ove knjige je za mene predstavljao pravo osveženje. Autorka je odabrala vrlo upečatljiv scenario, koji će mi dugo ostati u sećanju. Već od tog prvog opisa perspektive osobe sa manjkom samopouzdanja, iz koga vam postaje jasno da dobro zna o čemu govori, ona čitaoca čvrsto hvata za ruku i vodi ga na putovanje na kome će mu ukazati na problematične obrasce u njegovom ponašanju i uputiti ga kako da ih samostalno prevaziđe.

Štalova sve vreme ohrabruje čitaoca da bude iskren u analizi i prepoznavanju mehanizama samoodbrane koje je razvio pod uticajem niskog osećanja sopstvene vrednosti. Objašnjenja koja nudi veoma su detaljna i precizno nam razotkrivaju motive koji se kriju iza većine naših postupaka.

Veoma je korisno razumeti razloge zbog kojih mnogi od nas pate od nedostatka samopouzdanja. Faktori koji tome doprinose su zaista brojni. Iskustva iz najranijeg detinjstva imaju formativnu ulogu i svakako su među najvažnijima. Autorka opisuje uticaj odnosa roditelja prema deci, različite vrste vezivanja, kao i uverenja koja se na osnovu njih kasnije formiraju. Ona podstiče čitaoca da se osvrne na vlastito detinjstvo, što nije nimalo lako, kako bi prepoznao prvobitne uzroke različitih misli i osećanja.

Vežba pod nazivom „Napravite svoj lični inventar“ je veoma zanimljiva i korisna, a sastoji se od pravljenja spiska vlastitih osećanja, karakternih osobina, vrednosti i interesovanja, nakon čega se sebi postavlja pitanje: „Šta sam od ovoga usvojio od svojih roditelja?“ Čitalac je aktivan tokom cele vežbe, a pitanje ga primorava na razmišljanje. Neke osobine, koje smo prvobitno pripisivali sebi (svako od nas je bar jednom izgovorio rečenicu „Ja sam takav.“), nakon toga počinjemo da sagledavamo u potpuno novom svetlu i pruža nam se jedinstvena prilika da ih se otarasimo. Ovakve vežbe, zanimljivi primeri iz života i testovi ovu knjigu čine dodatno interesantnom i pristupačnom.

Kao neko ko je pročitao priličan broj knjiga o samopomoći mogu da kažem da je Štefani Štal još jednom odlično obavila posao. Ovu knjigu sam kupila zato što mi je knjiga „Dete u tebi mora da pronađe svoj zavičaj“ već mnogo pomogla i verujem da ću zahvaljujući njoj napraviti značajan pomak kada je u pitanju samopouzdanje. Toplo je preporučujem svima koji su spremni da rade na sebi i unaprede kvalitet svog života.

Autor: Petra Priter
Izvor: nur-positive-nachrichten.de